Chiar dacă cu doar câțiva ani în urmă mulți dintre noi nu credeam că un articol despre comunitatea autohtonă de bicicliști va putea fi intitulat astfel, iată că s-a produs declicul. Din câte putem constata, anul 2012 a fost unul destul de fructuos în ceea ce privește întâlnirile pe două roți în semn de protest față de indiferența cu care această categorie de persoane este tratată. Unele dintre aceste manifestări au ajuns reportaje pentru televiziunile importante, pe când altele au marcat un bun început pentru acest tip de activism. Este foarte clar că comunitatea noastră, a bicicliștilor, s-a săturat să fie tratată ca un apendice de către autoritățile publice, iar acest lucru, dublat de un simț civic care se dezmorțeste la tot mai multe niveluri și în tot mai multe arii, a dus la surprizele din acest an. Hai să aruncăm o privire asupra celor petrecute până în clipa de față.
Printre cele mai importante mișcări din acest an a fost una declanșată de o măsură neinspirată, ca să nu o numim abuzivă, a autorităților locale. Primăria municipiului Târgu-Mureș a interzis accesul bicicletelor pe carosabil și pe trotuar, iar anunțul făcut în aprilie cum că aceste vehicule nu vor avea voie să circule nici prin parcuri și nici prin spațiile de agrement a scos în stradă aproximativ 1.500 de bicicliști.
La Timișoara, Pedalarea de Primăvară a scos, tot în luna aprilie a acestui an, peste 1.000 de bicicliști pe străzile orașului de pe Bega. Bănățenii nu se află la prima “ispravă” de acest fel, evenimentul organizat de Asociația Verde Pentru Biciclete fiind organizat de câțiva ani deja. În cadrul acestuia, Asociația oferă și numere de înmatriculare bicicliștilor pentru o evidență a cât de mulți oameni folosesc bicicleta regulat, iar în primăvara trecută a fost înregistrată cea de-a 11.200-a persoană care a primit un astfel de număr.
În rândul orașelor românești care organizează întâlniri ce adună un număr impresionant de bicicliști și-a făcut loc și Bucureștiul, prin evenimentul Existăm și-o s-avem bandă! care a dat adunarea pentru circa 1.000 de pasionați ai mersului pe două roți.
Pe lângă aceste întâlniri, nu trebuie să uităm evenimentele lunare ale bicicliștilor din urbele noastre, desfășurate în orașe precum Cluj-Napoca, Lugoj, București, Iași, Brașov sau Sibiu, ori cele care au loc cu ocazia Săptămânii Europene a Mobilității. Deci, a fost un an bun până la urmă?
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
Si eu sunt in poza :)
Sanci, multumesc pentru informatie si felicitari locuitorilor din Odorhei ca au reusit o asemenea mobilizare!
In cazurile pe care le-am mentionat in articol, cifrele sunt estimative si sper ca ceea ce am scris sa nu fie interpretat ca un clasament, ci doar ca o imagine de ansamblu a acestei comunitati la nivel national.
Desi fac parte din echipa de organizare a CM din Tg-Mures trebuie sa admit ca cei mai multi anul acesta au fost la Odorheiu Secuiesc ,pe 1 mai. 1610 participanti la o populatie de 37de mi de locuitori inseamna 4% dintre toti locuitorii orasului.
La Budapesta cand au batut recordul mondial cu 80.000 de participanti , raportat la 2 milioane de locuitori insamna la fel 4% . Pe cand 1500 de participanti din Tg-Mures raportat la 150 de mi de locuitori 1% din populatie .Mai avem de lucru.