Categorii: Editorial

Așteptări mari în 2011?

Confuzia se pare că este cea care a pus stăpânire pe Romania ultimilor doi ani. Iar acum este prezentă mai mult decât oricând în estimările comercianților de biciclete. Soluții? Nu știu la ce mai putem spera în situația în care datoria externa a României a atins cifre halucinante iar incompetența deja demonstrată a guvernului pare sa ducă țara la vale mai repede decât poate coborî Steve Peat pe Santa Cruz-ul său într-una din cele mai bune zile ale sale.


Reprezentanții magazinelor din România afirmă ca cifrele de vânzări au rămas constante sau au scazut. Producătorii de talie mondială, ce oferă biciclete de calitate, afirmă același lucru. Doar unii producători de componente, precum Shimano, au cunoscut o creștere semnificativă. Acestora li se alătura și mulți producători de biciclete No Name din China.


Din estimările efectuate la finele lui 2010, se pare că piața din Romania ar fi înghițit un volum de aproximativ 10.000 de biciclete cu prețuri de peste 900 de lei. Din păcate nu există cifre exacte care să ne ofere indicii asupra bicicletelor low-cost comercializate anul trecut. Semnalele din piață sunt totuși pozitive, este suficient să arunci o privire pe stradă și vei realiza că pe străzile marilor orașe încep sa pedaleze din ce în ce mai mulți bicicliști.


Pentru 2011 sunt anunțate mai multe concursuri ca oricând, iar cele care și-au creat deja o tradiție, precum Prima Evadare, încep sa adune din ce în ce mai mulți participanți la start. Autoritățile vor continua dezvoltarea pistelor de biciclete și promit că urmează a fi modificate mai multe artere principale în care vor fi integrate și pistele pentru biciclete. Rămâne de văzut câte din aceste planuri vor fi puse în practică, însa toată lumea știe că marile orașe din România au nevoie de o infrastructură bine gândită pentru bicicliști. În urma unor sondaje realizate pe freerider.ro, a reieșit faptul ca mulți ar alege bicicleta în defavoarea automobilului personal, dacă ar avea și condiții sigure de deplasare. În acest sens, ar trebui să vedem și o mai mare înțelegere din partea șoferilor, care nu în puține cazuri, desconsideră total prezența biciclistului în trafic. O mentalitate demnă de țările lumii a 3a sau poate chiar și mai rău.


În ceea ce privește trendurile industriei pentru 2011, ne putem aștepta la multe componente colorate, producătorii începând să ofere cât mai multe posibilități de personalizare a bicicletelor. Ne putem aștepta și la mountainbike-uri cu echipări mult mai bune însă oferite la prețuri decente.


Valul retro va acapara din ce în ce mai mulți adepți iar bicicletele Single Speed sau Fixie vor cunoaște cifre de vânzări mai mari decât în anii precedenți. Nu trebuie să uităm nici de boom-ul bicicletelor electrice. Deși sunt intens criticate, acestea se vând excelent pe piețe precum Germania, Olanda sau Belgia. Pentru România, bicicletele electrice calitative par a fi greu de comercializat datorită prețurilor piperate. În schimb exista alternative low cost, în diverse magazine. Sunt sceptic în ceea ce privește calitatea acestora, dar orice afacere trebuie să aibă un punct de pornire.


În 2011 vei auzi în continuare de bicicletele 29er. Nu mai există aproape niciun producător care să nu aibe cel puțin un astfel de model în gamă. Problema componentelor este de mult rezolvată, existând în prezent o gama largă din care poți alege.


Tot în țările dezvoltate, trike-urile încep sa prindă teren. Prețurile acestora se învârt în jurul sumei de 1.800 de euro si cântăresc în medie 16-17 kg. În Germania, unii producători încep deja să livreze bicicletele cu lumină de zi. Funționează cu ajutorul LED-urilor, asemenea celor regăsite pe automobile și oferă un plus de siguranță în trafic.


Așa arată anul 2011 din punct de vedere biciclistic. Bineînțeles, sunt estimări bazate pe rezultatele vânzărilor obținute de producători in 2010. Piața ne poate rezerva oricând surprize. Iar nouă ne place să ne lăsăm surprinși. Probabil și ție la fel.


Pedalează cu spor!


Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Ar trebui sa se ia in considerare si vanzarea de piese.Sunt foarte multi oameni (numai eu stiu 5-6)care aduc duba cu bicle la 2-3 saptamani , bicle mai scumpe de 500 euro .Si le vand repede .Asta din cauza ca pretul lor aici e mult mai mare ca afara , probabil pana o sa se vanda multe biciclete incat sa acopere cheltuielile magazinului .

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma