Categorii: Editorial

Un deceniu de FreeRider.ro! Abia ne-am încălzit

În urmă cu exact 10 ani redactam primul articol pe FreeRider.ro, o știre despre un nou ghidon de la Ritchey, apoi imediat una despre o Merida AM 3000 Disc și despre Scott 11, echipa care concura la acel moment pe noile Gambler și Voltage.

Chiar dacă pare o bicicletă veche pentru copii, în 2009 roata de 26 era rege. Fără dropper, fără transmisii 1×12, fără anvelope late, fără heatube conic sau prindere X12. Sau PressFit sau orice altceva…

Nu întâmplător am decis să includ în articol această fotografie, ca să ne reamintim cât au însemnat acești 10 ani pentru progresul industriei, unul pe care am avut ocazia să-l urmărim pas cu pas. Alături de industrie am evoluat și noi, încercând să îmbunătățim constant calitatea materialelor, bineînțeles, corelat cu bugetele pe care le-am avut la dispoziție.

Atelierul în care demontăm bicicletele, le măsurăm rigiditatea, le cântărim componentele. Locul în care petrecem ceva timp.

Am pornit cu FreeRider la drum deoarece am considerat că este nevoie de o sursă de informații pentru piața din România, una care la acea vreme era destul de restrânsă. Au fost necesari ani ca să șlefuim texte, fotografii, filme și să le aducem la forma actuală, căci experiența a venit odată cu timpul. Puțini știu, dar a fost necesară criza financiară din 2008-2010 ca să ne dăm seama că a sosit momentul să ne ocupăm de ceea ce știm cel mai bine și ceea ce ne place cel mai mult, riscându-ne la acel moment timpul și bugetele infime pe o singură carte despre care nu eram foarte siguri că va fi câștigătoare (cu toate că în adâncul sufletului simțeam că va funcționa). Dacă în aprilie site-ul era lansat și începea să crească în Google, în septembrie deja ne bucuram de primii clienți: Maros Bike, Bike Fun și BikeXpert. Primii trei care au decis să ne susțină în acest demers de a informa corect piața și de a răspunde tuturor întrebărilor celor care doreau să achiziționeze o bicicletă. De atunci și până acum am redactat un număr impresionant de aproximativ 18.000 de articole, am urcat 68.000 de fotografii și am răspuns la nenumărate subiecte de pe forum sau sosite pe e-mail. De primele articole scrise încă mă mai amuz când am ocazia să le recitesc.

Primul 29er testat, un Corratec. Printre primele apariții de pe piață.
Prima bicicletă fixie testată, în București.
Printre primele fotografii: blugi și tricou? OMFG!
Primul ebike testat, acum 9 ani.
Și tot acum 9-10 ani, pe Ciocanu.

Site-ul a crescut constant până în 2016, după care, aparent, s-a așezat pe un trend ponderat. Singura creștere spectaculoasă, de 30% (față de 2018), o înregistrăm din Google, una binevenită de altfel în contextul schimbărilor aduse platformelor de social media care au afectat negativ vizitele. Probabil băiatul nostru de la programare chiar știe ce face. Și aici nu este vorba despre efortul lui și de munca pro bono pe care o prestează. Este vorba și despre cei care au redactat și redactează zilnic materiale pentru acest site, despre colaboratorii care ne susțin necondiționat ori de cât ori avem nevoie, despre clienții care au decis să fie alături de noi și nu în ultimul rând, despre cititorii fără de care acest site pur și simplu nu ar fi avut cum să existe. Pentru că tot v-am amintit pe voi, cititorii, vreau să precizez că în sezon, contoarul de la trafic.ro și Google Analytics înregistrează peste 110.000 de vizitatori unici pe lună și peste 190.000 de vizite, cifre importante pentru un site dedicat unui hobby, cifre care ne motivează să ne facem treaba în continuare responsabil.

Grafica de acum 5 ani.

Dar desigur, voi toți știți că Mountain biking-ul nu este doar despre pasiune, este despre natură, prieteni, aventuri și satisfacții pe care cu greu le poți obține în această formulă completă din orice altă activitate. Este un stil de viață care ne definește și care ne aduce mereu împreună, în ture, la concursuri, unul care naște orgolii nebănuite, dar care, la final, ne aduce un mare zâmbet pe față și atât de multă distracție. Unul, care uneori poate ne scoate sume serioase din buzunar dar, care ne produce grimase unice pe urcările dure și senzații de plăcere imensă pe potecile de munte. Nimic altceva din ceea ce ne înconjoară nu ne poate oferi toate aceste lucruri într-un pachet atât de bine ambalat și atât de spectaculos, devenind un sport de care te îndrăgostești rapid și iremediabil, o mișcare din care ești mândru că faci parte. După 10 ani simțim că abia ne-am încălzit și vom continua să relatăm despre acest stil de viață așa cum știm cel mai bine, pentru că în acest moment, altceva nu mai știm. Și nici nu mai vrem să știm.

Vă mulțumim că ne urmăriți!

Dragoș Mitroi
editor-in-chief FreeRider.ro

Toți laolaltă, de la stânga la dreapta: subsemnatul, Horațiu Câmpian, Dan Mazilu și Andrei Diaconu.
Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Mult success baieti in continuare, faceti o treaba foarte buna. Personal va urmaresc de aproximativ 6 ani, si de atunci imi sunteti la fel de dependeti ca si sportul de care m-am indragostit. Consider ca ati fost pe o panta ascendenta, ceea nu e deloc usor pe o piata aflata inca intr-o faza incipienta. Totodata va felicit si pentru organizarea turelor de la Campulung la care am avut placearea sa particip. Este fantastica atmosfera acolo, parca iti lasa senzatia ca MTB-ul este la el acasa.
    Toate bune!

  • La Multi Ani!
    Esentele mari se tin in sticlutze/spatii mici!
    Sebastian

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma