Categorii: InterviuMag

Árpád Kelemen despre Avalanche – On The Rocks: este o cursă foarte complexă

Dacă nu ai auzit încă, Árpád Kelemen s-a hotărât să participe la Avalanche – On The Rocks cu bicicleta sa, un hardtail, 29er. Traseul de 12 km nu a fost unul simplu, a implicat mai multe coborâri decât urcări dar el a reușit să ocupe a 3a poziție a podiumului cu bicicleta sa de Cross Country, o reușită de apreciat, un rider de respectat. Mulți dintre voi îl cunosc de pe podiumurile curselor de Cross Country, dar experiența lui Arpi a dovedit că se poate adapta unui format diferit de concurs. Să vedem ce ne povește în cele ce urmează.

1.Salut Arpi! Ai obținut locul 3 la competiția Avalanche On The Rocks, pentru care vrem să te felicităm. Cum ți s-a părut formatul cursei?

Salut, mulțumesc!

Când am auzit prima dată, că Avalanche On The Rocks va fi exact pe porțiunea de coborâre unde s-a desfășurat și Maratonul Brașov XCM, am fost imediat interesat de concurs.  Îmi place tare mult poteca aia și am știut de la început că n-ai ce să cauți acolo cu un bike de DH, deoarece sunt multe porțiuni de pedalat, și nu sunt așa multe porțiuni foarte tehnice ca pe un traseu adevărat de downhill.

2.În ce categorie de cursă ai încadra-o? Downhill sau Enduro? Sau altceva?

Enduro, clar.

3.Ai participat pe un hardtail 29er și ai obținut un loc pe podium. Cât de mult a contat bicicleta în această cursă? Tocmai ai dovedid că un full-suspension nu este neapărat de importanță capitală.

Pentru mine a contat mult, pentru că la porțiunile de pedalat am câștigat foarte-foarte mult, și cu roțile mari m-am descurcat bine și la porțiuni tehnice. Păcat ca n-am avut tijă de șa reglabilă de la ghidon.

4.Au mai existat și alți concurenți pe biciclete 29er?

29er hardtail n-am văzut niciuna, dar se poate să fi fost. Dar 29er full am văzut câte una, cred că au fost cea mai bună alegere.

5.Unde ai avut mai mult de câștigat pe porțiunile de coborâre, pe cele de urcare sau pe ambele?

La prima coborâre pe Drumu Roșu am pierdut deoarece pe un hardtail n-am avut curaj să merg cu foarte mare viteză, pentru că trepidează, alunecă, și e foarte ușor să cazi. După lac, la prima porțiune de pedalat am început să depăsesc, și am depășit toți cei 30-40 de oameni care au fost în fața mea inclusiv și pe câștigător, Petardă,  care la prima porțiune mai tehnică m-a depășit înapoi imediat.

Și Danika m-a prins de doă ori exact după  porțiuni de coborâre, ceea ce înseamnă că la coborâri am fost mult mai slab.

6.Știu că tu ai o experiență vastă în spate, dar ai recomanda acest traseu unui rider axat în principal pe Cross Country? Crezi că s-ar descurca?

Din păcate, foarte mulți dintre riderii de cross-county nu pot și nici nu le place să coboare, nu știu din ce motiv. Dar pentru cei cărora le plac coborârile tehnice recomand, este o cursă foarte complexă, trebuie și anduranță, si explozivitate, și tehnică de coborâre.  Aici poate să câștige și un cross-country-ist bun, dar și un downhiller, asta ramâne intotdeauna o surpriză.

7.Vei participa și anul viitor? Poate cu șanse la prima treapăt a podiumului?

Da, cred că particip și în anul viitor. Mai ales din plăcere, și numai în al doilea rând datorită rezultatului, pentru că asta nu este disciplina mea, și nu fac antrenamente special pentru enduro.

Mulțumim pentru timpul acordat!

Mă bucur că am avut ocazia și plăcerea să-ți răspund la aceste întrebări!

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma