Categorii: Bike CheckMag

Bike Check (VIII): Lucian Logigan – Scott Spark RC

Bicicleta mea de anul acesta este un Scott Spark RC, echipata cu o linie Shimano XTR. Este o bicicleta la care am visat de mult, fiind vorba despre un full-suspension cu o greutate foarte mica. Inca nu am cantarit bicicleta dar are in jur de 10 kg cu echiparea de acum. Folosesc suspensile de la Fox , furca Float 32 Factory si pe spate amortizor Fox Float, ambele cu blocaj pe ghidon cu maneta Twinlock de la Scott.

Bicicleta lui Lucian Logigan, cu care a participat la Cape Epic, surprinsă la Prima Evadare.

Transmisia e Shimano XTR, cu o singura placa, de 32, 34 sau 36. In functie de concursul la care particip pun placa cea mai potrivita. Franele sunt tot de la Shimano, modelul XTR cu discuri de 160mm Ice Tech, care functioneaza perfect in orice conditii, bineinteles cu placutele potrivite (metal sau rasina), alegere pe care o fac in functie de conditiile meteo.

Schimbător Shimano XTR cu tehnologia Shadow Plus.
Foaia de alergare.
Amortizor montat invers? Da, la Scott e normal și funcțional. Chiar și eficient.
În caz că n-ai văzut bine ce anume apasă pe amortizor.
Furcă din gama Kashima Factory. Se potrivește ca o mănușă bicicletei.
Frânele XTR în versiunea de XC.

Rotile sunt custom made, construite de un prieten de-al echipei din Germania, Haico Wheels. Sunt roti speciale pentru echipa noastra facute in atelierele Haico de unul dintre cei mai de prestanta constructori de roti din Germania. Jantele sunt Duke Carbon, spitele Sapim si butucii, in cazul nostru, XTR cu caseta de 11 pinioane, folosite fiind in configuratia 11-40.

Aceasta este comanda Twinlock de la Scott. Astfel, ai două blocaje într-un singur loc.

Ghidonul, tija de sa si de ghidon sunt de la Pro, modelul Tharsis. Un aspect foarte important pentru mine e setarea bicicletei in functie de concursul la care particip. Aceasta bicicleta full-suspension se comporta la fel ca un hardtail cand suspensile sunt blocate, iar pe coborare usoara sau zonele foarte denivelate de plat, folosesc modul ‘trail’ al suspensilor. Cand traseul e foarte dificil folosesc modul ‘descent’. Avem printre cele mai bune anvelope de pe piata si anume Kenda, de unde putem alege dintre foarte multe modele. Preferatele mele sunt Small Block Eight 29×2.1, care ruleaza foarte bine, dar si Karma 29×2.2 daca traseul e foarte dificil si pietros. Iar mai nou folosesc 24seven 29×2.0, aceastea fiind pentru trasee rapide si uscate.

Anul acesta cel mai important concurs la care am participat cu aceasta bicicleta a fost Cape-Epic in Africa de Sud, un concurs pe etape (8 etape 650 km si 15.000m dif de nivel), fiind una din cele mai grele competitii de Mountain Bike din lume. Bicicleta a fost testata la maxim in aceasta competitie si s-a comportat excelent.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

3 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma