Din ce în ce mai mulți dintre noi căutăm „mâna de ajutor” a motorului electric integrat în cadru, preferând însă în același timp să păstrăm aspectul clasic și zvelt al bicicletei.
În 2021, Merida lansează pentru prima oară, noile sale cursiere electrice. Merida eSCULTURA este pentru toți cei care iubesc natura și sportul, dar nu spun nu la puțin „vânt din spate”, pentru a prinde din urmă grupul și pentru a face urcările să fie puțin mai ușoare.
Sistemul electric ales de Merida pentru noile sale eSCULTURA, face ca noua cursieră să arate cât se poate de normal și clasic. Motorul MAHLE este camuflat în butucul spate în timp ce bateria este integrată în țeava downtube a cadrului. La prima vedere, chiar și la a a2a, cursiera arată cât se poate de natural.
Chiar dacă eSCULTURA este o cursieră dedicata pentru șosea, cu o impresionantă greutate mică totală, geometria sa confortabilă și totuși sportivă, la care se adaugă spațiul foarte mare pentru anvelope late, fac din această bicicletă una extrem de versatilă, potrivită pentru folosire în fiecare zi.
Merida eSCULTURA este gândită să fie potrivită tuturor cicliștilor iubitori de asfalt și pedalat sportiv. Mulțumită ajutorului venit din partea motorului MAHLE poziționat în butucul spate, cursiera eSCULTURA este perfectă pentru a ține pasul cu colegii de tură mai antrenați, și admira împreună peisajul.
Este de asemenea perfectă pentru familiile unde nivelul de antrenament nu este același. Spre exemplu ea este sportivă de performanță, în timp ce el nu, dar dorește totuși să iasă la plimbări împreună cu soția sau prietena sa, după caz.
Motorul electric MAHLE este unul dintre cele mai ușoare de pe piață. Bateria integrată în țeava downtube a cadrului permite cursierei să păstreze imaginea elegantă și suplă a unei biciclete normale. Capacitatea de 250 Wh oferă suficientă autonomie pentru turele normale sau antrenament, existând și posibilitatea adăugării unui „range extender”, cu o capacitate suplimentară de 250 Wh.
Motorul cu un cuplu de 40 Nm este ușor de folosit, cu ajutorul unui singur buton amplasat pe țeava top-tube a bicicletei. Utilizarea este simplă, folosind o aplicație cu care poți alege cum să simți ajutorul din partea motorului. La final de tură poți, de asemenea, să analizezi performanțele.
Ca la orice alt motor electric, peste viteza de 25 kmh, acesta nu mai funcționează. Însă sistemul MAHLE dispune de frecare internă extrem de redusă, caracteristică ce oferă un sentiment natural de pedalare, chiar și la peste 25 kmh. Autonomia anunțată pentru această bicicletă este de 75 km.
Cadrul noii cursiere electrice este din aluminiu eAL700C, potrivit întrucât oferă cele mai bune avantaje în cazul de față – rigiditate, greutate, preț și rezistență în timp. Noua platformă eAL700C introdusă de Merida, este aceeași pentru 3 dintre noile sale biciclete electrice de șosea proaspăt lansate – eSCULTURA șosea, eSILEX gravel și eSPEEDER navetă. Diferența constă în furca din carbon, diferită la fiecare tip de bicicletă și specifică disciplinei respective.
Geometria oferită de noul cadru din aluminiu este versatilă și potrivită pentru foarte multe situații, cu montanții prezenți pe cadru ce oferă posibilitatea instalării de portbagaje și aripi de protecție. Spațiul pentru roți este potrivit pentru anvelopa mari, late până la 40 mm, iar montantul pentru cric este de asemenea prezent, dar camuflat.
Furca din carbon mărește rigiditatea torsională îmbunătățind și confortul ciclistului, în special pentru mâini și umeri, mulțumită modului special de amplasare a straturilor de carbon – layup. Profilul rămâne aerodinamic, pentru păstrarea imaginii sportive, dar mai ales pentru ca bicicleta să taie mai ușor aerul.
Headsetul de 1 ½” oferă ghidaj intern pentru cabluri folosind un headset special WIRE PORT. Această specificație oferă estetica frumoasă pe care orice iubitor de biciclete o apreciază. Frânele folosesc instalare modernă „flat mount”, iar cadrul oferă posibilitatea instalării a două bidoane de apă, un extender de autonomie și chiar și un antifurt.
Extenderul de autonomie, având greutate mai mare, este instalat în cel mai jos punct al bicicletei, coborând astfel centrul de greutate al bicicletei și mărind stabilitatea și manevrabilitatea la viteză mare.
Pipa cursierei este Merida EXPERT CC cu suport pentru lumini – prindere pentru ghidon 31.8 mm și lungimi de 80 mm XS, 90 mm S, 100 mm M, 110 mm L/XL. Tija de șa este tot Merida Expert CC din carbon, cu diametru de 30.9mm și lungimi: XS-S: 350 mm, M-XL: 400 mm. Șaua vine tot de la Merida, mai precis modelul COMP SL, cu compatibilitate V-Mount. Asta înseamnă că poți transporta scule sub șa fără să fie nevoie de gentuță specială.
Noua cursieră electrică Merida eSCULTURA este disponibilă într-o singură variantă de echipare, model 400, fiind echipată cu groupsetul Shimano 105 cu 2×11 viteze, frâne hidraulice pe disc cu două pistoane față-spate, lanț KMC e11S, angrenaj 50-34T, pinioane 11-32T, jante Merida Expert SL 17/22, anvelope Maxxis Pursuer 700x32C fold, motor Mahle X35+, acumulator Mahle B1-C 250 Wh, încărcător Mahle Charger-C, senzor viteză Mahle PAS Sensor, comutator regim Mahle One Remote-C.
Greutatea anunțată a cursierei electrice Merida eSCULTURA 400 este de 13,4 kg (cadru M), prețul fiind de 13.790 lei. Noua Merida eSCULTURA 400 va fi disponibilă în România începând cu finalul lunii martie 2021, prin importatorul oficial BikeFun.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…