Putem spune că Salonul Bicicletei a devenit deja un eveniment de referință în România. Cu o primă ediție care a avut loc în 2015, Salonul Bicicletei pare că ajunge din ce în ce mai popular pe măsură ce trece vremea. Partea bună este că nu doar pare ci chiar crește de la an la an, organizatorul spunându-ne că au fost în jur de 20.000 de vizitatori, asta însemnând o creștere cu 20% față de 2018.
Desfășurat anul acesta între 29 și 31 martie, Salonul Bicicletei a fost altfel. Obișnuiți cu formatul „Expo” de data asta am avut un „Târg”. Diferența constă în faptul că un târg este și cu vânzare în timp ce la expoziție doar expui. Se pare că a fost mai bine așa. Pentru prima oară în istoricul de 5 ani al evenimentului, eu am vazut coadă la casa de bilete.
Pe de o parte este de înțeles pentru că zilnic vedem prin orașele, pe drumurile și munții din România din ce în ce în ce mai mulți oameni pe bicicletă, fie la plimbare, fie la concurs. Fenomentul crește, iar asta poate doar să ne bucure.
La Salonul Bicicletei am avut anul acesta o locație nouă. Obișnuiți cu Romexpo noi, dar și expozanții am fost la început reticenți. La asta s-a adăugat și o zi de vineri foarte friguroasă care ne-a deprimat pur și simplu. Însă noua locație, parcarea centrală de la Băneasa Shopping City București, deși mai mică decât spațiul alocat la Remexpo, s-a dovedit a fi o alegere cât se poate de potrivită și oportună, mai ales că celelalte două zile ale evenimentului, sâmbătă și duminică, au fost însorite, locația fiind plină de oameni dornici să testeze, să cumpere și să înceapă odată sezonul.
Sloganul Salonului de anul acesta a fost „Viitorul este electric”, practic anunțând că vei găsi aici multe biciclete, dar și trotinete, electrice. Deși sunt convins de utilitatea bicicletelor electrice, personal nu le vănd încă devenind populare la noi, motivul fiind puterea mică de cumpărare de aici. Dacă în Vest vânzările la bicicletele electrice a luat-o efectiv razna, la noi piața este mai calmă. Pe de altă parte este de lăudat că organizatorii expoziției au avut curajul să promoveze acest segment și bine au făcut. Până la urmă știm că vom urma și noi calea vesticilor, mai devreme sau mai târziu. Așa că este bine să fim pregătiți.
Organizarea interioară a Salonului mi-a plăcut deși la început trebuia să te obișnuiești puțin cu layout-ul pentru a găsi pe cineva pe care îl căutai în mod special. Am fost suprins însă că branduri cu prezență semnificativă la Salon în anii trecuți, au fost de data asta foarte discreți. Am văzut standuri pline de biciclete printre care te strecurai cu greu, precum KTM sau Carpat Bike, dar și standuri cu puține biciclete însă frumos aranjate și vizibile, precum Cannondale și GT, Bianchi sau Scott. Pe de altă parte mi-a plăcut zona de teste care, deși nu a fost așa mare, s-a dovedit a fi decentă pentru a-ți face o idee despre ce poate o electrică – bicicletă sau trotinetă.
La expoziția de anul acesta am văzut construit din elemente modulare și un pump track. Zarox Pumpyard mi s-a părut interesant pentru că îl poți modifica după bunul plac. Elementele sunt livrate cu un camion, iar tu îți alegi modul cum le asamblezi. Un astfel de pump track îl văd foarte util a fi instalat la diferite evenimente, inclusiv la concursurile de biciclete. Cât timp participanții concurează, însoțitorii și vizitatorii se pot juca pe acest traseu. Țin să spun că pe un astfel de pump track faci un antrenament cardio de nu se poate! Avem și noi un astfel de track, mai mic și din pământ, la sediul „outdoor” Freerider și confirm că poți arde sute de calorii în doar câteva minute și într-un spațiu foarte restrâns.
Ce mi s-a mai părut interesantă a fost oferta de la Devron. Nu mă refer la prețuri mici sau reduceri ci la faptul că pentru orice bicicletă Devron cumpărată primeai gratuit o asigurare pe un an de la Asirom. Asigurarea include daune provocate de calamități naturale, coliziuni cu terți, loviri, zgârieturi, derapări, vandalism etc. Se asigura și împotriva furtului în proporție de 80% din prețul bicicletei. Nu sunt despăgubite defectele de fabricație, căderea bicicletei din suportul de pe mașină în timpul transportului etc.
Oferta merită avută în vedere însă ne-a interesat și varianta asigurării bicicletelor scumpe, practic „bicicleta de concurs” pe care stai cu ochii și înainte, dar mai ales după finiș. Cei de la Asirom ne-au asigurat că ne vor contacta dacă vor lansa o astfel de ofertă pe viitor. De asemenea ar mai fi utilă o asigurare de tip RCA, pentru coliziuni produse în trafic din vina ta, spre exemplu o oglindă de mașină ruptă sau lovită în timp ce te strecurai printre șirurile oprite la stop.
Trebuie să mărturisesc că am rămas foarte plăcut suprins de bicicletele văzute la standul Decathlon. Cunoaștem brandul drept cel care te introduce în lumea sportivă și recreeativă outdoor, marca de la care nu ai mari pretenții, fiind destinată tuturor celor care vor să iasă din casă. Însă știm la fel de bine că la Decathlon găsești și lucruri peste medie, chiar mult peste. Spre exemplu am văzut două biciclete care m-au lăsat efectiv cu gura căscată. Un hardtail și un full cu suspensii mari, echipate cu Sram GX 1x, RockShox Reba și Manitou Markhor, de nu-ți venea să crezi.
La standul Drag am văzut lucruri interesante și acest brand fiind perceput drept entry-level. Ca deobicei însă nu trebuie să te lași păcălit de bicicletele vândute în masă, pentru că vei găsi întotdeauna și modele care tind foarte mult spre top. Spre exemplu de menționat ar fi un set de roți profilate din carbon pentru cursieră, dar mai ales prototipul unui mtb full suspension pregătit pentru trail și poate chiar enduro dacă ai ceva mai mult „skill”.
Și echipamentul sau accesoriile pentru biciclete au fost ok la expoziție, deși mai puține mărci prezente față de anii trecuți. Am remarcat însă standul HBZ România, reprezentantul mărcii Abus care importă căștile și antifurturile. Am avut la Freerider mai multe teste cu căștile Abus și pot spune că sunt ce trebuie.
Deși nu sunt biciclete (duh!), trotinetele electice au fost prezente în număr mare la Salonul 2019. I-am vazut pe cei de la e-Twow – trotineta electrică românească, FreeWheel, Inokim, trotinetele offroad QuickVolt, dar și Wolf-e – trotineta electrică nepliabilă gândită să fie folosita exclusiv în regim de închiriere în locații urbane.
Așadar Salonul Bicicletei 2019 pot spune că a fost un succes ținând cont de numărul de vizitatori prezenți care, cu puține excepții au fost mai multumiți de actuala locație față de Romexpo. Organizatorul ne-a transmis că din punctul lor de vedere, al vizitatorilor, formatul de târg a fost potrivit fiindcă în anii trecuți plecau supărați pentru că nu puteau cumpăra ce își doreau.
Având loc acum la început de sezon, Salonul Bicicletei a deschis apetitul de outdoor și celor care încă nu-și reveniseră după o iarnă destul de îzăpezită la munte, cum demult n-am mai avut. A mai ajutat și vremea bună, dar și că s-a trecut la ora de vară în timpul evenimentului, lucru care chiar că te încuraja ca pentru vara asta sloganul tău să fie „Niciun weekend acasă!”.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…