Categorii: Articole

Biciclete copii 16, 20 şi 24 inch – Ghid pentru Ziua Copilului

Observăm cu plăcere că vremurile se schimbă. Şi nu doar se schimbă şi atât, ci se schimbă în bine. Nu mai demult de acum câţiva ani tot ce găseai pentru copii în materie de biciclete erau simple „fiare” atât de grele încât şi părinţii aveau dificultăţi în a le ridica de la pământ. Azi lucrurile stau mult mai bine şi chiar dacă fiarele nu au dispărut din supermarketuri, acum opţiunile pentru biciclete de copii sunt chiar bune.

„Problema” cu copiii însă, este că micuţii cresc, iar bicicleta le rămâne mică. În doar 2-4 ani investiţia făcută de părinţi este depăşită, iar vremea vine pentru o nouă investiţie. Adevărul este că în timp ce bicicletele de supermarket sunt grele şi de multe ori greşit construite, chinuind copilul cu poziţia în care îi obligă să stea, majoritatea sunt suficient de ieftine încât să nu fie o povară pentru părinţi când le cumpară, devenind o tentaţie în detrimentul bicicletelor “de firmă”. Din păcate însă avantajul este cel financiar, doar pentru adulţi, pentru că cei mici se vor chinui cu ele, să tragă o „şină de tren” după ei tot timpul.

Pe de altă parte bicicletele bune sunt mai scumpe, dar vin la pachet cu o mulţime de avantaje pe care unii le apreciază, pe primul loc fiind greutatea mai mică. Aşadar merită investiţia într-o bicicletă de copii mai uşoară, mai performantă, mai bună, chiar dacă în doar apriximativ 3 ani va trebui schimbată? Decizia îţi aparţine întrucât tu ştii cel mai bine ce doreşti pentru copilul tău, în acest articol noi ocupându-ne de bicicletele cu roţi între 16 şi 24 inch. Acestea sunt potrivite pentru copii cu vârste între 5 şi 12 ani şi înălţimi între 112 şi peste 136 cm, ghidul fiind doar orientativ întrucât fiecare copil are ritmul său de creştere.

Cum aleg bicicleta pentru copii

Alegerea bicicletei de copii poate fi simplă dacă ai la îndemână un ghid precum acesta, pe care l-am făcut în întâmpinarea zilei de 1 iunie – Ziua Copilului, când cel mic are o şansă în plus să primească în dar o bicicletă . Totul ţine de înălţimea şi vârsta copilului. Iar deşi chiar şi la vârste mici există diferite tipuri de biciclete pentru copii – de oraş, mtb şi şosea, la final totul ţine în primul rând de înălţimea celui mic, înălţime care se traduce în diametrul roţii de bicicletă. Ţine mai puţin de vârstă pentru că fiecare creşte în ritmul său, iar o bicicletă de 20” potrivită în general pentru vârste între 7 şi 10 ani poate fi potrivită şi pentru un copil de 5-7 ani, dar care a crescut mai repede şi în mod normal ar trebui să se dea pe una de 16”.

Ce mai trebuie reţinut este că bicicleta de copii nu se va potrivi „perfect” celui mic decât în perioada din mijlocul intervalului de aproximativ 3 ani. La început pentru că este prea mare, iar la final pentru că este prea mică. Din fericire bicicletele dispun de diferite reglaje – şaua mai sus/jos, ghidonul mai sus/jos, faţă/spate, care îţi permit să foloseşti bicicleta respectivă întreaga perioadă de timp.

Iată câteva idei generale pe care trebuie să le ai în vedere când cauţi o bicicletă nouă pentru cel mic:

  • Atenţie mare la greutatea bicicletei. Majoritatea bicicletelor „no-name” de pe piaţă sunt grele, iar greutatea lor înseamnă practic o mare parte din greutatea corpului copilului;
  • În mod ideal cadrul bicicletei ar trebui să fie din aluminiu pentru că reprezintă echilibrul perfect dintre greutate redusă şi preţ. Cadrele din oţel sunt mai ieftine, dar grele, iar cele din carbon sunt mai uşoare, dar mai scumpe şi mult mai rar întâlnite la bicicletele de copii;
  • Nu cumpăra o bicicletă pe care cel mic nu o poate încă folosi. Ia una pe care se poate da imediat pentru că după ce îi rămâne mică, o vei putea revinde uşor, mai ales dacă bicicleta este „brand-name”, de calitate – componante, cadru, poziţie/geometrie;
  • Fii atent ca bicicleta să fie echipată cu componente pentru copii: ghidoane mai înguste, manşoane cu diametru mic, şei mai mici, braţe pedaliere mai scurte, manete de frână mai mici şi mai apropiate de ghidon, potrivite mâinilor mici;
  • Evită bicicltele cu suspensii întrucât la bicicletele mici, acestea sunt în general de slabă calitate, ineficiente şi tot ce fac este doar să adauge greutate bicicletei;
  • Evită transmisia cu 2 foi în faţă întrucât la vârste mici copiii încă nu pot coordona mişcări „complexe”.

Aşa cum se vede şi în graficul de mai sus, statisticile arată că bicicletele cu roţi de 16” se potrivesc copiilor cu vârste între 5 şi 7 ani, 20” sunt pentru copii cu vârste între 7 şi 10 ani, iar cele cu roţi de 24” sunt potrivite pentru copii peste 10 ani. Însă de fiecare dată trebuie să ţii cont de particularităţile copilului tău şi de ritmul său de creştere. Tot din graficul de mai sus observăm că mai sunt şi alte standarde de roţi, cel de 18” fiind însă o nişă pe care nu o prea găseşti, mărimile de 16 şi 20” acoperind şi această etapă.

Ce facem după 24”?

După ce copilul a depăşit mărimea bicicletei cu roţi de 24”, sunt foarte mari şanse ca bicicleta următoare să fie deja 29er dacă vorbim de mtb, cu cadru XS sau XXS. Asta în primul rând pentru că bicicleta „clasică” cu roţi de 26” e practic istorie – mai găseşti 2nd hand sau mai rar la producătorii consacraţi de pe piaţă. Pasul normal după 24” ar fi totuşi bicicleta cu roţi de 27,5”, uşor de găsit. În funcţie de cum se dezvoltă copilul, aceasta ar putea fi bicicleta care îl va ţine mai mult de 3 ani, deci nu strică să fie de o calitate deosebită şi uşoara – aluminiu triple butted (ţevi cu pereţi subţiri unde nu este nevoie de rezistenţă şi mai groşi unde este). Dar dacă familia este cu adevărat pasionată de plimbatul în aer liber, natură sau chiar participarea la concursuri, atunci merită să te gândeşti inclusiv la cadru din carbon cu echipare 1×12. Doar că în cazul ăsta şanse să găseşti cadre mici, ai la 29er şi mai puţin la 27,5.

În continuare enumerăm câteva exemple de biciclete cu roţi de 16, 20, 24 si 26 inch, care sunt disponibile azi pe piaţa din România.

Bicicletă copii 16 inch

Cube Cubie 160 – Cadru hardtail; Furcă oţel; Frâne faţă cantilever, spate coaster; 
Transmisie 1 viteză – Anvelope Cube Impac Streetpac;
Preţ 1.139 Lei; Importator – BikeXpert
DHS 1602 – Cadru oţel; Furcă oţel; Frâne faţă v-brake, spate coaster; 
Transmisie 1 viteză – Anvelope Kenda K50;
Preţ 439 Lei; Producător – DHS
Ghost Powerkid AL 16 K – Cadru aluminiu; Furcă rigid;
Frâne faţă v-brake, spate coaster;  Transmisie 1 viteză – Anvelope Kenda ;
Preţ 965 Lei; Importator – SportGuru
KTM KINDERRAD 1.16; Preţ 1250 lei; Importator 1KTM
LIV Giant Adore – Cadru aluminiu; Furcă oţel; Frâne faţă N/A, spate coaster; 
Transmisie 1 viteză – Anvelope Innova IA-2094, 16×2.25″ ;
Preţ 1.099 Lei; Importator – Magazinul de Biciclete
Merida MATTS J.16 – Cadru aluminiu; Furcă oţel; Frâne faţă jantă, spate coaster; 
Transmisie 1 viteză – Anvelope Inova IA-2603 16×2.125″;
Preţ 1.259 Lei; Importator – BikeFun
Romet Tola 16 – Cadru otel; Furcă fixă; Frâne faţă jantă, spate coaster; 
Transmisie 1 viteză; Anvelope Romet 16×1.95;
Preţ 549 Lei; Importator – Biciclop
Scott Roxter 16 – Cadru aluminiu; Furcă otel; Frâne faţă jantă, spate coaster; 
Transmisie 1 viteză; Anvelope Kenda K841 Contact 16×2.25″;
Preţ 1149 Lei; Importator – ROM-Eurotade
Silverback Spyke 16 – Cadru aluminiu 6061; Furcă aluminiu; Frâne v-brake; 
Transmisie 1 viteză; Preţ 1.531 Lei; Importator – UVX

Bicicletă copii 20 inch

Cube Acid 200 Disc – Cadru hardtail; Furcă aluminiu; Frâne hidraulice Tektro HD-M282; 
Transmisie 1×7 viteze, Shimano RD-TY300; Anvelope Cube Impac Streetpac;
Preţ 1.798,99 Lei; Importator – BikeXpert
Devron Riddle K2.2 – Cadru hardtail; Furcă RST Capa T, pe arc, V-Brake, 50mm; Frâne v-brake; Transmisie 1×7 viteze, Shimano Tourney; Anvelope Mitas V88 Zirra R, 20″x2.1;
Preţ 1.169 Lei; Producător – DHS
DHS 2023 – Cadru aluminiu; Furcă suspensie, 50mm; Frâne v-brake; Transmisie 1×6 viteze, Shimano Tourney; Anvelope Kenda K915, 2.1; Preţ 789 Lei; Producător – DHS
Ghost Kato Kid R1.0 AL U – Cadru hardtail; Furcă aluminiu; Frâne v-brake; 
Transmisie 1×8 viteze, Shimano Tourney; Anvelope Michelin Country Junior 20×1.75;
Preţ 1.689 Lei; Importator – SportGuru
Ghost Lanao 2.0 AL W – Cadru aluminiu; Furcă suspensie, RST Capa T 50 mm; Frâne v-brake;  Transmisie 1×8 viteze, Shimano Tourney; Anvelope Mitas Ocelot 20 x 2.10;
Preţ 1.689 Lei; Importator – SportGuru
Giant XTC JR 20 Lite – Cadru aluminiu; Furcă oţel; Frâne V-brake; 
Pinioane 14-28t; Shimano Tourney; Anvelope Giant Junior Lite, 20×1.95 ;
Preţ 1.200 Lei; Importator – Magazinul de Biciclete
KTM WILD SPEED 20.21 – Cadru aluminiu; Furcă Suntour SF13 XCT JR P; Frâne V-brake; 
Transmisie 3×7, Shimano; Anvelope Schwalbe Black Jack;
Preţ 2.250 Lei; Importator – 1KTM
Merida MATTS J.20 – Cadru aluminiu; Furcă oţel; Frâne v-brake; 
Transmisie 1×7, Shimano Altus; Anvelope Kenda Kontact 20×1,75″ fold;
Preţ 1.690 Lei; Importator – BikeFun
Romet Salto 20 – Cadru aluminiu; Furcă fixă; Frâne faţă jantă, spate coaster; 
Transmisie 1 viteză; Anvelope 20×1.95;
Preţ 729 Lei; Importator – Biciclop
Scott Contessa 20 – Cadru aluminiu; Furcă SR Suntour XCT-JR 20, 40mm; Frâne v-brake; 
Transmisie 1×7, Shimano; Anvelope Kenda K1227 Booster 20×2.4″ 30TPI;
Preţ 1399 Lei; Importator – ROM-Eurotade
Silverback Skid 20 – Cadru aluminiu; Furcă Zoom HL 565, 50mm cursa; Frâne disc, mecanic; 
Transmisie 1×7, Shimano; Anvelope 20×2.3″;
Preţ 1819 Lei; Importator – UVX

Bicicletă copii 24 inch

Cube Acid 240 Disc – Cadru hardtail; Furcă SR Suntour SF12 XCT JR, 50mm; Frâne hidraulice Tektro HDM-282;  Transmisie 1×7 viteze, Shimano RD-M310; Anvelope Cube Impac Streetpac;
Preţ 1.999 Lei; Importator – BikeXpert
Devron Riddle K2.2 – Cadru hardtail; Furcă RST Capa T, Arc, cursa 50mm; Frâne v-brake; Transmisie 1×7 viteze, Shimano Tourney SL-TX30, Anvelope Kenda K1008A, 24″ x 2.125;
Preţ 1.349 Lei; Producător – DHS
Ghost Kato 2.4 AL U – Cadru aluminiu; Furcă suspensie, RST Capa T 50 mm; Frâne v-brake; 
Transmisie 2×8 viteze, Shimano Tourney; Anvelope Mitas Ocelot 24 x 2.10;
Preţ 1.935 Lei; Importator – SportGuru
Giant XTC JR 24+ – Cadru aluminiu; Furcă oţel; Frâne hidraulice, Shimano MT-200; 
Pinioane 11-34t; Shimano Altus; Anvelope CST C1918, 24×2.8 ;
Preţ 2.520 Lei; Importator – Magazinul de Biciclete
KTM WILD SPEED 24.24 DISC – Cadru aluminiu; Furcă Suntour SF16-XCT-JR-L DS 80; Frâne disc mecanic, Shimano TX805;  Transmisie 3×8, Shimano; Anvelope Schwalbe Black Jack;
Preţ 2.500 Lei; Importator – 1KTM
Merida MATTS J.24+ – Cadru aluminiu; Furcă aluminiu; Frâne disc hidraulic Tektro HD-M275;  Transmisie 1×8, Shimano Altus; Anvelope CST All Terrains 24×2.4″;
Preţ 2.490 Lei; Importator – BikeFun
Romet Jolene 24 – Cadru aluminiu; Furcă suspensie; Frâne v-brake;  Transmisie 3×7, Shimano Tourney; Anvelope 24×1.9; Preţ 949 Lei; Importator – Biciclop
Scott Scale 24 – Cadru aluminiu; Furcă SR Suntour XCT-JR 24 Disc, 50mm; Frâne disc mecanic, Tektro SCM-02;  Transmisie 1×8, Shimano Tourney; Anvelope Kenda K1166 24×2.1.95″ 22TPI;
Preţ 1899 Lei; Importator – ROM-Eurotade
Silverback Spyke Plus – Cadru aluminiu 6061; Furcă aluminiu; Frâne discuri hidraulice, Promax;  Transmisie Shimano Altus, 8 viteze; Anvelope Kenda 24×2.6;
Preţ 2569 Lei; Importator – UVX

Bicicletă copii 26 inch

Cube Acid 260 Disc – Cadru hardtail; Furcă SR Suntour SF18 XCE, 80mm; Frâne hidraulice Tektro HD-M276;  Transmisie 3×8 viteze, Shimano; Anvelope Cube Impac Streetpac 26×2.1 ;
Preţ 2.199 Lei; Importator – BikeXpert
Ghost Kato 1.6 AL U – Cadru aluminiu; Furcă suspensie, SR Suntour SF15 XCM HLO DS 100 mm; Frâne disc hidraulic;  Transmisie 3×8 viteze, Shimano Tourney; Anvelope Mitas Ocelot 26 x 2.10;
Preţ 2.325 Lei; Importator – SportGuru
KTM WILD SPEED 26.24 DISC – Cadru aluminiu; Furcă Suntour SF18-XCE28 80 P; Frâne v-brake;  Transmisie 3×8, Shimano; Anvelope Schwalbe Black Jack;
Preţ 2.500 Lei; Importator – 1KTM
Romet Rambler R6.1 – Cadru aluminiu; Furcă suspensie;
Frâne v-brake;  Transmisie 3×7, Shimano Tourney; Anvelope Michelin Country A.T 26×2.0;
Preţ 1.099 Lei; Importator – Biciclop
Silverback Stride Junior – Cadru aluminiu 6061; Furcă SR Suntour XCE, 100mm cursa;
Frâne discuri mecanice, Promax;  Transmisie 3×7, Shimano Tourney; Anvelope Kenda K922 26×1.95″;
Preţ 2059 Lei; Importator – UVX
Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

3 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma