Categorii: ArticoleMag

Biciclete cu roți 27.5 inch din categoria entry-level

Despre avantajele și dezavantajele bicicletelor cu roți de 27.5 inch am tot vorbit în decursul anului trecut. Pentru anul acesta, producătorii au pregătit mai multe modele echipate cu noul format de roată, iar astăzi ne vom concentra pe modelele care ar urma să devină populare prin prisma prețului, mai precis cele entry-level, care vor reprezenta segmentul cu cele mai mari vânzări. Cel puțin pe piața românească.

Pentru a înțelege exact dacă este necesar sau nu să achiziționezi o bicicletă cu roți de 27.5 inch, îți vom enumera câteva avantaje și dezavantaje ale clasei de intrare, astfel încât să înțelegi dacă este mai bine să optezi pentru cele de față sau pentru cele cu roți mai mici, de 26 de inch sau de ce nu, pentru cele cu roți mai mari, de 29 de inch.

Premisele

Privit strict din punct de vedere al greutății, bicicletele 27.5 inch entry-level nu vor fi ușoare. Vor fi ceva mai ușoare decât biciclete cu roți de 29 de inch, dar și ceva mai grele decât cele cu roți de 26 de inch, referindu-ne aici la biciclete din aceeași clasă de preț. De asemenea, din punct de vedere al costului, sunt în principiu mai scumpe, deoarece unele componente, precum furca sau anvelopele sunt mai scumpe. Prețul se va regla cu siguranță în timp, la fel cum s-a întâmplat și cu bicicletele 29er. În ceea ce privește piesele de schimb, furcile, jantele, camerele sau anvelopele nu vor fi atât de greu de procurat, însă timpul de așteptare ar putea fi mai mare. În ceea ce privește camerele, deoarece este o consumabilă de sacrificiu, trebuie să știi că poți utiliza și camere pentru roțile de 26 de inch, dar cu siguranță din ce în ce mai multe magazine își vor face un stoc pe măsură.

Nu în ultimul rând, este vorba de performanțe. Bicicletele din gama entry-level sunt recomandate în general pentru plimbări recreaționale, dar asta nu te împiedică să participi și în competiții, acceptând desigur că nu se poate face performanță pe o asemenea bicicletă. În principiu, echipările ar trebui să fie relativ durabile, suportând din când în când și trasee ceva mai dure, dar nu este o regulă, de aceea fiind recomandat să vorbești cu vânzătorul pe această temă.

În ceea ce privește capacitatea de trecere peste obstacole, o roată de 27.5 inch este ceva mai eficientă decât una de 26 de inch și mai stabilă, dar rămâne în urma celei de 29 de inch. Roata de 27.5 este ca feeling apropiată de cea de 26 inch, de aceea mulți producători considerând că a sosit momentul să renunțe la dimensiunea tradițională în favoarea celei noi.

Pe scurt, ce așteptări poți avea de la bicicletele cu roți de 27.5 inch din categoria entry-level? O capacitate mai mare de a traversa obstacole, viteză de rulare mai mare, reprize de accelerație ceva mai slabe, preț mai mare, greutate mai mare și componente ceva mai greu de găsit (pentru moment) dacă o comparăm cu bicicletele cu roți de 26 de inch. Bicicletele 29er din această categorie sunt și mai grele și uneori chiar și mai slab echipate, de aceea te sfătuim să alegi formatul mare de roată în categoria entry-level doar dacă ești o persoană înaltă și o bicicletă 29er te avantajează mai mult. Pe de altă parte, bicicletele cu roți de 26 de inch vor fi din ce în ce mai rare. Pentru 2015, doar 20% dintre producători au declarat că vor mai păstra acest format de roată în gama de biciclete.

Candidații

Mai jos este doar o selecție, fără a fi incluse absolut toate ofertele producătorilor de biciclete. Au fost alese biciclete ale producătorilor premium dar și ale altor producători mai puțin cunoscuți, dar care vin cu oferte mai interesante din punct de vedere al raportului echipare/preț. Să vedem candidații în ordine alfabetică, pentru ca la final să vedem cine oferă cea mai bună echipare pentru preț:

Bergamont Metric 4.4 2014

Nemții de la Bergamont au în program modelul Metric 4.4, un hardtail cu cadru din aluminiu 6061, o furcă Suntour XCM cu o cursă de 100 de mm, schimbător de pinioane Shimano Deore și frâne Tektro HDC 300 cu discuri de 180/160 de mm. Greutatea bicicletei este de 13.9 kg pentru cea mai mică dimensiunea a cadrului și prețul de 599 de euro.

Vezi modelul aici.

Cross Euphoria G24 2014

Candidatul din Bulgaria vine cu un preț de 538 de euro, pentru care oferă o furcă Suntour XCM cu o cursă de 100 de mm, schimbător de pinioane Shimano Acera, frâne Tektro HDC300 și anvelope Schwalbe Rapid Rob. Greutatea bicicletei nu este menționată.

Vezi modelul aici.

Cube Analog 27.5 2014 – cel mai ușor

Cei de la Cube propun în acest segment o bicicletă cu un cadru din aluminiu pe care-l utilizează și modelele mai sus plasate în gamă cu o echipare ceva mai bună, însă cu un preț ceva mai mare decât al concurenților. O furcă Suntour XCR cu o cursă de 100 de mm, împreună cu un schimbător de pinioane Shimano Deore sau frâne Shimano BR-M305 cu discuri de 160/160 mm ridică prețul bicicletei la 659 de euro. Greutatea este de 13.4 kg.

Vezi modelul aici.

Drag Hardy Comp 27.5 2014 – cel mai ieftin/cel mai greu

Tot din țara vecină, Bulgaria, vine și modelul Hardy Comp, unul dintre modelele cu cea mai de bază echipare din cele prezentate. Asta nu o face ieftină la achiziție, dar mai puțin performantă atunci când vorbim de trasee montane. Furca este un Suntour XCT, schimbătorul de spate un Shimano Altus, are un sistem de transmisie 3×7 și frâne hidraulice Shimano BZR-M375. Greutatea este mare, de 15.6 kg, însă prețul mic de aproximativ 410 euro nu prea lasă loc de comentarii.

Vezi modelul aici.

Felt 7 Sixty 2014 – cel mai scump

Producătorul premium Felt, propune modelul 7 Sixty, cu un cadru din aluminiu 6061, o furcă Suntour XCM cu o cursă de 100 de mm, sistem de transmisie 3×9 cu schimbător de pinioane Shimano Deore Shadow și frâne Tektro HDC cu discuri de 180/160 mm. Prețul recomandat este de aproximativ 700 de euro, fiind astfel și cel mai scump entry-level dintre cele prezentate aici. Greutatea nu este precizată, dar cu echiparea menționată, ar putea depăși 14 kg.

Vezi modelul aici.

Ferrini R3 27.5 2014 – raport echipare/preț

Mai puțin cunoscut pe piața din România este modelul R3 al celor de la Ferrini. Prețul de 483 de euro îl transformă într-una dintre cele mai atractive oferte din lista aceasta. Furca provine de la Suntour, modelul XCM cu o cursă de 100 de mm, schimbătorul de pinioane este un Shimano Acera (3×8), iar frânele de la Avid, modelul DB1 cu discuri de 160 de mm. Cu o greutate de 13.9 kg (declarată) se înscrie în trend-ul bicicletelor entry-level cu roți de 27.5 inch.

Vezi modelul aici.

Focus Black Forest 27R 4.0 2014

Cei de la Focus aduc în segmentul entry-level un hardtail echipat cu o furcă Suntour XCT, frâne Tektro HDC 300 cu discuri de 180/160mm și schimbător de pinioane Shimano Acera. Greutatea nu este menționată, iar prețul recomandat este de aproximativ 600 de euro, mai mare decât cele cu care ne obișnuise producătorul german în anii trecuți.

Vezi modelul aici.

Haibike Edition SL 27.5 2014

Haibike mizează mult pe capitolul imagine, chiar dacă echiparea este ceva mai slabă decât a unor competitori prezentați în acest articol. Furca este un Suntour XCT, schimbătorul de pinioane provine din gama Shimano RDM 280, are o casetă cu 8 pinioane, iar frânele sunt mecanice pe disc, provenind de la Shimano (modelul M375). Greutatea declarată este de 14.6 kg, iar prețul recomandat de 499 de euro.

Vezi modelul aici.

Kross Level R3 2014

Polonezii de la Kross propun de asemenea un model foarte atractiv din punct de vedere al aspectului și echipează modelul R3 cu o furcă Suntour XCM cu o cursă de 100 de mm, cu un sistem de transmisie 3×8 cu schimbător de pinioane Shimano Alivio, frâne Avid DB1 cu discuri de 160 de mm și cu un set de anvelope Schwalbe Smart Sam. Din păcate greutatea nu este menționată, în schimb prețul este: 538 euro.

Vezi modelul aici.

KTM Ultra One 27 2014

Austriecii oferă modelul Ultra One 27 în două nuanțe de culori, cu o echipare de bază: furcă Suntour XCM, frâne hidraulice Shimano M395 cu discuri de 180/160mm, un sistem de transmisie 3×8 cu un schimbător de pinioane Shimano Alivio și cu anvelope Conti X-King în formatul 27.5 x 2.2. Greutatea este de 14.4 kg, iar prețul recomandat, de 538 de euro.

Vezi modelul aici.

Merida Big.Seven 40 2014

Modelul de intrare de la Merida beneficiază ca majoritatea concurenților de o furcă Suntour XCM, un sistem de transmisie 3×9, frâne Promax DSK hidraulice cu discuri de 160 de mm și are o greutate (declarată) de 14 kg. Schimbătoarele provin din gama Shimano Altus. Prețul recomandat este de 550 de euro. Poți alege între două nuanțe de culori.

Vezi modelul aici.

Stevens Tonga 2014

Cei de la Stevens nu au o gamă entry-level dedicată de biciclete cu roți 27.5, în schimb le utilizează pentru bicicletele care au un cadru mai mic. În cazul lui Tonga spre exemplu, doar cadrul de 14 inch este disponibil cu roți de 27.5 inch, restul de dimensiuni putând fi achiziționate doar cu roți de 29 de inch. Modelul de bază este echipat cu o furcă Suntour XCM, frâne Tektro Draco II cu discuri de 180/160mm, schimbător de pinioane Shimano Alivio și cu o casetă de 9 pinioane. Greutatea este de 14.3 kg, iar prețul recomandat, de 599 de euro.

Vezi modelul aici.

Concluzie

În principiu, analizând lista de echipare și prețurile aferente, în cazul producătorilor premium diferențele între produse sunt destul de mici. Dacă un preț este mai mic, înseamnă că undeva s-a făcut economie: fie este vorba de o echipare cu 8 pinioane în loc de 9, fie se optează pentru un set de frâne mai puțin performant. Cea mai ieftină bicicletă este cea de la Drag, dar care este totodată cea mai grea și vine cu un sistem de transmisie cu doar 7 pinioane. La polul opus se află modelul celor de la Felt, cu un preț recomandat de 700 de euro.

Cea mai capabilă din punct de vedere al echipării este Cube Analog, deoarece câștigă la capitolul furcă, schimbător de pinioane și frâne. Greutatea totală de 13.4 kg este de asemenea competitivă, însă prețul de aproximativ 650 de euro explică acest calități. KTM și Kross vin de asemenea cu o ofertă rezonabilă, dar judecând strict prin prisma raportului echipare/preț, modelul celor de la Ferrini este cu un pas înainte. Deși diferența de preț între Ferrini și KTM, respectiv Kross, este de 60 de euro, lăsându-ți ție alegerea finală.

Lupta care se va da în acest segment în 2014 nu va fi deloc una simplă, unul dintre motive fiind prețurile destul de apropiate ale modelelor. Desigur, contează și cum se comportă pe traseu, contează aspectul, garanția, service-ul și alte aspecte de care clienții țin cont în momentul achiziționării unei biciclete. Rezultatul însă, va putea fi observat la final de an, în statisticile importatorilor.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma