Categorii: InterviuMag

Cristian Tatomir despre activitatea DHS și despre noul Devron Vulcan

A trecut ceva timp de când nu ne-am mai auzit cu oamenii de bine de la DHS/Devron, prin urmare m-am decis să-l contactez pe Cristian Tatomir pentru a-i adresa câteva întrebări, iar astfel să ne lămurim cum mai merg treburile pentru producătorul autohton. De asemenea, am obținut cu această ocazie și câteva informații în premieră despre noul MTB Devron Vulcan.

Marius Petrache pe noul Devron Vulcan. Foto: Devron

1.Salut Cristi! Ați pornit proiectul Devron în urmă cu ceva ani. Cum apreciezi vânzările noului brand în tot acest timp și care a fost feedback-ul din piață despre modele?

Te salut Dragos si ma bucur sa ne reauzim. Devron s-a concretizat intr-un proiect reusit care a evoluat in mod sanatos inca de la lansare. Desi suntem abia in al 4-lea an de la lansare putem spune ca acoperim prin sortimentul oferit o gama foarte extinsa, si ca am reusit sa structuram modelele astfel incat sa corespundem cator mai multe criterii de selectie si preferinte din partea clientilor. Vanzarile au insotit in mod firesc aceasta dezvoltare si sunt pe un trend crescator, de altfel Devron este brand-ul cu dezvoltarea cea mai dinamica dintre toate brand-urile grupului. Ceea ce ne incanta este faptul ca nivelul produselor Devron si procesul din spatele conceperii lor a reusit sa influenteze intr-un mod surprinzator de placut si procesele de fabricatie a celorlalte brand-uri de biciclete din grup.

Marius Petrache în acțiune, care ne-a făcut de altfel curioși să testăm această bicicletă. Foto: Devron

2.Cum au evoluat modelele în decursul timpului? Care sunt îmbunătățirile principale pe care le-ați operat asupra bicicletelor?

Evolutia semnificativa a fost in structura sortimentului, apoi in dezvoltarea specificatiilor tehnice si nu in ultimul rand in dezvoltarea design-ului. In sortiment am dezvoltat produse din categoriile e-Bike, e-MTB, Road, Trekking si Cross-Fitness, chiar si modele pentru copii si juniori, iar dezvoltarea tehnologica a cuprins Internal routing, Linii de Tranmisie 2×10, 1×10, 1×11 si mai nou 1×12, modele Boost pe 27.5, si altele.

3.Acestea sunt în continuare asamblate în România?

Desigur, este investitia noastra principala, iar facilitatile pe care le-am dezvoltat in fabrica din Deva ne fac sa fim in continuare foarte competitivi atat pe plan national cat si european.

4.Cum se va diversifica gama Devron în perioadă următoarea? La ce ne putem aștepta?

Gama este de pe acum foarte diversificata vor fi doar mici ajustari in sortiment, dar segmentul cu cea mai proemineta dezvoltarea este e-Bike City si e-MTB. Aici vom veni in perioada urmatoare cu cele mai multe imbunatatiri in sortiment. Bineinteles ca segmentul MTB nu a fost lasat fara noi aparitii sau schimbari majore in anumite clase. Toate modelele MTB din acest an au fost redesenate si semnificativ imbunatatite, chiar varful de gama fiind un new entry, un hardtail fun exploziv, agil, foarte bine inchegat si dotat cu cele mai noi linii de transmisie, pe numele sau Vulcan. La schimbari majore bifam cu trecerea integrala a clasei Zerga pe cadre Boost, asadar o alta completare a segmentului de fun mtb.

Ulterior am cerut informații extra despre noul Devron Vulcan. Iată despre ce este vorba:

Material cadru: Aluminiu 6061
Dimensiuni Disponibile:
27.5” – 400mm = 15,75″ (S)
27.5” – 440mm = 17,30″ (M)
29” – 455mm = 17,85″ (M)
29” – 480mm = 18,90″ (L)
29” – 540mm = 21,20″ (XL)
Culori (disponibile pentru toate 3 versiunile indiferent de marime):
Negru mat
Albastru lucios
Argintiu mat

Versiuni echipare:
I) Vulcan 1.9 (29”) // 1.7 (27.5”) – 4.999 lei
Vulcan 6061 frame, RockShox Recon RL, Shimano Deore XT 2×10 drive, Deore hydraulic brakes, WTB ST i23 wheels, WTB Ranger Comp tires

Devron Vulcan 1.9.

II) Vulcan 2.9 (29”) // 2.7 (27.5”) – 5.999 lei
Vulcan 6061 frame, RockShox Recon RL, Sram GX 2×11 drive, Sram Level T hydraulic brakes, WTB ST i23 wheels, WTB Ranger Race tires

Devron Vulcan 2.9.

III) Vulcan 3.9 (29”) // 3.7 (27.5”) – 8.499 lei
Vulcan 6061 frame, RockShox Reba RL, Sram GX Eagle 1×12 drive, Sram Level T hydraulic brakes, Novatech Alpin XD-Drive wheelset, WTB Ranger Race tires

Devron Vulcan 3.9 – negru.
Devron Vulcan 3.9 – argintiu.

Greutate:

Cel mai ușor, Vulcan 1, 27.5, dimensiune S, 11.85 kg.
Cel mai greu: Vulcan 2, dimensiune XL, 14 kg

5.Cum se prezintă Devron pe piața din Vest și mai ales, în ce țări?

Avem parteneri in majoritatea tarilor europene, unii dintre acestia chiar foarte puternici pe plan local, iar acest lucru a adus cu sine prezenta crescuta in fata utilizatorilor, clientilor. Devron este un brand competitiv si in aceste tari, dar la nivel de produs similar. Nu vrem sa afirmam ca Devron este un brand european recunoscut, dar faptul ca cifrele de vanzari sunt cu mult peste cele din tara ne fac sa credem ca brandul se prezinta bine. Suntem incurajati sa credem astfel si din prognozele financiare ale colaboratorilor in parteneritul cu noi.

6.Brand-ul DHS a cunoscut de asemenea modificări. Cum este plasat astăzi și cui se adresează produsele?

DHS este si va ramane un brand cu traditie pe piata autohtona, recunoscut pentru excelentul raport pret calitate si pentru diversitatea sortimentului in segmentul de produse entry-level. Componenta variabila in acest brand este designul unde facem dese schimbari si imbunatatiri, astfel incat cumparatorul sa simta din punct de vedere estetic ca bicicleta aleasa se poate incadra usor in clasele superioare. Segmentul de clienti carora ne adresam cu aceste produse este acelasi, si anume din clasa de mijloc, care achizitioneaza produsul pentru o folosire uzuala, hobby, care doreste sa fie sigur ca produsul este bine structurat calitativ dar care nu doreste sa investeasca sume mari in aceasta activitate sportiva. Iar datorita faptului ca anul acesta implinim 19 ani de la lansare, din ce in ce mai multi utilizatori asociaza DHS cu bicicleta copilariei, asta si datorita faptului ca la bicicletele pentru copii suntem foarte recunoscuti in piata.

7.Bicicletele foarte ieftine sunt încă la căutare? Care este cel mai ieftin model de bicicletă de la voi din gamă?

Ieftin e relativ, asa cum e ieftin pentru unii clienti poate fi scump pentru altii. Noi comercializam si biciclete de adulti sub 500 de lei, dar sunt si mai ieftine. Ce pot sa-ti spun este ca raportul de vanzari intre biciclete sub 500 de lei si cele sub 1000 de lei a evoluat semnificativ in ultimii ani catre cele de 1000 de lei. Cred ca un rol important in aceasta evolutie l-a avut efortul tuturor magazinelor de profil cat si a voastra, celor din media, de a prezenta siguranta utilizarii bicicletei inaintea pretului mic. Noi nu am facut rabat de la siguranta utilizatorului si nu am coborat sub un minim calitativ doar pentru a oferi un pret mai mic.

8.Cum vă plasați în acest moment față de concurenții principali, spre exemplu Decathlon. Și ce atuuri aveți față de aceștia?

Daca e sa analizam modelele de biciclete prin prisma preturilor, a echiparii lor, cat si a sortimentului  ofertat si disponibilitatea stocurilor, noi suntem convinsi ca ne plasam bine in raport cu concurenta, oricare ar fi ea. Avem o paleta foarte mare de produse si practic acoperim marea majoritatea e cererilor clientilor in diverse categorii de pret sau utilizare a  produselor. Totusi suntem constienti ca mai este loc de imbunatatit atat in ce priveste produsul cat si modul in care il prezentam clientului final, si de aceea depunem eforturi constante sa oferim cea mai buna solutie in alegerea unei biciclete de catre client. Daca analizam canalul de vanzare, aici analiza comparativa cu Decathlon nu se potriveste, noi avem canal preponderent de vanzare prin revanzatori – magazine de biciclete specializate, iar Decathlon vinde exclusiv catre consumator. Noi suntem prezenti in mult mai multe locatii, dar aceasta prezenta isi pune amprenta in reteta de pret, de aceea unele comparatii nu sunt facute in conditii asemanatoare.

9.Despre bicicletele electrice ce ne poți spune? Știu că există cu Devron deja un proiect, urmăriți pe viitor să extindeți gama?

Cum spuneam Devron si in special modelele electrice sunt in centrul atentiei noastre. Aici vom avea cea mai mare dinamica in dezvoltarea segmentului. Anul acesta vom lansa doua noi clase si anume un folding electric si doua modele de cross-fitness electric

10.Dar ce părere aveți despre o bicicletă electrică ieftină, accesibilă pentru tot poporul? Se poate realiza?

Chiar avem in obiectiv sa lansam un e-bike sub 3.000 de lei, dar asta nu inseamna ca este accesibil pentru tot poporul. Sunt sigur ca in cativa ani pretul pentru bicicletele electrice va scadea, si atunci vom fi mai aproape de termenul de accesibilitate la scara larga.

11.Cum a evoluat piața din România în ultimii 5 ani din punctul vostru de vedere? Aparent aceasta stagnează, iar marele boom anunțat se pare că a trecut deja. Ce se poate face pentru a încuraja vânzările?

Numarul utilizatorilor categoric a crescut in ultimii 5 ani, cu asta cred ca suntem toti de acord. Asta nu inseamna ca o crestere la nivel general se reflecta si in cresterile la nivel particular, al celor care vand aceste produse. Simultan cu cresterea cererii a crescut si ofertarea, atat din tara cat si din afara tarii. Au aparut jucatori noi, unii jucatori prezenti s-au dezvoltat, altii au regresat, cum e normal de altfel. Dar pentru a stimula vanzarile cred ca avem nevoie de conditii mai bune de utilizare a bicicletelor, de dezvoltarea infrastructurii atat urbane cat si interurbane, si chiar bike-park’uri. E greu sa stimulezi consumul daca il limitezi sau chiar obstructionezi. Marele boom nu se poate realiza daca cei care doresc sa cumpere biciclete se lovesc de tot felul de probleme si obstacole in folosirea produsului. In schimb, ce cred ca e de bun augur e faptul ca apetitul pentru sport si sanatate al tinerilor si clasei de varsta medie e in continua crestere, si asta se reflecta si in piata de biciclete.

12.Care este poziția voastră vizavi de bicicletele furate? Cu siguranță vă afectează și vouă vânzările, desigur, poate nu atât de mult ca în cazul unui magazin mic. Cum se poate, realist vorbind, eradica dacă nu, reduce, acest fenomen?

Niciunui jucator din piata care se aliniaza literei legii nu ii este indiferenta situatia bicicletelor furate si vandute ilegal. Ne afecteaza pe toti, mai mult sau mai putin. Noi nu putem decat sa semnalam atunci cand avem situatii clare de evaziune, si sa asteptam ca organele competente sa isi faca treaba. Cat timp acestia nu isi excercita functia in mod corect noi vom fi intotdeauna o consecinta a unei situatii neplacute. Oferta de biciclete furate este in stricta corelare cu cererea de biciclete furate, care tine de mentalitatea si educatia cumparatorului, dar acesta este un factor ce poate fi imbunatatit printr-un efort comun.

Mulțumim pentru timpul acordat.

Si eu va multumesc pentru interviu, spor la toate !

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

5 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma