Categorii: Cape Epic

ABSA Cape Epic anunță traseul pentru ediția 2018

A 15a ediție a celui mai mediatizat maraton mtb pe etape din lume, ABSA Cape Epic din Africa de Sud, va avea o lungime totală de 658 km și 13.530 m diferență de nivel. De-a lungul a 8 zile, intre 18 si 25 martie, alcătuite dintr-un prolog și șapte etape, echipele formate din doi cicliști vor pedala de la Table Mountain, de lângă Cape Town, până la domeniul viticol Val de Vie din localitatea Paarl.

Pentru primele trei etape race village-ul va fi în același loc și anume localitatea Robertson, după care caravana se va muta în Worcester. De aici din nou toată lumea se mută la Wellington pentru ca finalul să fie sărbătorit la Val de Vie din regiunea Paarl-Franschoek. Este deja anunțat că Val de Vie va fi finișul maratonului Cape Epic pentru următorii 5 ani.

Mariske Strauss si Annie Last de la echipa Hansgrohe Cadence OMX Pro in etapa 2 la Absa Cape Epic 2017. Foto: Greg Beadle / Cape Epic / SPORTZPICS

Maratonul Absa Cape Epic este știut a fi unul dificil și de anduranță. Etapele sunt gândite în așa fel încât să nu fie ușoare, să nu menajeze concurenții. Termină doar cine poate cu adevărat. Din acest motiv se va începe brutal cu 4 etape fiecare cu peste 100 km și o diferență de nivel de aproape 2000 m fiecare.

Etapa a 5a va avea doar 39 km. Aparent este o etapă ușoară, un moment de respiro după nebunia de 4 zile ce tocmai a trecut. Totuși diferența de nivel acumulată în doar 39 km va fi de 1430 m. Așadar, destul de abrupt. Etapa este practic un contratimp pe echipe.

Etapa a 6a are o lungime mai „normală”, cu care suntem și noi obișnuiți, 76 km. Totuși diferența de nivel este din nou masivă, 2000 m. Organizatorii consideră această zi a fi ușoară rating-ul fiind de 3,5 din 5.

Maratonul din Africa de Sud este cunoscut pentru „calitatea” de a nu lăsa cicliștii să se odihnească, sau să spună că „au scăpat” înainte de ultima etapa. Nici în 2018 ultima etapă nu este ușoară. Distanța e mai scurtă decât ziua precedentă, doar 70 km, însă diferența de nivel rămâne la 2000 m, așadar rampa se accentuează.

Așteptăm cu nerăbdare startul concursului, mai ales că și acum România va fi la start, reprezentată de data asta cu două echipe.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma