1.FreeRider.ro: Salut! Se zvonește că unii curieri petrec mai mult timp pe bicicletă decât dorm. Este adevărat?
BL: Teoretic in putine cazuri se intample chiar asa, dar in zilele aglomerate chiar pot sa acumulez 7-8 ore de pedalat. Totusi astea nu sunt ore lungi, care trec cu greu, ci timp petrecut cu placere si zambetul pe buze.
2.FR: De cât timp ești curier și cum ți-a atras acest post atenția? Bănuiesc că are o strânsă legătură cu trecutul tău de ciclist.
BL: Bineinteles ca are legatura cu trecutul meu de ciclist, care incepe in anii ‘94, ‘95 cand am avut primele experiente pe doua roti. De-a lungul anilor am schimbat foarte multe tipuri de biciclete, dar cu cursierele m-am intalnit abia in 2009 cand am imprumutat una de la un prieten si am inceput sa fac drumuri mai lungi (Bucuresti – Sfantu Gheorghe). Mi s-a parut cel mai eficient mode de deplasare si mi-am cumparat una. Apoi l-am cunoscut pe Ariel Constantinof si comunitatea velo din spatele lui. In afara faptului ca m-am angajat la o firma locala de curierat in iarna 2010-2011, “cariera” mea adevarata de bike messenger a inceput odata cu proiectul Tribul.
3.FR: De câte ori înjuri într-o singură zi?
BL: Am observat faptul ca traficul Bucurestean ma face sa injur de mai multe ori pe zi. Trebuie totusi sa recunosc ca nu numai ceilalti (soferi) sunt de vina, uneori gresesc si eu. Problema de multe ori e ca soferii nu sunt obisnuiti cu biciclistii si dreptul lor de a folosi o intreaga banda, asemenea unui sofer.
4.FR: Ne poți povesti, te rog, o întâmplare amuzantă?
Da, am deja destule povesti amuzante. Cea mai “draga” intamplare a avut loc in Bucuresti, cand pedalam pe bulevardul Marasesti si dintr-o strada cu sens unic a iesit in contrasens o limuzina Mercedes cu geamuri fumurii. Pentru ca nu mi-a lasat destul loc in banda ca sa trec in fata lui a trebuit sa il ocolesc (sau… mai mult sa-l evit) prin stanga. Franele n-au tinut prea bine si am zgariat laterala masinii in lung cu ghidonul. Apoi am cazut si au coborat doi bodyguarzi din masina. Desigur ca a urmat un dialog foarte “civilizat” intre noi. In 2 minute “locul faptei” era inconjurata cu pietoni care ma sustineau, asa ca bodyguarzii au fost nevoiti sa plece.
5.FR: Ce-i lipsește șoferului Bucureștean?
BL: Pana cand soferii nu se vor respecta intre ei, nu ne putem astepta sa acorde atentie si celorlalti participanti la trafic. Soferilor le lipseste rabdarea, bunul simt, mentalitatea si comportamentul corespunzator.
6.FR: Îmi amintesc că în anii 1999 – 2000 exista firma de curierat pe bicicletă Pegasus. Care funcționa cu ceva angajați, însă nu toți pasionați de biciclete. Mulți dintre ei se aflau acolo din nevoie. Tu cum vezi lucrurile? Fără pasiune poți face curierat? Sau este un job mult prea solicitant?
BL: Si acum exista respectiva firma (si multe alte firme de curierat ce folosesc SI biciclete – adica nu livreaza exclusiv pe biciclete), dar ei nu fac curierat pe bicicleta adevarat. Ma refer la faptul ca ei inlocuiesc masina, dar nu in favoarea timpului livrarii ci ca sa scapa de taxe si de costul benzinei. In opinia mea cureiratul pe bicicleta trebuie sa fie sinonumul “rapiditatii” si nu al “economiei”.
7.FR: Cum te descurci cu praful din oraș? Nu-i așa că este prea mult?
BL: De obicei observ praful pe cadrul bicicletei, dar nu prin inhalare. Cred ca m-am obisnuit deja cu nivelul mare de praf din oras. Ce ma deranjeaza cu adevarat sunt gazele emise de masini.
8.FR: Pe ce bicicletă pedalezi în prezent?
BL: Nu demult am incercat bicicletele fixed-gear si de atunci sunt posedat de lumea care le inconjoara. Momentan am doua biciclete cu pinion fix si un MTB (tot ssp) pe care-l folosesc mai mult pe timp de iarna.
9.FR : O întrebare înainte de a încheia: bicicletele fixie sunt fiță sau necesitate?
BL: Pentru curierat (adica deplasari scurte in oras cu trafic dens) putem sa zicem ca este o necesitate, chair si mai mult: o dependenta.
Mulțumim pentru timpul pe care ni l-ai acordat. Livrări rapide îți dorim!
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…