Arpad Kelemen se numără printre puținii concurenți pe care-i vezi și la maratoane și la XCO și bineînțeles și la enduro, la fiecare dintre aceste competiții punctând foarte sus sau poate direct pe podium. Iar colecția sa de biciclete Merida este impresionantă, dat fiind faptul că are câte una pentru fiecare disciplină pe care o practică. O colecție pe care zic eu, o merită din plin și pe care, sper că o ține bine închisă în garaj. Să vedem ce ne povestește despre fiecare în parte.
Merida Big.Nine Team 2017
Acesta este al 3-lea Big Nine Team pe care-l primesc de la echipa, pentru concursuri. Am fost super multumit si cu modelele anterioare, cu care nu numai ca am fost prezent continuu la podiumurile de XCO si la maratoane, dar de 2 doua ori la Avalanche On The Rocks am putut sa obțin locurile 2, respectiv 3, în clasamentul general.
Modelul 2017 este total diferit, cadru reproiectat, adaptat pentru trasmisiile 1x, are ax boost, monobloc pressfit BB92, smart entry si cantareste numai 900 grame. Furca e un Rock Shox SID World Cup 2017 care e tot model nou, diferit fata de modele anterioare, si are o greutate sub 1.400 de grame.
Dar cea mai mare noutate e trasmisia Sram Eagle XX1, cu 1×12 viteze si cu placa de 34T. In felul acesta am rapoarte suficiente si la urcare si la coborare, primul sistem cu o singura placa care e fara compromis. Are o plaja de rapoarte de 500% (1×11 a avut 420%).
Piesele sunt stock si sunt asa bine alese, deci n-am schimbat si nici nu planuiesc sa schimb nimic. Fara pedale cantareste numai 8.61 Kg.
Rotile le-am schimbat deoarece au ramas de la bicicleta veche, si asa am mai scazut 100 de grame, avand totodata jante mai late, de 31 mm, care sunt mai stabile in curbe. Aceste roti sunt alcatuite din butuci Novatec D771/772SB cu rulmenti ceramici (montati de mine), spite Sapim CX-Ray cu nipluri din aluminiu si jante offset din carbon de 31 mm, noname, din China, cantarind impreuna 1.404 de grame. La roata de spate am facut o modificare ca sa se potriveasca cu cadru boost, iar la roata de fata am pus adaptor ca sa fie compatibil cu furca torque cap.
Merida Big Nine 6000
Aceasta bicicleta o folosesc pentru antrenamente si am ales ca sa fie aproape ca Team-ul, in afara de greutate si transmisie nu prea difera nimic. Un singur lucru mai interesant este ca pe aceasta folosesc dropper post, ca antrenamentele tehnice sa fie astfel mai distractive. Doresc sa mai montez si o pipa putin mai scrurta, ca sa fie si mai distractive.
Piesele: furca RockShox Reba, transmisie 1×11 full sram GX (acum am un schimbator NX, deoarece GX-ul s-a indoit), frane Sram Level LT, sa Prologo Kappa 3, ghidon Merida Expert de 720mm si cauciucuri Maxxis Ikon 3C EXO.
Si ca sa nu stea degeaba rotile Fulcrum Red Passion 3 ramase de la Team, le-am montat pe aceasta bicicleta.
Merida One Sixty 5000
Asta e bicicleta mea preferata, care imi da un feeling pe care cred ca il cautam cu totii atunci cand ne dam cu bicicleta. Cand merg cu ea ma simt ca in filme de mountain biking :). Prima data cand am testat prototipul anul trecut la Resita Metal Enduro, am iesit vicecampion national la enduro. Atunci am hotarat sa fiu prezent si la concursurile de enduro, cdeoarece imi plac foarte tare. Pacat ca sunt asa multe concursuri de cross country, caci intotdeauna sunt suprapuse cu concursurile de enduro, deci mi-e foarte greu sa ma decid la care merg. Si sa nu mai vorbim despre antrenamente, caci nu ma pot antrena pentru enduro aproape deloc.
Dar sa intoarcem la subiect:
Bicicleta asta este un model nou si total diferit, care nu are nici o legatura cu modele anterioare. Are cadru cu geometrie moderna, cu unghi de furca de 65.3 de grade, cu o cursa de 160mm, cu triunghi fata din carbon, cu shock metric RockShox Super Deluxe trunnion mount, cu ax boost si monobloc pressfit bb92.
Furca e un Rock Shox Yari 2017 cu cursa de 170mm, cu ax boost si torque cap. Are frane Shimano Deore, cu discuri de 203/180mm, care functioneaza surprinzator de bine, transmisia e Sram 1×11, un mix din Sram NX si GX, ghidon Merida Expert de 760mm cu prindere de 35mm, si dropperpost Merida care a aparut acum recent, si functioneaza impecabil. Rotile sunt numite Merida Expert, dar in realitate sunt alcatuite din butuci Novatec D771/772SB nebranduite cu jante jalco de 35mm, cu greutate relativ mica 1.820 grame setul.
Folosesc sistem tubeless la cauciucuri, la antrenamente merg cu anvelope Maxxis Ardent EXO, ca sa ruleaza bine cand merg pe distante mai lungi, iar la concursuri folosesc cauciucuri Maxxis Minion DHF 3C EXO MaxTerrain, ca sa am aderenta buna. Greutatea e intre 14 si 14,5 kg, depinde de cauciucuri.
Merida CX 600
Cu aceasta bicicleta merg cel mai mult, o am din decembrie 2016 si are deja peste 5.000 de km. Este bicicleta ideala pentru antremente de iarna sau pentru acumulare de km, care se intampla in iarna si in primavara, in conditii umede, pe afalt sarat, pe noroi, pe zapada.
Am ales acest model deoarece seamana foarte mult cu MTB-ul. Datorita geometriei de CX, a transmisiei Sram Apex 1×11 si a franelor hidraulice e aproape un MTB. Cei care nu se antreneaza in conditii grele nu stiu, dar eu pana de curand cand am avut frana pe janta pe ciclocrosul vechi, iar in fiecare iarna am uzat un set nou de jante, suprafata de franare uzandu-se de la franarile in conditii umede.
Are cadru din aluminiu, cu furca din carbon (inclusiv gatul), cu ax fata de 15mm.
Piesele: Transmisia e Sram Apex 1, 1×11, cu caseta de 11-42 si cu o singura placa de 44t (a venit cu 40t, dar am schimbat-o), franele sunt tot Sram Apex 1, cu discuri centerline 160mm.
Rotile sunt Merida Expert, cu jante de MTB de 25mm latime. Folosesc cauciucuri Maxxis Detonator 700x32c.
Si trebuie sa mentionez ca fara ajutorul echipei NoMad Merida CST si al sponsorului principal Bikefun, n-as fi avut cum sa am atatea biciclete. Pentru cei curiosi: bicicleta de enduro si Big Nine-ul Team sunt in proprietatea echipei, celalalte două, Big Nine 6000 si CX 600 sunt ale mele.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…