Redactam acest articol pentru cei care nu-si doresc clasicul mountainbike si chiar vor sa iasa din tipare si implicit sa fie remarcati. De aceea, dupa vizita noastra la Eurobike 2009, am facut o selectie a bicicletelor cu adevarat „altfel”, urmand sa le prezentam pe rand aici. Ca sa te introducem in subiect, iti vom vorbi pentru inceput la modul general despre acest gen de biciclete.
Care sunt avantajele si dezavantajele acestor biciclete? Pentru multi, este suficienta o privire aruncata asupra modelelor prezentate mai jos, ca sa concluzioneze rapid care sunt avantajele acestor biciclete : arata cu totul altfel decat te-ai astepta, sunt performante – fiecare in clasa sa, par a beneficia de tehnologii avansate – ceea ce este adevarat, unele chiar au forme bizare si sparg tiparele bicicletei clasice. Iar daca esti un image-freak sau o fashion chick, atunci genul acesta de biciclete iti este direct adresat.
Dezavantajele acestor biciclete sunt putine, dar cantaresc destul de greu in balanta deciziilor pe care urmeaza sa le iei. In primul rand, pentru multe dintre acestea nu exista nici macar o reprezentanta locala in tara noastra, ceea ce va face ca eventualele probleme aparute la bicicleta sa fie rezolvate de un oarecare service de biciclete si nu de unul autorizat. Unele modele folosesc inloc de lant cureaua de transmisie. Eventuale defecte aparute la acest sistem nu vor putea fi solutionate prea usor, de catre un mecanic care nu a vazut in viata lui astfel de constructii de trasmisii. In aceasta categorie se incadreaza chiar si butucii rotii din spate, care au incastrat un cu totul alt sistem decat cele clasice. O alta problema o constuie piesele de schimb. Datorita designului, daca iti distrugi o roata, vei fi nevoit s-o inlocuiesti cu una clasica, deci designul bicicletei se va transforma intr-un monstru eclectic. Exageram, dar partea de imagine va fi cu adevarat afectata. La fel si in cazul anvelopelor (unele sunt albe si sunt greu de gasit) sau a furcilor, angrenajelor etc.
Daca esti insa pregatit sa risti sau sa treci cu vederea aceste aspecte, inseamna ca aceste biciclete sunt facute pentru tine si te asteapta. Alaturi de descrierea fiecarui model in parte, am adaugat si pagina web oficiala a producatorului, unde vei gasi informatii complete despre achizitionare.
Modelul producatorului german Winora, se bazeaza pe conceptul de e-bike, adica pedalatul este sustinut de motorul electric montat pe bicicleta. Bicicleta este adresata conform spuselor producatorului, trendsetterilor urbani, persoanelor creative si moderne, iar designul acesteia pare sa vina de undeva din viitor.
Bicicleta se face remarcata prin designul cadrului, dintr-o singura bucata, completat bineinteles de jantele complete din aluminiu. Astfel, acestea beneficiaza de cinci spite si gazduiesc si motorul electric (mai precis butucul rotii spate). Furca este si ea dotata cu un sistem de amortizare de 35 de mm, suficient pentru oras, iar bateriile ajung pentru o calatorie de 90 de km. Bineinteles, acestea se incarca de fiecare data cand pedalezi, deci este greu de crezut ca vei ramane vreodata cu acumulatorii goli.
Sunt disponbile multe culori, printre care amintim combinatiile de portocaliu cu alb, antracit cu portocaliu sau alb cu cyan. Greutatea totala a bicicletei este de 25,5 kg, nu foarte usoara, dar suficienta pentru deplasarile tale prin oras. Pretul se situeaza undeva in jurul sumei de 2.000 de euro.
O bicicleta pe care am mai prezentat-o in trecut la rubrica de noutati. Este vorba de o alternativa total diferita de restul bicicletelor, la care punem pariu ca nu te-ai gandit niciodata : o bicicleta ce se poate compactiza, care apoi intra perfect intr-un rucsac. Bineinteles, rucsacul face parte din dotarea standard a bicicletei, fiind parte integranta a acesteia.
Conceptul este pe cat de simplu pe atat de util : urci pe munte cu rucsacul in spinare, ajungi la cota 2.000 si te decizi sa cobori. Desfaci continutul rucsacului care se va metamorfoza in cateva secunde intr-o bicicleta cel putin ciudata din punct de vedere al aspectului, te urci pe aceasta si cobori in voie.
Atentie, rucsacul nu este doar pentru transportat bicicleta, acesta cuprinde trei buzunare cu un volum de 19 litri, este rezistent la apa si poate fi marit la 26 de litri.
Dotata cu frane pe disc hidraulice si alte componente Shimano, nu sunt motive sa-ti faci griji despre cat de intreg vei ajunge jos cu ea. Un alt avantaj major este reprezentat de greutatea acesteia, la doar 9 kilograme fiind foarte usor de transportat, manevrat si evident la coborare, de controlat
Pretul? 1.500 euro.
Bicicleta bunicilor nostri revine prin intermediul SE Bikes. Producatorul american ofera modelul Lager cu roti mari de 28′, culori vintage si un cadru care ne aminteste de cursele de biciclete ale anilor 60.
Bicicleta este oferita doar in sistem single speed, asta inseamna o singura viteza : o foaie si un pinion. Suficient insa pentru oras si deasemenea suficient cat sa prinzi o viteza decenta fara sa gafai prea mult. Pedalele sunt dotate cu o pereche de curele care au rolul de a tine piciorul strans pe pedala, dar mare atentie : daca pierzi din viteza si nu ai timp sa pui piciorul jos, fii sigur ca o sa te prabusesti. Cu tot cu bicicleta.
Daca te decizi sa achizitionezi aceasta biciclete, trebuie sa iei in considerare neaparat si relieful orasului tau : cu single speed iti va fi greu daca nu aproape imposibil sa pedalezi pe pante in urcare mai mari de 8%. Greutatea totala a bicicletei de aproximativ 10 kg, reprezinta o valoare buna, tinand cont de faptul ca producatorul s-a decis sa foloseasca un cadru de crom pentru acest model.
Piesele din dotare sunt in regula si nu ar trebui sa-ti puna prea multe „bete in roate”. Gurile rele insa se plang de faptul ca aceasta bicicleta este produsa in taiwan, deci sufera la capitolul calitate pe termen lung.
Pretul? O nimica toata pentru o astfel de bicicleta vintage : aproximativ 500 de euro.
Vezi bicicleta SE Bikes Lager.
O bicicleta a carei furca ne aminteste de Cannondale Lefty. Se pare ca si inginerii de la Pacific Cycles s-au gandit sa monteze pe cel mai nou model, o furca cu un singur brat si anume cel de stanga. Bineinteles, din considerente de imagine dar si tehnice : bicicleta este mai usoara iar impachetarea acesteia este mult mai facila. Este vorba de un model folding, ce poate fi compactizat foarte usor si transportat.
Un model, ce s-a bucurat anul acesta de mai multe premii internationale de design. Producatorul din Marea Britanie a echipat acest model cu componente decente, iar unele dintre acestea, precum lantul, sunt bine ascunse in spatele unei protectii, astfel incat mainile sau pantalonii tai sa fie mereu curati.
Imaginea pe care producatorul doreste s-o creeze este aceea a unei biciclete gadget, asemenea unui mp3 player sau unui iPod. Piesele ce echipeaza acest model nu se numara printre cele ale producatorilor consacrati, dar par suficient calitative pentru acets model. Datorita constructiei deosebite, acest model cantareste 14,7 kg, o valoare buna pentru o bicicleta pliabila.
Vezi modelul Pacific Cycles iF Mode.
Ai vise in alb? Daca toata teoria ta de viata si de lifestyle se invarte in jurul culorii albe, atunci acest model ti se va potrivi precum o manusa (una pe masura ta, evident). O bicicleta alba de la cap la coada, cu mici exceptii, printre care enumera anvelopele si angrenajul. Apropo de angrenaj, se bucura de noua tehnologie belt carbon, asta inseamna ca nu are lant ci o curea de transmisie. Deci profiti de tehnologie noua si in acelasi timp de zgomot si efort redus la pedalare.
Echiparea bicicletei este una cat se poate de simpla : frana, nu exista decat in butucul din spate, mansoane de ghidon nici sa nu te gandesti, suspensii nici atat, pinioane, schimbatoare – nimic. Este simpla. Iar pentru ca albul defineste in adancurile sale simplitatea, acest model de bicicleta nici nu avea cum sa fie altfel. Printre piesele cunoscute ce echipeaza acest model sunt doar anvelopele furnizate de Schwalbe, modelul Durano.
Aceasta bicicleta vine insa cu o greutate de invidiat, chiar si de catre bicicletele de carbon : doar 7.9 kg. Dar cadrul acestui model este realizat din aluminiu si nu din carbon, asa ca greutatea este cu adevarat remarcabila. Asta bineinteles, fara sa tinem cont de faptul ca echiparea cu accesorii sau componente este redusa la minim.
Poti s-o ai pentru aproximativ 1.000 de euro. Merita, nu merita? Tu decizi!
Vezi bicicleta Schindelhauer Viktor.
Cu o forma imprumutata parca din filmele Science Fiction, aceasta bicicleta este una dintre cele mai bizare prezente la care am asistat in timpul targului Eurobike 2009. Achizitionand o astfel de bicicleta, poti fi sigur ca vei fi o prezenta inedita peste tot pe unde pedalezi. Cu un cadru sub forma de semiluna, acesta este bicicleta ultimativa pentru viata ta urbana.
Daca te intrebi ce se afla in interiorul cadrului iti spunem noi : un spatiu de depozitare de aproximativ 12 litri, suficient cat sa-ti arunci mapele, pixurile si agendele inauntru. Franele ce echipeaza acest model sunt Shimano XT hidraulice si cum poti observa in pozele de mai sus, exista numeroase versiuni de personalizare.
Momentan, pe site-ul producatorului nu se gasesc alte informatii, acestea urmand sa fie actualizate cat de curand. Nici despre pret nu s-a zvonit ceva, asa ca stam cuminti si asteptam declaratiile oficiale a celor de la Porterbike, in legatura cu acest model.
Daca denumirea nu-ti spune mult, atunci poza ar trebui sa vorbeasca de la sine despre prezentarea acestui model. Poate fi vazul mai degraba ca un upgrade decat ca o bicicleta in sine, deoarece este un sistem care se adapteaza oricarui model de mountainbike cu roti de 26 de inci.
Ce ne invata cei de la Ktrak, este faptul ca iarna nu trebuie sa reprezinta niciun fel de impediment in exploatarea bicicletei, mai ales ca atasarea acestor componente o transforma relativ rapid intr-o masinarie de pedalat pe zapada. Principiul este simplu : scoti rotile, in locul rotii de fata aplici o sina, asemenea unui ski, care se prinde si de amortizor astfel incat acesta sa functioneze fara probleme in continuare, iar pe spate un sistem ce pare mai complicat, dar nu este. O roata cu senila. Partea buna a acestui sistem este ca poate fi utilizat si in noroi, evident cu roata de fata montata.
Despre preturi, nu se spune nimic pe site-ul oficial al producatorului, deoarece nu mai exista niciun sistem momentan pe stoc. Cert este ca acesta poate fi vandut si separat : ski-ul pentru roata de fata sau senila pentru roata de spate. Oricare ar fi decizia ta, suntem convinsi ca te vei putea bucura de iarna, mult mai mult decat o fac altii. Si nu oriunde, ci pe partie.
Informatii despre KtraK.
Ne place la nebunie denumirea acestui brand de biciclete, dar mai presus de atat ne plac modelele! Afirmam asta deoarece sunt unele dintre cele mai ciudate biciclete cu „cosulet” de pe piata. In fotografia atasata, se regaseste o bicicleta cu cos ceva mai apropiata de forma clasica a unei biciclete. Daca insa vei intra pe site-ul oficial al producatorului vei descoperi cateva modele cu adevarat bizare.
Le-am tot vazut in timpul vizitelor in Olanda, dar n-am stiut niciodata ce marca sunt. Abia dupa Eurobike 2009 am aflat si am ramas suprins sa aud ca acesta este un brand cat se poate de serios, care are vanzari mari. Initial, credeam ca este vorba de ceva biciclete hibride de transport, fabricate in cine-stie-ce subsol.
Modelul Ryan, este scump. Costa aproximativ 1.500 de euro, desi n-ai spune, dar se dovedeste cat se poate de util prin oras : in cosuletul din fata iti poti transporta atat copiii cat si cumparaturile. Defapt, poti transporta pina la 50 de kg de bagaje, fara ca performantele bicicletei sa fie afectate. Modelul este disponibil si in versiune e-bike si beneficiaza de o garantie de 2 ani atat pentru cadru, cat si pentru cosulet/cutia de lemn din fata.
Viziteaza site-ul oficial al celor de la Double Dutch pentru a vedea toata oferta de modele. Merita. Sau cel putin te vei distra.
Denumirea modelului se afla in stransa legatura cu materialul din care cadrul acesteia este realizat. Da, ai ghicit bambus. Ar putea fi supradenumita „bicicleta de bambus”. Un material ciudat pentru un cadru de bicicleta, o incercare de apreciat a unui producator de biciclete din Danemarca. Culmea, cei de la Biomega, au inceput si o colaborare cu brandul Puma, pentru a crea biciclete cu diverse forme. Deci mentalitatea deschisa este la ea acasa in cadrul acestei companii.
S-au scris multe despre acest model de bicicleta, asa ca noi vom aborda mai mult partea functionala a acestei biciclete. Desi pare mai mult indragita de femei decat de barbati, bicicleta este unisex si este gandita astfel, incat sa fie un model cat mai „curat”. Daca arunci o privire atenta asupra basculei spate, ai sa observi ca lantul nu se afla la vedere. Ai putea spune ca este vorba de bun simt, dar trick-ul este altul : acesta se afla bine ascuns in spatele unei protectii de dimensiuni reduse, astfel incat sa mascheze cat mai bine prezenta acestuia.
Franele sunt pe disc si mecanice, nu neaparat cele mai bune din domeniu, dar poti trai cu ele prin oras. Butucul spate, in care se afla si vitezele este oferit de Shimano si se descurca in majoritatea situatiilor citadine. Cadrul are din pacate o singura dimensiune si anume 20 de inci. Un cadru mare, nepotrivit fetelor care vor sa iasa cu aceasta bicicleta in fusta. Altfel, un produs finisat excelent, care inevitabil atrage priviri. Cum ar spune englezii : a class of its own.
Vezi modelul Biomega Bamboo.
In incheiere, putem afirma ca sustinem si incurajam achizitionarea de astfel de biciclete, in conditiile in care termenii explicati la inceputul acestui articol sunt acceptati de catre utilizator. O bicicleta „altfel” nu o sa reprezinte niciodata o afacere buna daca pui pretul si performantele cap la cap. Daca-ti doresti un astfel de model, trebuie sa intelegi ca in cazul acestor biciclete nu performantele primeaza, ci imaginea. Este vorba doar de imagine.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
bamboo nu e cu lant...e transmisie cu cardan (drive shaft, quote"Combined with our low-maintenance shaft drive, the Bamboo is the ideal personification of your desire to reintroduce the wonder of the natural world into today's urban environment.") http://biomega.dk/biomega.aspx