Categorii: ArticoleMag

Asigurările de biciclete, un studiu de caz made in USA

Frumoasă e viaţa de ciclist, dar drept e că şi pericolele ne pândesc la tot pasul. Nu încerc să dramatizez şi sunt conştient că pentru majoritatea celor care au ales bicicleta ca mijloc de deplasare, nu e vorba despre vreun sport extrem, iar pericolele, de cele mai multe ori ne afectează, din fericire, doar buzunarul. „Fierul se repară”, spune înţelepciunea populară, dar se repară subţiind portofelul, ceea ce poate fi cel mai adesea o traumă suplimentară. Nu ar fi grozav dacă ne-am putea asigura bicicletele?

În decembrie am rămas fără bicicleta mea „de oraş”, un mountain-bike bunicel, un Ralleigh Chinook. Greşeala mea a fost că l-am împrumutat cuiva care a avut „inspiraţia” să-l lase undeva în centrul Bucureştiului, „asigurat” cu un lanţ de 20 de lei. Dacă aveam bicicleta asigurată, acum aş fi avut pe ce să pedalez, aşa, mi-am făcut abonament la metrou, pentru că îmi e frică să-mi scot „racerul” prin oraş, mai ales pe vremea asta…

Mi-aş cumpăra şi eu ca tot omul (sunt un glumeţ de felul meu) un 29er cu cadru din carbon şi printr-un colosal efort chiar îmi permit unul, dar nu o fac pentru că nu îmi mai permit să vin cu un alt cadru dacă cumva îl sparg pe primul. În schimb, aş fi dispus să plătesc anual o sumă ca asigurare pentru cadru şi să pedalez fără un stres suplimentar la concursuri.

Până una alta, în Statele Unite ale Americii, doi amici ciclişti au analizat toate aceste problemele şi au pus bazele Velosurance, o companie de asigurări destinată cicliştilor, inclusiv celor de triatlon. Lista de riscuri acoperite este consistentă şi voi spicui cele mai uzuale situaţii: furt sau distrugere totală a bicicletei, furtul unor componente, cheltuieli medicale, distrugere echipament de ciclism, asistenţă rutieră… Bicicletele folosite de mesageri nu intră sub acoperirea Velosurance, în schimb cele alergate în concursuri, se bucură de asigurare.

Costul unei asigurări Velosurance începe de la 100 de dolari, iar mai departe depinde de om, bicicletă si cum o va folosi. Bicicletele produse în aceleaşi an cu cel în care se încheie poliţa de asigurare sunt asigurate pentru preţul de achiziţionare, pentru celelalte se stabileşte o „valoare corectă de pe piaţă”, spun cei de la Velosurance.

Am dat idei celor cu spirit antreprenorial? Aşteptăm cu interes comentariile voastre.

via: velosurance.com

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • din pacate nu se merita pentru companiile de asigurari. pai in romania ar merge numai in pierdere :) intr-adevar, prin alte parti merge treaba cu asigurarile, dar numai pentru ca furturile sunt mai repede o exceptie decat regula. in plus, faptul ca esti asigurat nu inseamna ca poti lasa bicicleta oricum, oriunde. daca nu e asigurata cu un antifurt bun nu iti platesc asigurarile nimic. acum, spuneti-mi si mie cine da 50€ pe un antifurt, cand bicicleta costa 300? :) si 5-10€ pe luna pe langa asta?

  • 10 oameni? Sunt convins ca numai in Bucuresti ar fi lejer peste 1000 de persoane care si-ar asigura bicicletele.Din ce am vazut la toate evenimentele la care am participat, sunt biciclete destul de scumpe la ora asta pe strada.. Iar un CASCO pentru bicicleta ar fi mult mai usor de suportat decat o investitie "fortata" de furtul bicicletei.

  • mai degraba asa vedea o necesara o polita de raspundere civila pt caz de accident : daca intri fara sa vrei si-i indoi usa unei masini sau daca ii zgarai o laterala ai pus-o de vreo 10 milioane sau mai mult (daca tipu are casco si se duce la reprezentanta si apoi te pomenesti cu regresul pe tine). Dar pot fi tot felul de cazuri pe care le poti provoca cu bicicleta in trafic urban.

  • nu ar avea succes comercial.
    probabil ca am fi 10 oameni in total care ne-am face o astfel de asigurare.

  • Eu coc ideea asta de vreo 2 ani. Inca n-am finantarea necesara dezvoltarii afacerii. Caut parteneri pt asa ceva. Nu ese un lux sa ai o astfel de asigurare, precum casco-ul la auto.

  • Din pacate, societatile noastre de asigurare merg "in inertie", fara sa fie interesate de astfel de produse.. Apoi ar fi necesara clasificarea, cel putin in cazul furturilor, unor elemente antifurt: lanturi, u-lock etc.. Poate nepotii nostri or avea norocul unei piete de servicii mature pentru velo.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma