Traseul Turului Franței 2014 promite multă dramă

Doar câteva zile ne mai despart de Marea Buclă din acest an, competiție ajunsă la ediția cu numărul 101. Și pentru că și de acestă dată sunt atât de multe de spus despre cele 3 săptămâni de foc, luăm lucrurile pe rând și vorbim astăzi despre traseul Turului care va debuta sâmbătă, 5 iulie, căci de această dată parcursul promite râuri de sudoare și volume întregi de drame.

Startul britanic

Turul Franței a mai plecat din Marea Britanie, în 2007 atunci când startul s-a dat din Londra, însă în 2014 regiunea Yorkshire a câștigat găzduirea primelor 3 etape. Într-un mod total atipic, regalul de ciclism nu va mai fi deschis de un prolog constând într-un contratimp individual sau pe echipe, ci Turul va începe direct cu o etapă de fond, de 190 de kilometri, între Leeds și Harrogate, care include 3 cățărări și multe drumuri înguste.

Profilul etapei secunde seamănă cu pieptene și nu pentru că englezii de pe acolo ar avea vreo apetență pentru modă, ci pentru că pe traseu se află nu mai puțin de 9 cățărări, dintre care una de categorie secundă, ceea ce înseamnă că lupta pentru tricoul galben s-ar putea să fie deja în toi la ora la care începem să urmărim transmisiunea de duminică. Dacă mai punem la socoteală că în ultimii 33 de kilometri sunt înghesuite patru cățărări, iar drumeagurile comunale de pe acolo sunt cam zgârcite în lățime și sinuoase, șansele pentru locurile fruntașe din Tur se pun la bătaie încă din etapa secundă.

Ceva mai în ton cu tranchilitatea englezească va fi etapa a 3-a, când plutonul se va deplasa între Cambridge și Londra, într-o afacere rezervată doar sprinterilor, dat fiind că nu există nicio cățărare repertoriată.

Etapa de pavate

„Nu vrem să avem zile plictisitoare în Tur. Nu vrem ca Turul să fie previzibil”, a declarat directorul Marii Bucle, Christian Prudhomme, când a anunțat că etapa a 5-a va fi una care va traversa parțial pavatele din Paris-Roubaix (link). Rutierii vor porni de la Ypres pentru a ajunge 155,5 kilometri și 9 sectoare de pavate mai târziu la Porte du Hainaut, traseul trecând prin Wevelgem și Roubaix, dar dintre renumitele sectoare cu piatră cubică napoleoniană, doar Mons en Pevele figurează. Însă organizatorii nu le-au aruncat în fața sportivilor acest traseu atipic pentru un Mare Tur doar de florile mărului.

Continuarea articolului poate fi citită pe Velo Cafe

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

o săptămână in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

2 săptămâni in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

2 săptămâni in urma