Malnasi Attila participa la concursuri pe noul Cube AMS 100 SL Teamline, un 29er full suspension de carbon cu geometrie și echipare de race pentru XCM și XCO. Bicicleta este echipată stock cu piese bune și costă 21.998,99 Lei însă ca orice Pro, Atti si-a personalizat bicicleta pentru a se potrivi și mai bine stilului său.
Cadrul de 20 inch pe care pedalează Atti este echipat cu Shimano XTR de la cap la coadă – frâne, schimbătoare și transmisie.
Însă roțile au suferit schimbări și se vor modifica în continuare. Inițial bicicleta era echipată cu anvelope Schwalbe Rocket Ron / Schwalbe Thunder Burt însă acestea au fost înlocuite cu Maxxis Ikon EXO Protection de 2.2. „Se comportă extraordinar”, spune el. „Mi-au dovedit și în salină (cursa Călătorie între Cer și Pământ) că au o aderență foarte buna, dar și cel mai bun roling în același timp”.
Jantele DT din aluminiu urmează și acestea să fie în curând schimbate cu Newmen din carbon. Newmen sunt din Germania și echipează bicicletele Cube de top.
La capitolul „finețuri”, Atti a înlocuit pipa inițială cu una care are acum un unghi negativ de 11 grade, pentru a-i oferi control mai bun pe coborâri și urcările tehnice. Și șaua a fost schimbată. Selle Italia SC1 a fost înlocuită cu Fizik. Este modelul pe care el se simte cel mai bine și cu care sunt echipate toate bicicletele pe care se dă.
Bicicleta, așa cum am fotografiat-o la Târgu Ocna, are o greutate de 11,1 kg cu tot cu pedale Shimano XT care nu sunt dintre cele mai ușoare. Însă bicicleta va continua să fie îmbunătățită, noile jante Newmen din carbon urmând să scadă în jur de 800 grame. Și tija de șa va fi tot Newmen din carbon. În prezent este Cube Prolight.
O caracteristică pe care cu siguranță nu o vei mai întâlni pe o bicicletă stock sunt blocatoarele de suspensii pe care Atti și le-a instalat pe ghidon. Opțiunile inițiale nu-l satisfăceau, plus că se defectau des. Acum el are pe ghidon două blocatoare SR Suntour cu care poate controla independent suspensiile față și spate. Este un avantaj bun pe care îl folosește în funcție de tipul de traseu și concurs.
Cadrul bicicletei Cube AMS 100 SL Teamline este echipat cu mai multe opțiuni de ghidare internă a cablurilor și conductelor hidraulice. Pentru frâna spate Atti a ales o ghidare mai neobișnuită a conductei, dar care îi oferă o protecție mai buna pe traseu. Aceasta trece prin spatele axului roții spate fiind astfel la adăpost de eventuale crengi care ar putea deteriora sau chiar smulge conducta.
Malnasi Attila se gândește să treacă la o transmisie 1×11 pe viitor însă acum concurează cu transmisia stock de la Shimano și anume 2×11 cu foi 36/26T și brațe de 175 mm, pinioanele fiind Shimano XT 11-42T.
Suspensiile standard funcționează ireproșabil. Furca Fox 32 Float SC FIT4 și shock-ul spate Fox Float DPS Remote îi oferă performanța de care are nevoie în concurs.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
800g din jenti? , deci se da direct fara jenti, pe gume?
salut,
interesanta bicicleta, foarte echilibrata, cu putine schimbari fata de echiparea stock, in mare nici nu prea mai ai ce sa schimbi pe o asa bicicleta.
m-am uitat la routarea conductei pentru o mai buna protectie, pare destul de strans unghiul acolo.
insa asa pare sa fie gandita de la inceput >
https://www.cube.eu/en/2017/fullsuspension/ams/cube-ams-100-c68-sl-29-teamline-2017/#&gid=1&pid=12
asa apare si pe site-ul oficial. exista insa niste clipsuri din plastic care se pot folosi in loc de "soricei"
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1rGvIQFXXXXXaapXXq6xXFXXX4/100pcs-Plastic-Bicycle-Brake-Cable-Buckle-Bike-Disc-Brake-Cable-Pipe-Line-Clip-Clamp-Organizer.jpg_640x640.jpg
succes
malnasi
Unghiul este ascutit, dar prin interior circula un lichid nu un cablu, asa ca frecarea este... sau mai bine spus nu este :)