Categorii: Cape Epic

ABSA Cape Epic anunţă traseul pentru anul viitor

Biciclişti şi bicicliste, a venit momentul să visaţi cu ochii deschişi! Maratonul maratoanelor, Absa Cape Epic din Africa de Sud a anunţat traseul pentru ediţia de anul viitor. Ciclişti începători cât şi avansaţi vor fi botezaţi prin foc la această cursă de 8 etape ce însumează 739 km şi 16.000 m urcare.

Absa Cape Epic este unul din cele mai cunoscute şi mai grele maratoane mtb din lume. Unii îl compară chiar cu Turul Franţei al mtb-ului deşi Kevin Vermaak, fondatorul concursului, nu ar merge atât de departe. Totuşi, evenimentul este unul extrem de dificil chiar şi pentru cicliştii profesionişti care au în spate o echipă întreagă care îi susţine, de la mecanic şi antrenor la masor şi bucătar. Imaginaţi-vă cum este pentru concurentul obişnuit care în fiecare seară, după ce a îndurat zeci de kilometri pedalaţi prin praf, pulbere, la peste 30 de grade terminând etapa probabil doar la câteva minute înainte de descalificare, se întoarce la cortul său unde doarme pe o saltea pentru ca a doua zi să o ia de la capăt. Ei sunt adevăraţii eroi!

height=350

Pentru 2015 Absa Cape Epic ne va oferi 7 etape plus un prolog care are rolul de a stabili ordinea de start pentru prima etapă. Cu alte cuvinte prologul va hotărî în care val vei porni, mai din faţă sau mai din spate.

Prologul

Are „doar” 20 km şi 600m urcare însă nu lăsaţi cifrele să vă păcălească întrucât traseul va duce concurenţii pe unele din cele mai abrupte urcări de pe Table Mountain, simbolul capitalei Africii de Sud, Cape Town. Vor urma apoi scurte dar rapide secţiuni tehnice de coborâri pe poteci de pădure care vor duce concurenţii spre finiş în cadrul Universităţii din Cape Town.

Etapa 1

Renumele maratonului din Africa de Sud, de a fi extrem de greu, este în mod constant readus în mintea concurentului, iar organizatorii vor să menţină această stare de teamă, aproape teroare. Prima etapă va tăia în carnea vie a maratoniştilor întrucât este cea mai grea! Ce acomodare, ce aclimatizare? Cine nu ajunge în timpul limită la finiş este eliminat deja de la bun început. O mulţime de drame am văzut la finiş însă o secundă peste timpul limită este suficient pentru a-ţi spulbera toate visele. Etapa întâi are o lungime de 113 km şi o monstruoasă diferenţă de nivel de 2800 m.

Etapa 2

Ceva mai scurtă şi mai „scundă”, cu doar 92 km lungime şi 2300m urcare, este totuşi clasificată de organizatori ca având 4 din 5 stele ca dificultate. Mulţi kilometri de singletrack va pune la încercare tehnica cicliştilor în timp ce peisajul este ideal pentru spectatorii care vor putea să-şi susţină favoriţii aproape peste tot de-a lungul traseului.

Etapa 3

Tot 4 din 5 stele şi poate puţin mai uşoară faţă de etapa 2. Dacă diferenţa de nivel este aceeaşi, 2300m lungimea este mai mare, 128 km, lucru care poate însemna rampe mai mici, dar deloc mai puţin dificil de negociat. În plus etapa 3 include şi cea mai lungă coborâre a ediţiei. Poate la vale este mai uşor, însă dacă nu eşti atent viteza şi oboseala te vor penaliza.

Etapa 4

Etapă în buclă cu startul şi finiş-ul în Worcester. Lungimea de 111 km şi 2000m urcare nu ne spun decât că va fi, din nou, extrem de greu. Peisajul este însă efectiv de pe altă lume, mai ales pentru europeni şi în special pentru că se va traversa şi Fairy Glen, una din rezervaţiile naturale ale Africii de Sud unde concurenţii pot da „nas în nas” cu ceva animale sălbatice. Şi pentru a pune capac situaţiei etapa se termină cu 3 urcări scurte, dar distrugătoare denumite „zgârienorii”.

Etapa 5

În cea de a 6a zi a maratonului avem etapa 5 cu o lungime de 117 km şi 2500m diferenţă de nivel. Drumul spre noul „race village” traversează câteva căţărări dificile inclusiv pasul Bain’s Kloof. Poate numele nu ne spune mare lucru însă drumul va fi în mare parte pe asfalt care va obliga concurenţii să pedaleze repede, poate prea repede pentru ritmul lor natural. Iată încă un motiv pentru care poţi ceda fizic sau psihic.

Etapa 6

O nouă zi şi o nouă etapă în buclă cu o lungime de „doar” 71 km şi 2000m urcare. Cea mai scurtă etapă a maratonului este aceasta însă distanţa mică este înşelătoare. Etapa conţine peste 30 km de singletrack, lucru care poate va mai ridica moralul concurenţilor însă aceştia nu trebuie să se lase păcăliţi. Există o mulţime de urcări scurte şi explozive dintre care una a fost, pe bună dreptate, numită „Pentru totdeauna”.

Etapa 7

Ultima etapă a ediţiei 2015 a concursului din Africa de Sud are 87 km şi 1500m diferenţă de nivel. Dacă maratonul a început exploziv şi intenţionat gândit să înăbuşe în faşă orice speranţă a bicicliştilor mai slabi finalul slăbeşte puţin ritmul, iar concurenţii mai pot respira. Dar chiar şi aşa, chiar dacă majoritatea etapei este plată aceasta include o urcare de 600 m verticali în doar 6 km. După care, chiar pe final, mai urmează o urcare, un ultim test pentru toţi cei rămaşi în cursă.

Maratonul va avea startul pe data de 15 martie 2015, moment în care în Africa de Sud sunt temperaturi mai „omeneşti” în jurul valorii de 30 de grade regiunea geografică aflându-se în pragul iernii. În acelaşi timp în România este posibil să mai fie încă zăpadă. Aşadar aşteptăm cu nerăbdare primele impresii de la faţa locului.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma