Performanța de top necesită susținere de top, iar când vine vorba de ciclism, lucrurile sunt cu atât mai complicate. Pe lângă factorul uman, și bicicletele trebuie ținute în puf, motiv pentru care am aruncat un ochi mai atent asupra modului în care mecanicul echipei Christina Watches-Onfone pregătește bicicletele înainte de cursă. În același timp, am aflat și cum arată interiorul camionului tehnic, dar și câteva păreri din partea unui om pentru care viața de nomad este la ordinea zilei.
Este ora 8.30 și până la startul etapei au mai rămas circa două ore și jumătate. În traducere, asta înseamnă că sportivii de-abia își încep ziua, coborând la micul dejun. Cu toate acestea, la camionul tehnic al echipei, Kenneth deja aliniase și inspectase bicicletele. Urmează o etapă importantă și totul trebuie să fie perfect, că nu degeaba au bătut atâta drum până în România. Iar numele echipei dă de gol un aspect esențial despre aceasta: organizarea merge ceas.
Nu am avut incidente deosebite la Turul Sibiului, mărturisește mecanicul echipei daneze. Nici măcar o pană, dar trebuie să schimb niște rulmenți. Suntem la jumătatea sezonului și uzura își spune cuvântul. Trebuie ca totul să fie perfect dacă e ca unul dintre ai noștri să învingă, adaugă conștiincios Kenneth.
Orice lucru e important într-o cursă de ciclism. De această realitate îți dai seama doar când acel lucru nesemnificativ îți anulează orice șansă de victorie. Poate din acest motiv, bicicletele sunt spălate zilnic, pentru o inspecție riguroasă a cadrului și depistarea eventualelor fisuri, după care urmează verificarea mecanismelor și lubrifierea lor.
Și baieurile stau cuminți și atârnă pe ușa din spate, așteptând să fie lipite de roțile de rezervă. Grija pentru detalii e aproape obsesivă. Echipa există de 3 ani și este proiectul personal al lui Michael Rasmussen, mai zice Kenneth, un tip cu un temperament opus vremii din țara sa natală. El se zbate să aducă mai mulți sponsori, dar în condițiile economice actuale este greu, dar reușim să strângem susținerea necesară. De exemplu, după ce terminăm cursa de la Sibiu, vom pleca la Turul Chinei, completează mecanicul, înșurubând blocul de pinioane pe roată.
Camionul tehnic nu e doar tehnic. Aici se pregătește și hrana de traseu a sportivilor, la fel ca și bidoanele cu diferite băuturi, de la apă la cele isotonice.
Nu avem de-ales, trebuie să facem totul ca la carte. Nu ne așteptam să fie o cursă așa puternică, deci trebuie să fie totul pregătit riguros. În ciuda dificultății competiției, până acum, ne place în România. Drumurile și condițiile de cazare sunt mai bune decât am avut în alte părți, cum ar fi Polonia sau Estonia, deci cred că ne vedeți aici și anul viitor, încheie Kenneth, puțin tensionat înainte de competiție.
Traian Goga
Redactor FreeRider.ro
Sibiu, România
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…