Categorii: ArticoleMag

Anvelope de bicicletă pentru noroi (2014)

De la ultima trecere în revistă a acestui tip anvelope, din 2012, s-au schimbat câteva date: amestescul de gumă este în prezent mai performant, unele dimensiuni sunt diferite, au fost retrase dar și lansate modele noi. Este important să alegi o anvelopă specifică acestor condiții dificile de pedalat, deoarece vine cu câteva avantaje incontesabile: este mai îngustă decât una normală, deci își crează drum mai ușor, are crampoanele (foarte) înalte pentru a se înfige în sol și pentru a oferi tracțiunea corespunzătoare și au o capacitate mai mare de curățare datorită crampoanelor distanțate.

De remarcat este și grutatea destul de mică a acestor anvelope, care în medie se învârte în jurul valorii de 500 de grame. Dar ce mai contează greutatea într-un concurs pe noroi când bicicleta este încărcată cu 1.5 kg de pământ?

Candidații acestui an (pentru Cross Country):

Continental Mud King 1.8

Mud King este un model de tradiție pentru Continental. Este construit cu amestecul de gumă Black Chili, oferă extra-portecție împotriva penei de cauciuc și sunt tubeless ready, deci pot fi utilizate fără cameră dacă deții jante specifice. Carcasa este mult mai groasă decât cea unei anvelope de XC pentru condiții uscate (420 tpi), iar lățimea restrânsă, de 1.8 inch. Este recomandată pentru nămol și condiții de umezeală, trecerea peste rădăcini sau pietre umede nefiind o problemă pentru Mud King, conform producătorului. Este construită în Germania.

Disponibilitate: 26 x 1.8 inch, 700 de grame, 29 x 1.8 inch, 770 grame și 26 x 2.3, 1.100 de grame. Preț: 50 euro/bucata

Geax Gato Mud 1.7 – cea mai ușoară

Geax a creat Gato pentru condiții dificle, de la noroi până la condiții de umiditate. Se remarcă prin faptul că este foarte ușoară, versiunea cu cu talon de sârmă cântărind 460 de grame pe când cea pliabilă (remarcabil), doar 390 de grame, în versiunea pentru roți de 26 inch.

Disponibilitate: 26, 27.5 și 29 x 1.7 inch, de la 390 de grame. Preț: 35 euro/bucata

Maxxis Medusa 1.8/2.10 – cea mai ieftină

Medusa este o anvelopă de XC Race creată special pentru condiții de noroi sau de umiditate. Medusa mizează pe crampoane ceva mai mici, dar foarte distanțate. Este disponibilă doar în formatul 26×1.8 sau 26 x 2.10, pliabilă, cu o greutate atractivă de 457 de grame pentru versiunea mai îngustă și 525 de grame pentru versiunea mai lată.

Disponibilitate: 26×1.8 sau 2.1, de la 457 de grame. Preț: 25 euro/bucata

Schwalbe Dirty Dan 2.0

Schwalbe oferă modelul Dirty Dan cu o lățime de 2.0 doar pentru roțile de 26 și 29 de inch. Versiunea pentru roata de 27.5 inch este disponibilă doar cu o lățime de 2.35 inch. În dimensiunea 26×2.10, Diry Dan cântărește doar 440 de grame, iar la polul opus se află modelul 26×2.35, cu o greutate de 1.015 grame, construit pentru freeride sau downhill. Crampoanele nu sunt extrem de distanțate, nici foarte înalte, în schimb Schwalbe afirmă că anvelopa este foarte eficientă în condiții de noroi sau umiditate.

Disponibilitate (XC): 26 x 2.0, 440 de grame și 29 x 2.0, 520 de grame. Preț: 55 euro/bucata

WTB Warden 2.3

Anvelopa Warden a fost creată pentru biciclete de All Mountain sau Enduro, de aici și dimensiunea de 26×2.3. Greutatea este mare, de 895 de grame, însă crampoanele sunt foarte înaltă, așadar această anvelopă este mai degrreabă potrivită pentru turele agresive.

Disponibilitate (AM/Enduro): 26 x 2.3, 895 grame. Preț: 66 euro/bucata

Concluzie

Dintre anvelopele prezentate aici Maxxis Medusa îndeplinește toate cerințele: are un profil agresiv, este ușoară și are un preț bun. Pe de altă parte este disponibilă doar pentru roțile de 26 de inch. Următoarea pe listă este Geax Gato Mud, disponibilă în toate formatele, cu o greutate foarte bună și cu un preț decent.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Salutare!
    Duminica am participat la concursul XC organizat la Sarata Monteoru si, pentru ca stiam ce noroaie ma asteapta, m-am echipat cu anvelope Maxxis Medusa 2.10 (pe spate). Pe fata am pus un Maxxis Wetscream de 2.2.
    Va spun cu sinceritate ca m-au ajutat foarte mult. Le recomand!!!

  • E ok articolul dar ar trebui ca ciclistii sa nu confunde noroiul lipicios, argilos cu terenul muiat si alunecos de munte, cu radacini si pietre alunecoase. Pentru cel din urma se recomanda cauciucuri de minim 2.2 si cu crampoane mari. Eu am pe fata specialized ground control 2.3 cand e alunecos si se descurca bine. Poate n-ar fi rau sa explici intr-un articol viitor aceasta diferenta noroi gen Prima evadare - pamant de munte unde e kamikaze sa pui un cauciuc de 1.8

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

6 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma