Categorii: InterviuMag

Cristian Tatomir despre noua gamă de MTB-uri Devron, produse în România

În foarte scurt timp, pe piață va fi lansat un nou brand românesc de biciclete. Devron se vor numi noile mountainbike-uri ale companiei DHS, care promit a avea un preț competitiv raportat la echipare. Am avut ocazia să le vedem la EuroBike, acolo unde producătorul român le-a expus pentru public. Dar am dorit să aflăm mai multe detalii despre acestea, chiar de la una din persoanele implicate direct în proiectare și producție, Cristian Tatomir.

1.Salut Cristi și felicitări pentru noua gamă! Era timpul ca și DHS să vină cu un astfel de proiect. Cum vă poziționați din punct de vedere al prețului/echipării față de producătorii est europeni? Dar față de cei premium?

Salutări și vouă, și mulțumesc pentru felicitări. Și eu consider că acest proiect este ceea ce trebuie  să fie încă de la inceput, dar totul trebuie să se confirme în piață și să ne ridicam la nivelul așteptărilor înainte de a stabili reușita proiectului.

Am analizat mai multe aspecte atunci când conceput noile modele Devron, nu ne-am rezumat doar la analiza prețului sau raportului preț/calitate, astfel că poziționarea noastră în piață nu cred că trebuie privită prin prisma prețului de vânzare în raport cu concurența.  Bineînțeles că prețul de vânzare a reprezentat o provocare, dar alături de acesta contribuie semnificativ echiparea și design-ul bicicletelor, conceperea sortimentului în concordanță cu cel mai bun potențial de vânzare raportat la puterea de cumpărare a clienților cu venituri medii sau peste medie, calitatea montajului, calitatea serviciilor, și altele nu mai puțin importante. Cred că cea mai corectă poziționare va fi dată de clienți, ei  vor decide și ne vor plasa acolo unde consideră mai potrivit raportat la concurența est-europeana. Cât privește raportarea față de producatorii premium prezenți în România, cred că e mult prea devreme să facem aprecieri, și mult prea mari diferențele ca să ne putem raporta la ei. Mai avem multe de făcut și dovedit  în viitorul apropiat pentru a ne gândi la o astfel de raportare.

2.Și cei de la Decathlon au prețuri foarte bune pentru bicicletele mid-level. Față de ei cum vă poziționați?

Același răspuns ca și mai sus. Dacă privim strict din prisma produsului și al prețului de vânzare, Decathlon este un concurent puternic, cu mari resurse financiare motiv pentru care pot stabili prețuri mai mult decât competitive. Noi practicăm un alt mod de vânzare, cel prin revânzători și distribuirea produselor către aceștia, de aceea raportarea la Decathlon trebuie făcuta diferit în comparație cu producătorii est- europeni. Aici intervin și servicile oferite de magazinele noastre partenere din orașele unde există magazine Decathlon, de aceea, repet, prețul sau raportul calitate/preț nu reprezintă totul în decizia de cumpărare a clienților, pentru a face comparații între producători sau între magazine.

3.De ce a durat atât de mult până când ați scos pe piață o astfel de gamă de biciclete?

O întrebare la care îmi este greu să răspund. Consider că cel mai bine este să privim prezentul și viitorul imediat. Vorba aceea „mai bine mai târziu decât niciodată”. Este un pas spre maturitate, și cred că proiectul de acum are toate șansele să fie unul solid și de durată. Devron este rezultatul muncii unei întregi echipe, într-o perioadă foarte scurta, și profit de această oportunitate pentru a felicita toate persoanele implicate, și a le mulțumi pentru eforturile depuse. Ceea ce a rezultat este pe deplin meritul întregii echipe din spatele acestui proiect.

4.Cu gama Argentus ce s-a întâmplat? Era un proiect asemănător. S-a bucurat de succes?

Proiectele vechi au trecut momentan pe repaus, se lucrează și în aceste direcții, dar nu sunt în lista de priorități acum. Tot ce pot să vă spun este că proiectele vechi vor „suferi” îmbunătățiri care la momentul potrivit vor deveni publice.

5.V-ați gândit să oferiți aceste biciclete și în culori preferențiale, pentru clienții dispuși să plătească mai mult pentru o bicicletă personalizată?

Acest serviciu nu poate fi satisfăcut pentru anul urmator, ne-am gandit la el dar condițiile actuale nu facilitează satisfacerea acestei opțiuni pentru clienți.

6.Care consideri că va fi best seller-ul noii game Devron?

Exceptând extremele sortimentului toate modelele au șanse să devină best-seller.  Strategia din spatele conceperii sortimentului a fost să echipam modelele și să le plasam acolo unde au șanse ridicate de vânzare. De aceea veți vedea modele paralele din punctul de vedere al echipării transmisiilor, cu componente provenite de la doi dintre cei mai mari producători de astfel de componente. Clienții pot alege echiparea în funcție de simpatia față de unul sau celalalt producator, cu mențiunea că acest paralelism nu este aplicat tuturor componentelor.

7.Unde vor fi fabricate cadrele?

Producatorul de cadre actual este unul nou, special ales pentru Devron. Cadrele vor fi fabricate în Asia mai exact în China, după toate standardele necesare unui producător de nivel european. Va vom oferi în test mai multe modele de biciclete și veți putea face verificări pe cont propriu referitoare la calitatea tuburilor și a sudurilor, flexibilitatea sau rigiditatea cadrelor.

Pe viitor vom produce la cel puțin doi producători de cadre, pe măsura ce ne vom dezvolta sortimentul și cantitățile vândute vor face posibil acest lucru.

8.Ce garanție oferiți pentru cadre și componente?

Doi ani la cadre și tot doi ani la componente exceptând consumabilele conform certificatelor de garanție.

9.Ați luat în calcul extinderea gamei cu un full suspension sau poate un model pentru șosea?

Pentru sezonul 2014 nu vom prezenta un model FS, iar la cel de șosea încă se lucrează, deocamdată  nu pot estima dacă ne încadrăm în fereastra de comandă la furnizorii noștri astfel încât să avem modelul disponibil în sezonul următor.

10.Câte biciclete estimați că o să vindeți anul viitor din gama Devron?

Să mă iertați dar nu vreau să folosesc cifre pentru a nu influența pe nimeni. Pentru mine este mult mai important cum o să le vindem, sau mai degrabă cum vom prezenta noile biciclete în piață, decât cantitățile preconizate. Ne dorim ca acest nou proiect să devină repede cunoscut în țară, dar nu aplicând strategii de „modă veche”, ci dimpotrivă vom trata relațiile cu partenerii noștri la nivelul la care aceștia se așteaptă și care îl practică deja cu ceilalți producători/furnizori de calibru. Suntem conștienți de faptul că noi putem ajunge la  clientul final doar prin aceștia, și că depinde doar de noi cum se va prezenta produsul în magazinele partenerilor noștri, de aceea strategia noastră va gravita in jurul doleanțelor acestora, bineînțeles fără a neglija relația cu clientul final, fără de care niciunul dintre noi nu își mai găsește rostul în acest domeniu.

11.Cum veți soluționa problema diferențelor de preț? În trecut, unele magazine ofereau bicicletele Argentus la prețuri mai mici, apărând astfel discuții printre cumpărători.

La fel cum au soluționat și alti producători/furnizori premium. Vrem ca toți partenerii să trateze la fel acest nou proiect, și să ne înțeleaga strategia pe termen mediu și lung, doar așa avem șanse ca acest proiect să fie de durată și benefic pentrtu toate părțile implicate.

Așteptăm cu interes un model la test și vă dorim mult succes cu noul proiect!

De îndată ce vor fi disponibile, modelele vor ajunge la voi în test, ele fiind momentan reținute pentru prezentări la dealerii noștri externi.

Mulțumim de asemenea!

Galerie foto realizată la standul DHS de la EuroBike (2013), cu toate modelele gamei Devron (roți de 26 și 29 inch):

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Astept cu nerabdare sa apara aceste modele pe piata. Sper sa terminam cu invazia de producatori bulgari pe piata interna (cross, ferrini, sprint etc). Spor la treaba si atentie la detalii!

  • Si alti producatori de renume procedeaza la fel cel putin pentru anumite modele - cadre china - transmisie americana sau japoneza si bicicleta este germana.

    Conteaza calitatea si ce am vazut mai sus arata foarte interesant.

  • Mi se pare impropriu spus "Devron! Produse in Romania".
    Cadrele sunt produse in China, echiparea sa zicem Shimano (despre care nu s-a precizat nimic momentan) este japoneza. Chiar daca sunt considerat carcotas, dar un termen corect mi s-ar parea "biciclete comandate si asamblate in/din Romania".

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma