1.Salut Cornel! Mă bucur că ne auzim din nou. Ce s-a întâmplat cu primul traseu? A venit lumea să-l exploreze? Ce planuri ai cu el în prezent?
Servus Dragos și îmi face mare plăcere să ne auzim din nou. Primul traseu, lung de aproape 8 km a fost un neașteptat succes, peste 3000 de oameni l-au parcurs în cele două sezoane de la inaugurare.
Acest lucru ne-a întărit convingerea că o asemenea rețea de trasee va atrage un numar mare de iubitori ai sportului pe două roți și va aduce beneficii economice însemnate locuitorilor acestei zone.
Pe lângă veniturile suplimentare, rețeaua va avea un impact pozitiv și asupra mediului înconjurător. De exemplu Primaria Comunei Bunești, pe a cărei rază se afla primul traseu, a dat o hotărâre a consiliului local prin care se interzice accesul pe domeniul public al comunei cu ATV-uri și motociclete de tip Enduro. Acest exemplu sperăm că îl vor prelua în acest an și celelalte comune din zona, pe a căror teren vom construi noile trasee.
2.Spune-ne mai multe despre noul traseu de 80 de km. Pe unde va trece, când vrei să îl începi și care va fi echipa cu care vei lucra?
Rețeaua de trasee pe care dorim să o construim va lega opt sate din zonă cu Sighișoara. Traseele vor fi construite în proporție de 85% prin pădure și vor putea fi utilizate în orice condiții meteo, datorită stratului de pietriș adăugat. De ce atât de mult prin pădure? Pentru că situația proprietății e mai simpla, pe perioada verii, atunci când e foarte cald, e mult mai placut să pedalezi la umbră, iar traseul e mai ușor de întreținut în acest fel. Sperăm să începem construcția cât mai curând, probabil la începutul lunii aprilie. Echipa va fi formatăa din localnici, care m-au ajutat și la primul proiect și care s-au dovedit foarte vrednici.
3.Cu ce fonduri va fi construit noul traseu?
Această rețea, prima din țară de acest fel, va fi construită prin Programul de Cooperare Elvețiano-Român, derulat prin Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile și cofinanțat de Fundația ORANGE. Primul traseu a fost construit din fonduri norvegiene, cu ajutorul Orange România.
4.Alte planuri de extindere ale traseelor mai ai? Nu de alta, dar ești pe cale să faci pionierat în acest domeniu.
La finalizarea proiectului, în toamna lui 2014, sperăm să avem o rețea de trasee construite de cel puțin 110 km. De asemenea intenționăm să extindem rețeaua, la vest de Sighișoara, cu alți cel puțin 100 km. Îmi doresc ca prin inițiativa Fundației ADEPT Transilvania, să atrag cât mai mulți iubitori ai sportului pe două roți , pentu viitorul acestor sate pline de farmec din Târnava Mare.
Mulțumim pentru timpul acordat și trebuie să-ți spun că de abia aștept să ne vedem pe noul traseu! Puteți accesa pagina de Facebook a celor de la ADEPT Transilvania, aici.
Primul traseu construit de Fundația ADEPT, poate fi văzut mai jos:
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
Imi puteti spune cati kilometri sunt amenajati acum , as vrea sa ma duc acolo intr-un weekend dar stau la 300km departare si as vrea sa imi fac "temele" inainte.
traseul va include si satul Sapartoc?
multumesc anticipat ptr. raspuns
@ Alex, nu numai ca autoritatile nu fac nimic, dar ar trebui sa fim multumiti daca nu vin si interzic asemena actiuni. La cum functioneaza autoritatile la noi, nu m-as mira sa o faca.
Va multumesc pentru munca pe care o faceti. Nu pot decat sa sper ca aceste initiative sa se extinda. Avem o tara foarte frumoasa, pacat ca avem o federatie "dornica" sa incurajeze sportul acesta.
wow...suna foarte bine.
o intrebare am totusi. exista cumva si o harta pentru traseul de 80 km?
va multumesc
Asteptam cu interes finalizarea acestor trasee in zone in care privelistea este extraordinara!
Foarte frumos proiectul! Felicitari! Ar fi interesanta o construire de trasee si in zona Brasovului, care sa se lege de trasele create de voi, iar in timp poate se va putea crea o legatura Brasov - Sibiu, exclusiv MTB prin paduri, pasuni si sate. Daca autoritatile nu ne fac , o sa ne facem noi.