Turul Sibiului: Numărul 1 este numărul 1 pe Transfăgărășan

Etapa-regină a Turului Ciclist al Sibiului 2012 nu putea fi alta decât una care să aibă ca final Bâlea Lac. Transfăgărășanul i-a mai pus, pentru a nenumărata oară, la grea încercare pe rutierii care s-au încumetat să își măsoare forțele cu aceasta. Câștigătorul zilei a fost Martin Haring (Banska Bistryca), purtătorul numărului de concurs 1, care după 2 ore și 45 de minute de pedalat și multă sudoare a reușit să își reducă la tăcere adversarii. Dar aceasta nu a fost singura luptă a zilei.

Cursa a început într-un ritm apăsat de la start, miza fiind punctele puse la bătaie pentru clasamentul sprinterilor și adjudecarea premiului Samuel von Brukenthal, care consta într-un sprint la kilometrul 39, în Avrig. Ivan Stevic (Serbia) și Krister Hagen (Oneco Masterhus) animă această primă porțiune plată, cel din urmă fiind câștigătorului premiului din Avrig. Însă plutonul nu i-a scăpat niciun moment din cătare și le-a pus punct aventurii lor cu scurt timp înainte de începutul cățărării spre Bălea.

SP Tablewere și Tușnad Cycling Team au început războiul nervilor de cum șoseaua a început să urce. Victor De La Parte și ai săi au stat în defensivă, conducând plutonul pentru a se asigura că nimeni nu le strică planurile. De cealaltă parte, Matija Kvasina urzea complotul de răsturnare a liderului de la general. Însă până când cei doi au făcut vreo mutare pe tabla de șah a etapei, Martin Haring, Spas Gyurov (Nessebar Shockblaze) și Martin Gaber (Union Raiffeisen Radteam Tirol) pleacă din pluton cu 25 de kilometri rămași până la final, încurajați de spectatorii adunați pe margine. Tripleta nu ia un avans  considerabil asta pentru că nimeni nu își permite să riște. În spate, Matija Kvasina atacă în repetate rânduri, dar fără succes în a-l distanța pe De La Parte, însă rărind numărul componenților primului grup.

A fost o cățărare grea, dar nu atât de grea pe cât mă așteptam. Problema a fost lungimea ei, nu panta. Era prea domoală pentru a putea lansa vreun atac decisiv, iar etapa a fost și ea prea scurtă ca să înceapă să se vadă cine rezistă, apreciază croatul care și-a păstrat poziția din clasamentul general.

Mai mult, Kvasina a fost singurul cu inițiativă din grupul său, cel al urmăritorilor lui Hering, așa că misiunea i-a fost îngreunată și mai mult. Între timp, accelerările rutierului de la Tușnad au dus la prinderea celor 3 din față cu circa 2 kilometri înainte de final. Odată regrupați, cărțile s-au refăcut. În ultimii zeci de metri, Hering accelerează și trece triumfător peste linia de sosire fiind urmat de Emanuel Kiserlovski (Close2-Carrera-Giesse) și Nicola Dal Santos (Hemus Troyan) la scurt timp.

A fost o etapă incredibil de grea, dar nici nu putea fi altfel cu o asemenea urcare. Este cea mai dificilă cățărare pe care a trebuit să o parcurg în vreo cursă dintre cele la care am participat și aș compara-o lejer cu una de Turul Franței. Am crezut că nu mai izbutesc să inving după ce ne-a prins grupul tricoului galben, dar era o șansă prea mare ca să o ratez, mărturisește slovacul, sleit de puteri.

România a fost și ea bine reprezentată în această etapă prin evoluția lui Adrian Nițu (CS Otopeni) care a încheiat pe locul 13. Sunt un debutant în cursele pe etape. Este primul an în care m-am lovit de acestea și consider că m-am descurcat onorabil, cel puțin astăzi. Simțeam că este loc de mai bine, dar nu am destulă experiență încă și mi-era teamă că dacă aș fi forțat, nu aș fi reușit să termin etapa. Dar sunt bucuros pentru realizarea mea de azi, spune prahoveanul din echipa condusă de Mircea Romașcanu.

În tabăra greacă, bucuria era cuvântul de ordine după cei 90 de kilometri ai zilei. Suntem cea mai puternică echipă din pluton și am demonstrat asta cu fiecare ocazie pe care am avut-o. Pot spune că victoria în cea de-a doua ediție a Turului Sibiului este asigurată, motiv pentru care nu vom mai forța mâine, în ultima etapă, declară De La Parte, extenuat după efortul inuman din Făgăraș.

Rezultate:

Clasamentul etapei a III-a

Clasament general

Purtători tricouri

Clasament cățărători

Clasament pe puncte

Sprinturi

Clasament pe echipe

Clasament U23

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma