Mi-am dorit de mult să scriu acest editorial, exact sub această formă, pentru că este prima dată când nu mai am mai nimic de criticat la adresa unei expoziții de biciclete organizată în România. Da, am folosit termenul corect, cel de expoziție și nu de târg, pentru că Salonul Bicicletei a fost exact ceea ce o piață are nevoie în primul rând. Nu sunt împotriva târgurilor, însă un eveniment-etalon trebuia să se impună. Și iată că l-am avut în sfârșit în anul Domnului 2016, la Romexpo.
Am stat de vorbă atât cu expozanții cât și cu cei care au venit să ne viziteze standul și concluzia a fost aceeași: un mare pas înainte. Un lucru bun, ba chiar minunat pentru industria locală, care dă semne că se mișcă în direcția corectă, în condițiile în care piața chiar avea nevoie de o expoziție, adică un loc în care importatorii își prezintă marfa, fără a face vânzare la stand. Prezența celor de la FRC sau prezentarea echipei singurei echipe continentale Tușnad Cycling Team, au reprezentat de asemenea un plus de valoare pentru Salonul Bicicletei. Nu în ultimul rând, prima prezență a celor de la Shimano la un asemenea eveniment din România, a fost surprinzătoare și foarte bine primită.
Desigur, mai sunt mici inconveniente care ar putea fi rezolvate pe viitor. Spre exemplu, ușile laterale ale expoziției nu au fost închise și nici păzite, iar în cazul unor standuri mai mici, a lipsit carpeta de pe jos. Dar aceastea sunt doar detalii, care cu siguranță pot fi puse la punct foarte ușor pe viitor. Era indicat de asemenea să se poată testa mai multe biciclete, cu o zonă dedicată mai mare, căci cei care pedalau pe bicicletele eletrice la viteză maximă printre standuri au semănat uneori panică printre vizitatori.
Voci care critică vehement vor exista întotdeauna, căci am auzit și păreri cum că această expoziție ar fi fost prea mică, iar astfel, neinteresantă. Dar nu trebuie să uităm că ea este oglinda pieței locale, mai ales în ceea ce privește dimensiunile ei, deci este de la sine înțeles că nu ne putem aștepta, cel puțin pe moment, să avem o expoziție cât jumătatea Eurobike-ului sau una care să poată umple la refuz pavilionul central. În acest moment, ne aflăm în postura în care chiar și un mic pas înainte reprezintă un atu al pieței, iar acest lucru trebuie să ne bucure pe toți.
Dragoș Mitroi
redactor FreeRider.ro
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Prologo AGX înseamnă „Aventură, Gravel, Ciclocros”, iar noua serie de produse din această gamă vine cu control al alunecării și…
Vezi comentarii
Avand in vedere ca locul de desfasurare al salonului a fost Romexpo, o zona pietonala imensa, expozantii ar fi trebuit sa fie mai generosi cu bicicletele de test. Este teribil de frustrant sa vrei sa cumperi o bicicleta de 2000 euro si sa nu o poti testa cu acesta ocazie.
Eu personal am reusit sa probez doua cursiere (nu ce-mi propusesem) in curte la Romexpo si locul era potrivit pentru teste (asfalt, piatra cubica, etc). Sper ca organizatorii vor avea in vedere la editiile viitoare si o zona amenajata pentru teste .
Per ansamblu organizarea a fost buna, as fi dorit mai multi producatori de biciclete.
Eu vreau sa va spun ca, in opinia mea, sunt si lucruri de criticat, dar sunt si lucruri de laudat. Fata de anul trecut Salonul a fost mai bun, s-a desfasurat in conditii mai civilizate si mai profesionale, a avut mult mai multi vizitatori. Pentru editiile urmatoare este esential sa fie amenajat un spatiu de testare in aer liber, pe asfalt si in conditii de siguranta, atat a bicicletei cat si a biciclistilor. Sigur ca au lipsit cateva branduri, dar este nevoie de timp ca firmele sa capete incredere ca o astfel de investitie (costurile de participare) merita. Este important ca printre vizitatori sa se numere cat mai multi revanzatori, nu numai persoane interesate de a cumpara o bicicleta pentru uz personal.
basilicus@-pe olx sau alte site-uri asemanatoare iti garantez ca gasesti mai multe biciclete decat la acest salon.am fost duminica ,si sincer am ramas un pic dejamagit.fata de primul salon care a fost acuma cativa ani in care erau mai multe marci ,acuma chiar au fost doar cateva marci care le numeri pe degete Cross,Kross,Focus ,KTM ,Felt ,Merida,Bianchi,(chiar am ramas surprins ca au aparut)Drag ,Corratec etc insa au lipsit multe firme, ma asteptam sa ii vad pe cei de la Devron (imi plac bicicletele lor si consider ca sunt cele mai bune raport calitate pret si poate as fi cumparat una daca as fi gasit ceva)Ghost,Giant ,Ideal ,Kellys,Univega Trek ,Bulls-ma asteptam sa le vad.cat despre ce altceva ce ma asteptam de la expozitie :1 sa pot sa testez bicicletele am fost la cei de la focus ,nu putem sa va dam bicicleta ca este prinsa de suport ....si atunci care mai este rolul expozitiei ,in poze pot sa o vad insa ma intereseaza sa o testez sa vad cum se comporta cum ma simt pe ea. si 2 _faptul ca nu am vazut reduceri decat la un singur stand in rest nimic.Nu o sa dau numele firmei respective ca sa nu zic ca fac reclama insa au fost singurii care mi s-au parut ok aveau si reduceri si mi-au oferit si bicicleta sa o pot testa(inca ma mai gandesc daca o cumpar sau nu).Mai avem de invatat cum se face o expozitie ,insa ma astept si din partea firmelor mai multa sustinere sa apara cat mai multe firme la astfel de evenimente nu doar sa astepte sa ii treaca oamenii pragul in magazine
DE acord, lipsa Devronului este inexplicabila si impardonabila. Doar daca nu cumva vor sa construiasca numai pentru export!
Pana si la Decathlon te lasa sa probezi ce vrei, daca nu vrei sa-ti fie marfa atinsa, de ce vii la salon?
Vocile care critica sunt probabil aceleasi care cumpara de pe olx, de la samsari si plasatori de furaciuni! Chiar, astia or fi fost la salon? Ca sa vada ce se mai cere....
Datorita faptului ca unele usi nu erau pazite am reusit sa probez afara 2-3 biciclete, si cred ca o sa cumpar curand una dintre ele. As fi probat inca 5-6, dar din pacate nu erau disponibile.