Categorii: Cape Epic

ABSA Cape Epic anunță traseul pentru ediția 2017

Ediția din martie anul viitor va fi a 14a pentru organizatorul sud-african. Este o ediție specială întrucât sunt confirmate pentru participare în premieră două echipe românești – BikeXpert Racing Team alcătuită din Cătălin Sprînceană și Hans Comijn, și Scott Geriger Team, alcătuită din Tudor Oprea și Lucian Logigan.

Până acum la acest „Tur al Franței offroad” a mai participat un singur român și anume Vlad Metaxa la ediția din 2015. El a concurat alături de englezul Ben Walton formând echipă Team Premium. Poziția lor în clasament a fost locul 184 la General.

Absa Cape Epic 2017 va fi alcătuit din 8 etape din care 1 Prolog care stabilește ordinea de start pentru etapa întâi. Timp de 8 zile echipele formate din câte doi cicliști vor pedala în total o distanță de 691 km și vor urca nu mai puțin de 15.400 m! De-a lungul celor 8 zile de concurs cicliștii vor înfrunta terenul brutal și în general foarte uscat care va pune la grea încercare nu doar condiția fizică a concurenților ci și rezistența fizică a bicicletelor.

Întrucât maratonul din Africa de Sud dispune de multe etape și acoperă o foarte mare suprafață de teren, traseele etapelor nu se pot desfășura toate în aceeași regiune. Astfel prologul va avea loc la Meerendal, o locație total diferită de locul de unde se va da startul. Prima etapă va fi în bluclă însă etapa 2 va avea finișul în altă localitate. Etapa 3 va fi dinnou buclă pentru ca 4 să plece iar spre alt oraș. Etapele 5 și 6 vor fi tot în buclă. Acest lucru va fi de ajutor organizatorilor pentru că nu va mai fi nevoie să mute tot campusul de colo-colo. Ultima etapă, cu numărul 7, va duce concurenții dinnou în ultima localitate a concursului, Val de Vie fiind destinația unde va avea loc marele final.

Prologul are o lungime scurtă de doar 26 km și 750 m diferanță de nivel. Această etapă va introduce concurenții în atmosfera de concurs și le va permite să guste puțin din ce va urma în următoarele 7 zile. Prologul se desfășoară pe domeniul viticol Meerendal unde traseul va trece inclusiv prin una din clădirile complexului.

Etapa întâi vine la fileu cu o distanță de 101 km și diferență de nivel de 2.300 m. Deja pentru muritorul de rând această etapă este un maraton de o zi în toată regula. După finiș însă concurenții vor mai avea de negociat încă 6 astfel de maratoane!

A doua etapă este aproape identică cu prima din punct de vedere al cifrelor întrucât are o lungime de 102 km și 2.350 m diferență de nivel. Este o etapă care duce concurenții într-un nou race village neutilizat până acum la acest concurs. Este o etapă care va urca participanții peste pasul Shaw. Urcarea durează doar 4 km însă diferența de nivel este de 220 m. La un moment dat rampa atinge nu mai puțin de 20%!

Etapa 3 este mai scurtă și are 78 km cu 1.650 m urcare. Este un mic respiro pentru rideri după cele două etape distrugătoare. Este o strategie confirmată a organizatorilor de a „rupe” efectiv concurenții în primele două zile de concurs tocmai pentru a se păstra reputația de temut a maratonului. Așadar dacă ai supraviețuit primelor 2 zile, a 3a va fi mai ușoară.

Lungimea etapei 4 trece iar de sută având 112 km lungime și 2.150 m diferență de nivel. Echipele vor pedala peste dealurile din regiune însă terenul rămâne în continuare aspru. Așadar cicliștii vor trebui să țină în continuare cont de strategia pusă la punct încă de la prima etapă a concursului, strategie care le permite să mențină funcționale bicicletele până la ultima etapă.

Etapa a 5a are o lungime de 84 km și 2.100 m diferență de nivel. Organizatorii spun că este etapa „distractivă” a concursului, cu condiția să nu plouă. Participanții vor avea de pedalat pe poteci care fac parte din rețeaua Elgin-Grabouw Country Club.

Etapa a 6a este „etapa regină” având o lungime de 103 km și nu mai puțin de 2.750 m diferență de nivel. Când vetarenii concursului au fost întrebați care este dupa ei cea mai grea urcare a maratonului toți au spus Groenlandberg. În 2017 traseul va include iar această urcare care înseamnă o diferență de nivel de 600 m în doar 9 km. Rampa medie este 7% însă pe alocuri se depășește 20%. Terenul este stâncos și nisipos.

Etapa 7 este ultima a maratonului din Africa de Sud. Are o lungime de 85 km și 1.350 m diferență de nivel. Val de Vie este în premieră localitatea care va găzdui mare final. Nu este cea mai scurtă etapă însă este etapa cu cea mai mică diferență de nivel, asta însemnând și cele mai mici urcări. Dar să nu credeți că va fi cine știe ce plimbare în parc. După 40 km de la start concurenții vor avea de urcat pasul Franschhoek pe o distanță de 7 km unde vor câștiga o diferență de nivel de 400 m. Aceasta va fi ultima mare cățărare a maratonului ABSA Cape Epic 2017.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma