Categorii: MagRetro Bike

Cannondale SE 2000 din 1991

Îți poți imagina în ziua de astăzi o bicicletă premium cu suspensie doar pentru partea posterioară? Cam greu, nu-i așa? În 1991 lucrurile stăteau complet diferit, iar viziunea despre confortul pe bicicletă, cel puțin în accepțiunea celor de la Cannondale, aducea mai degrabă a jumătate de măsură. Aparent însă, lucrurile nu stau chiar așa de simplu.

Cannondale SE 2000 se numără printre primele biciclete cu suspensii din lume, făcându-și debutul la începutul anilor 90. Bascula ce beneficia de amortizor pe ulei și arc, oferea cu siguranță mai mult confort decât o bicicletă cu cadru hardtail. Sistemul de amortizare purta denumirea E.S.T. (Elevated Suspension Technology), iar greutatea cadrului din aluminiu era de sub 2.7 kg. Cannondale susținea la acel moment că partea frontală a bicicletei nu rămânea neamortizatp, furca fixă din aluminiu contribuind destul de mult la absorbția șocurilor din teren, făcând echipă bună cu tija de ghidon (pipa) Flexstem, responsabilă de asemenea pentru reprize decente de amortizare.

Noul concept aducea cu sine și o echipare de top, așa cum era firesc. Astfel, o linie completă de piese Shimano XT întregea bicicleta. De apreciat este faptul că în fișa tehnică erau menționate greutatea jantelor, a ghidonului sau a cheiței tijei de șa. În orice caz, SE 2000 avea o greutate acceptabilă de 12.3 kg.

via Cannondale

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma