1.Vă mulțumim pentru timpul acordat acestui interviu și felicitări pentru proiect! Cum ați luat decizia de a construi această pistă pentru biciclete și cine a finanțat proiectul?
Proiectul a fost finanțat prin PROGRAMUL PHARE CBC 2005 pentru ROMÂNIA – BULGARIA.
Marea importanță pe care o reprezintă sectorul de turism pentru zona costieră a Mării Negre din România și Bulgaria, atât pentru prezent cât și pentru strategiile de viitor, ne-a determinat să acționăm pentru îmbunătățirea infrastructurii relevante, promovarea atracțiilor și destinațiilor turistice, precum și stimularea afacerilor legate de turism.
Întreaga regiune deține un potențial excepțional, datorită resurselor naturale și culturale care nu au fost înca valorificate durabil și promovate. În acest context, Consiliul Local Limanu, Județul Constanța, în parteneriat cu Municipalitatea Shabla, Districtul Dobrici, și Asociația Patronală Mangalia au implementat un proiect transfrontalier care să sprijine dezvoltarea sectorului de turism, bazându-se pe resursele locale/transfrontaliere, și, astfel, pe termen lung, să contribuie la dezvoltarea economică durabilă a zonei de frontieră.
2.Ce lungime are pista de biciclete și ce obiective turistice pot admira cei care o aleg ca variantă de promenadă pe malul Mării Negre?
Infrastructura reprezintă o pistă comuna pentru pietoni și biciclete de aproximativ 5 km, care leaga, pe teritoriul românesc, localitățile turistice 2 Mai, Vama Veche și linia de frontieră România – Bulgaria, respectiv cu sistemul rutier existent.
3.Există și alte planuri de extindere a acestei piste spre vecinii noștrii de la sud? Autoritățile din Bulgaria se pot implica pentru a crea un traseu mai lung?
Nu sunt vești că partenerii bulgari intenționează să extindă pista și pe teritoriul Bulgariei, dar noi dorim să continuăm către localitatea 2 Mai și chiar pâna în Municipiul Mangalia.
4.Ați luat vreodată în calcul ideea de a construi în cooperare cu celelalte primării, o pistă de biciclete care să se întindă pe tot malul Mării Negre sau care să străbată cel putțin stațiunile cele mai importante? Sunt convins că există foarte multe persoane care vor fi încântate de idee.
Dorim să continuăm către localitatea 2 Mai și chiar până în Municipiul Mangalia, după cum am menționat și mai devreme.
5.De cât timp este finalizat proiectul și care este părerea generală a oamenilor care folosesc această pistă?
Pista comună pentru pietoni și biciclete nu este doar o facilitate nouă de recreere și petrecere a timpului liber pentru turiști și localnici, ci, de asemenea, va uni cele două localități fiind utilizată atât de turiști cât și de comunitățile locale, inclusiv ca baza de dezvoltare a unor activități economice noi la nivel local și transfrontalier. Proiectul promovează conceptul de turism sustenabil, exemplificându-l prin această infrastructură și a fost primit foarte bine în rândul cetățenilor și turiștilor.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…