Categorii: Dan Mazilu

City Break – Viena pe bicicletă

Când spui „Viena” spui civilizație exemplară. Nu știu cum sunt alții când ajung aici, poate se simt încorsetați, încolțiți, însă personal mă simt acasă. În lumina ultimelor evenimente de pe scena politică autohtonă recunosc că m-aș vedea emigrat aici. Însă când spui Viena, sau Austria practic, spui bicicletă respectiv schi și snowboard. Austria este una din destinațiile populare în ceea ce ne privește. Nu e nici chiar așa departe de noi, iar când ajungi aici nu poți vorbi despre altceva decât vacanță pe bicicletă sau la schi, fie vară, fie iarnă. Cât privește prețurile, poate sunt mai mari ca la noi, însă ce primești la schimb este cu mult mai mult decât ce primești la noi.

Ultima plimbare care m-a adus în zonă a făcut să fiu cazat în Viena, în buricul târgului. Evident bicicleta a fost cu mine și am profitat de tot timpul liber pentru a o folosi. Viena este un oraș mare, iar dacă ești cazat în centru e destul de greu să ieși pe bicicletă din el pentru o tură inter-urbană. Este greu în sensul că ai mult de pedalat. Altfel se circulă mult mai civilizat. Deși este un oraș mare și prosper, vorba aia, traficul nu este aglomerat și nici agitat. Asta pentru că majoritatea rezidenților și turiștilor circulă folosind transportul în comun și, evident bicicleta.

Există multe piste de bicicletă în Viena, trasate fie pe carosabil, fie pe trotuar, și se respectă. Pe unde sunt desenate pe acolo se pedalează. Însă chiar dacă pe stradă nu există marcaj dedicat, bicicletele circulă fără probleme pe stradă. Când ieșeam din oraș pe cursieră, evident că nu foloseam pistele de pe trotuare ci mergeam pe bulevard ținând pasul cu viteza mașinilor și încadrându-mă fără stres pe banda corectă pentru a face în principal stânga. Însă nu am văzut mulți rutieri echipați de tură prin oraș. Îi vedeam în afara orașului de unde am tras concluzia că preferă să pornească la antrenament direct din afara zonei urbane. Din centrul orașului faci pe bicicletă în jur de o oră până când ești afară și treci inclusiv de localitățile satelit.

În afara orașului situația este și mai bună. Găsești „nice open roads” cu trafic redus, peisaje frumoase și chiar ceva diferență de nivel. Viena și împrejurimile sunt destul de plate însă la o distanță nu chiar mare poți găsi câteva urcări și coborâri interesante.

Desigur că trebuie să faci o documentare minimală înainte de a ieși din oraș pe bicicletă. În primul rând pentru a nu te trezi în cine știe ce zonă industrială care să-ți strice tot cheful. Cel mai simplu este să cauți în prealabil pe site-uri cum ar fi bikemap.net recomandări de trasee pentru cursieră în zona Viena. Să le încarci în programul pe care îl folosești în general când organizezi o tură pe bicicletă, spre exemplu Garmin BaseCamp și apoi să vezi care ți se potrivește cel mai bine ca distanță și diferență de nivel. Având toate traseele suprapuse poți chiar să faci o combinație între ele și să alegi cele mai bune părți din fiecare.

Așa am făcut și eu, rezultându-mi două trasee, unul la nord-vest și unul la sud-vest de Viena. Dacă nu ești pe o rută velo prestabilită nu te aștepta la indicatoare specifice. Însă nici nu vei avea probleme să te orientezi având în vedere că indicatoarele rutiere sunt toate la locul lor. Însă cel mai bine este să ai gps-ul cu tine sau telefonul, și să urmărești track-ul încărcat acasă.

Cum există și Dunărea în zonă și cum de-a lungul fluviului avem Donauradweg respectiv traseul Eurovelo 6, poți include în itinerariu și acest traseu, sau porțiuni. Așa am făcut și eu pentru una din ture. Dusul a pornit spre vest după care a continuat spre nord pentru ca returul în oraș să fie spre est de-a lungul Dunării. A fost o tură aproape plată, de 93 km cu o diferență de nivel de doar 396 m.

Cealaltă tură a fost mai deluroasă. Am avut o distanță de 90 km și o diferență de nivel aproape dublă de 654 m. Însă s-a simțit și la consumul de calorii. Dar adevărul este că nu găsești zonă alpină veritabilă lângă Viena care să-ți ofere cățărări dificile. Pe de altă parte dealurile sunt străbătute în lung și lat de drumulețe secundare asfaltate absolut perfecte pentru asemenea ture.

Astfel, dacă ai drum în zonă nu ezita să aduci cu tine bicicleta de șosea. Poate va dura ceva mai mult să ieși din oraș pedalând, însă întrucât se circulă civilizat nu vei avea probleme. Important este ca și tu să respecți regulile de circulație și să-ți amintești că nu ești în România. În afara orașului totul este marcat, indicat, curat și civilizat. Așadar paradisul velo este confirmat cu vârf și îndesat.

Turele făcute de mine pot fi descărcate de aici.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma