Categorii: ArticoleMag

Biciclete „de munte” ieftine, între 500 și 600 de lei

Aș putea merge atât de departe încăt să spun că o bicicletă de munte pentru bugetul mai sus menționat este doar o idee fantezistă. Evident, doar forma, privită de la distanță, aduce cu o bicicletă de munte, căci din punct de vedere al funcționalității, al construcției sau al echipării, aceste biciclete low-end nu sunt deloc recomandate pentru utilizarea pe munte. O recomandare care vine atât din partea noastră cât și din partea productărilor (a celor mai sinceri dintre ei de fapt).

Bicicletele din acest segment de preț sunt gândite cel mult pentru deplasările prin oraș sau prin parcuri, așadar locul lor de baștină rămâne asfaltul. După cum vei observa din modelele înșirate mai jos, ai la dispoziție modele fără suspensii, dotate doar cu o furcă cu suspensie sau chiar full-suspension. Așadar, unde se face diferența și care dintre variante este mai avantajoasă? Ți s-ar putea părea surprinzător, dar în acest segment de preț îți recomand orice model care nu este echipat cu suspensii. Motivele: greutate mai mică, echipare ceva mai bună și mult mai puține elemente care s-ar putea strica (rapid) în timp. Este foarte important să înțelegi că discutăm despre un segment low-end în care se fac economii maxime, pentru a putea oferi un preț atât de mic. Iar acolo unde se fac economii serioase, nu se poate discuta despre performanță sau durabilitate mare. Așadar, alegem varianta cea mai fericită, iar aceasta este cea care necesită o întreținere cât mai mică și care este mai durabilă.

Furcile din acest segment de regulă nu funcționează sau o fac foarte greoi, nu pot fi servisate (fiind capsate) și sunt foarte grele. Amortizorul de spate nu face altceva decât să complice lucrurile și mai mult: ai pivoții care capătă joc în timp, un amortizor care rareori funcționează cu adevărat încât să ofere confort și o greutate pe măsură, astfel de biciclete putând să ajungă și la 17 kg, o adevărată pedeapsă pentru picioare. De asemenea, nu putem discuta de materiale precum aluminiul în acest segment de preț la nivel de cadru sau furcă, totul este construit din oțel și tablă. Doar jantele, pipele și frânele sunt construite în unele cazuri din aluminiu. De menționat și faptul că nu vei întâlni frâne pe disc și nici mai mult de 7 pinioane. Trei foi sunt standard pe toate modelele prezentate mai jos. Să începem, în ordinea prețul de achiziție:

Esperia Oregon

Deși este menționat faptul că aceasta este o bicicletă pentru copii, cu roțile sale de 26 de inch se înscrie în același rând cu restul de biciclete. Așadar, poate fi utilizată și de adulți, atâta timp cât tija de șa este suficient de lungă pentru a permite o poziție bună la pedalat. Este necesar deci să o probezi înainte de achiziție.

Este dotată cu o transmisie 3×7, așadar ai 7 pinioane la dispoziție și cu o furcă cu amortizor din oțel, a cărei funcționalitate va trebui să o probezi. Cu frânele V-Brake și transmisia Shimano Tourney, aceasta are și cel mai bun raport echipare/preț din lista de față: 559 lei.

Rich R2648A

Cu un preț similar, dar dotată cu suspensii, este varianta celor de la Rich. Cu siguranță mai grea decât modelul precedent, aceasta este dotată cu o transmisie 3×6 și cu o transmisie Saiguan, un brand mai puțin fiabil decât Shimano și totodată mai puțin cunoscut. Roțile sunt de 26 de inch, iar cadrul construit din aluminiu. Preț: 559 lei.

Kreativ Race Series K2641

Următoarea pe listă provine de la producătorul local DHS, de asemenea dotată cu suspensii, care se prezintă o idee mai bine decât Rich-ul, cel puțin din punct de vedere al cadrului și al durabilității sale. Componentele care echipează bicicleta sunt de asemenea puțin cunoscute, schimbătoarele provenind de la S.Shine, iar manetele de schimbător de la Sunrace. Anvelopele totuși provin de la un producător renumit, Kenda, iar lanțul, de la KMC. Este dotată cu frâne V-Brake și cântărește 16.6 kg. Preț: 595 lei

VeloRS V2601B

Pentru 4 lei în plus, poți achiziționa modelul V2601B de la VeloRS, producător autohton. Aceasta nu are elemente de suspensie, este dotată cu o transmisie 3×6 cu componente care provin din gama Shimano, modelele RS36 și TY21, anvelope Rich și frâne V-Brake. Cu toate acestea, nu reușește să egaleze raportul echipare/preț al bicicletei Esperia. Preț: 599 lei

Rockrider 300

Acesta este modelul de intrare al celor de la Decathlon, Rockrider 300. Nu este echipat cu elemente de suspensie, în schimb mizează pe componente Shimano la nivelul transmisiei 3×7. Este și cea mai ușoară de aici, cu 14.5 kg. Este echipată cu frâne V-Brake, iar cadrul este disponibil în doar două dimensiuni, M și L, așadar nu va fi potrivită pentru persoanele mai mici de înălțime. De remarcat faptul că atât furca cât și cadrul beneficiază de garanție pe viață, un plus de luat în calcul. Preț: 599 Lei

Kreativ 2603

Brand al celor de la DHS, Kreativ-ul de față oferă o echipare ceva mai bună decât cea regăsită pe K2641. Ai la dispoziție o furcă cu amortizor, frâne V-brake, anvelope Kenda și o transmisie Sunrace, 3×6. Jantele cu 36 de găuri ar trebui să o ofere o rezistență și o rigiditate mai bună decât cele cu 32 de găuri, așadar acesta poate fi privit ca un plus. Se apropie cel mai mult de bicicleta Esperia, cu mențiunea că îi mai lipsește un pinion pentru a o egala. Preț: 600 lei

Concluzie

Conform clasicei formulări „dacă aveți posibilitatea”, eu v-aș recomanda să vă orientați către biciclete mai bine echipate. De asemenea, în acest segment de preț s-ar putea să găsiți și câteva second hand-uri atractive, în special în segmentul bicicletelor de oraș. Totuși, dacă doriți un produs nou, o bicicletă care să aducă cu un mountainbike, iar bugetul vostru nu poate depăși 600 de lei, atunci alternativele de la Rockrider și Esperia sunt cele de luat în seamă, cu mențiunea că Esperia vine cu cel mai bun raport echipare/preț din acest clasament și cu un cadru care se bucură de o formă mai atractivă. Aceasta, din păcate, este disponibilă doar în versiunea de 15 inch, așadar, este rezervată unui public limitat. Rockrider-ul este disponibil în dimensiuni mai mari și beneficiază de garanție pe viață pentru cadru și furcă.

Ce altceva poți să mai cumperi cu 500 de lei:
-un schimbător de pinioane de top
-o șa mid-level confortabilă
-o furcă entry-level
-două lanțuri KMC pentru 11 pinioane
-o casetă de pinioane de top
-un set de anvelope de top pentru bicicletă

Ce nu poți să cumperi cu 500 de lei:
-o furcă decentă
-o șa de carbon de la un producător renumit
-un set de frâne bun
-un set de butuci de calitate
-orice altă piesă de bicicletă care-ți trece prin cap și costă mai mult de 500 de lei

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Pentru oras e super rockrider 300 am schimbat lantul odata la 1500km in rest nu am treaba. Chiar e risipa de bani sa iau nush ce carbon in oras sau mtb cu discuti poate doar daca as fi prea pasionat. Olandezi si norvegirnii umbla cu niste biciclete vai de ele, nu-s asa cocalari ca noi.

  • Salutare, eu am un model de la dechatlon de 450 Lei, 1 foie si 6 pinioane. Am acum 6500 km făcuți doar in oraș. Pentru 28 km/zi până la muncă merită să investesc mai mult? PS: am schimbat 1 data pinioanele și butucul spate. Am 100kg

    • În mod normal, altceva în afară de butuci, foi, pinioane și anvelope nu prea ai ce să schimbi dacă nu o abuzezi. Gândește-te poate la un set de anvelope slick, te ajută să te deplasezi mai repede.

  • Un articol de rahat scris de un om care vrea sa scoata ochii la lume ca saua lui e mai mult de 500 de lei. Felicitari, esti mai bun decat altii pt ca ai bicicleta scumpa. Macar atata fericire sa ai si tu in viata.

    • Cum aș putea să-ți explic că n-ai înțeles nimic? Când apari cu o astfel de concluzie, nici nu știu cum să mai pun problema. Dar uite, ți-am răspuns ca să știi că mesajul tău a ajuns unde trebuie. :) Satisfăcut?

      P.S. Mai sunt la modă comentariile de genul ăsta? Nu prea am mai văzut în ultima vreme pe site. :/

      • Salut,

        Eu consider ca e binevenit un articol care sa acopere si gama bicicletelor ieftine.
        Toti am vrea biciclete peste bugetul nostru, oricat ar fi acela.
        Pentru multi romani, a cumpara o bicicleta de 500lei reprezinta o destabilizare a situatiei financiare.
        Nu inteleg de ce a trebuit sa termini articolul cu acele doua puncte. E clar ca cine isi ia bicla de 500 lei, nu are in vedere upgrade-uri care sa scada greutatea bicicletei cu cate 50g si deja ai parasit publicul tinta al articolului.
        A fost in sfarsit nefericit al unui articol util pentru unii.

        Spor!

        • Chiar a fost nefericit finalul ceva de genu cu 7000€ cat e un logan imi iau 4 jante de Porche.E plin de biciclete Rockrider 340 si costa cu 200 lei mai mult.O bicicleta fiabila pentru necunoscatori , precum si cele DHS .

      • Incearca totusi, chiar sunt curios care este scopul acestui articol, daca nu este un misto fin la adresa bicicletelor la pret decent si necunoscatorilor care le cumpara? Un "adevarat" stie clar ca 500 de lei dai pe o singura piesa, eventual o spita sau ceva, nu pe o bicicleta intreaga. Ceva gen "ceasul meu valoreaza cat casa ta, ba saracule care esti tu sarac"

        • După cum probabil ai observat din comentariile de pe facebook, cititorii ne-au blamat că am scris acest articol, altfel spus că aducem în primplan bicicletele ieftine (adică vorbim despre un segment care nu merită atenție). Din punctul meu de vedere, orice segment merită atenție. Tu pe de altă parte, te-ai constituit în altă tabără, tot împotriva articolului, dar militând pentru bicicletele ieftine. Faptul că nu poți mulțumi pe toată lumea, asta am aflat deja în 7 ani de când lucrez pentru acest site.
          Altfel spus, articolul de față este doar un capitol care vine în completarea celorlalte de până în prezent și care prezintă biciclete din diverse categorii de preț: 700 - 1.000 lei, 1.000 - 1.500 lei, 1.500 - 2.000 lei, etc. De interpretat, poate oricine să interpreteze orice dorește, dar reține două lucruri:
          1.Informațiile de mai sus sunt prezentate corect și obiectiv, trebuie doar să analizezi echipările bicicletelor și-ți vei da singur seama.
          2.Întotdeauna articolele noastre au un iz de umor (poate fi observat la finalul articolului). Se întâmplă să nu fim oameni scorțoși, pentru care toată viața se reduce la seriozitate, iar asta se vede foarte clar și în ceea ce scriem. Un aer mai degajat face ca textele să fie mai plăcut de citit.
          Ce nu înțeleg este de unde tragi concluzille de genul “ceasul meu valoreaza cat casa ta, ba saracule care esti tu sarac” sau " esti mai bun decat altii pt ca ai bicicleta scumpa". Chiar nu văd ce legătură are. Sau ești și tu de părere că nu mai trebuie să prezentăm astfel de biciclete pe site?

          • Exact atitudinea comentatorilor de pe facebook o blamez. 500 de lei? Vai, dar bomba pe roti, dar au murit oameni pe asa ceva, dar vai, nu e ok nici macar pentru parc. Popun sa ne calmam putin si sa ne lepadam de atitudinea asta de biciclist fitos pentru care nu exista bicicleta decenta sub 1000 de euro. Pragul nu trebuie sa fie asa de sus, si e tinut asa de sus artificial de comentatorii pe care ii amintesti tu, si de tine.
            Iar articolul, nu inteleg de ce nu recunosti ca e la misto, avand in vedere ca recomandarea numarul 1 de care aduci vorba si la restul bicicletelor e pentru copii.

          • Recomandarea este pentru acea bicicletă deoarece are cea mai bună echipare, chiar n-ai citit ce-am scris în articol? Am subliniat de asemenea că este o bicicletă cu roți de 26, deci oricine poate pedala pe ea, atâta timp cât i se potrivește un cadru de 15 inch. Curios că încă te gândești la faptul că acest articol este scris la mișto, nu scriem astfel de articole și nici nu ne-am putea permite să facem asta, pentru că ne respectăm cititorii. Dacă nu vrei să diferențiezi între umor și făcut mișto (căci mi se pare că e o problemă de voință aici nu de înțelegere), atunci eu n-am cu ce să te ajut, îmi pare rău.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma