La noi în România încă mai există concepția că dacă ești profesionist sau un amator cu pretenții, ar trebui să folosești pinioane de 11-23 sau cel mult de 25, cele mai mari de atât fiind pentru amatorii care nu au putere să ducă o cățărare serioasă. Cei de la Cyclingweekly.com au investiga puțin problema și au întrebat câteva echipe și rutieri din Giro ce transmisii folosesc ei în etapele de munte iar răspunsurile s-ar putea să fie surprinzătoare!
Astfel, ei au întrebat echipele ce transmisii au folosit în etapa 18 care a trecut peste pasul Mortirolo și Stelvio, rută ce a ajuns la 2700 m altitudine și care a inclus multe secțiuni cu pantă de peste 10%.
Antrenorul și fostul ciclist Marco Pinotti de la BMC Racing a spus că echipa lor folosește foaie mică de 38 sau 39 și pinion mare de 30 în această ediție unde nu există urcări foarte abrupte ca Zoncolan sau Mortirolo dinspre Mazzo. El a arătat munții din jur și a spus că anul acesta sunt folosite șoselele statale sau mai mari în locul celor locale, mai abrupte.
”Am decis să folosim maxim 30 în spate și 39/53 în față pentru toată lumea de-a lungul cursei, folosind 30 în spate întotdeauna în etapele montane. Această ediție de Giro nu are bucăți de 16-17%”
”Are urcări lungi și grele, dar pe șosele naționale”
Belgianul Iljo Keisse de la Quick-Step Floors se antrena pe roller și a râs când a auzit că BMC folosesc 39-30 în toate etapele Giro.
El a spus că mecanicii nu trebuie să schimbe casetele ci roțile. Ei au roți cu profil înalt și casete mici și roți cu profil mic și cu rapoarte de cățărare cu pinioane până la 32.
Lotto-Soudal folosesc Campagnolo cu rapoarte diferite pentru cicliștii lor ca Maxime Monfort și sprinterul Moreno Hofland.
”Noi avem mai multe opțiuni, dar nu avem pinion de 30 pentru a-l folosi în spate, așa că este 29 sau 32 iar diferența este un pic cam mare” a explicat mecanicul Lotto-Soudal, Nick Mondelaers.
”Majoritatea cicliștilor noștrii folosesc 36×29 iar unii, cățărătorii cu picioare puternice, au foaie de 39 și pinion de 32. Hofland, sprinterul rămas în competiție, folosește 36 cu 29. În etapele normale sau alte etape de munte mai simple, ei folosesc 39 în față și 29 în spate. Este mai mult decât suficient pentru etapele normale!
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Am mai scris pe aici si vad ca in Romania se confunda in continuare a avea putere (watts) cu forta. Pai daca ai raport 39-25 si urci ca un melc? Cine e mai puternic, cel care are raport mai greu sau cel care inainteaza mai rapid? Daca eu merg pe 34-28 la urcare si altul cu 39-25, iar eu ajung primul rezulta fara discutie ca eu sunt mai bun. Restul sunt aiureli romanesti care stau in picioare pana participa la un concurs afara. Una e sa faci o urcare, alta e sa faci o succesiune de urcari.