Merida a știut dintotdeauna cum să-i atragă pe bicicliști. Fie prin design interesant, raport bun între echipare și preț sau tehnologie bine integrată în bicicletele lor. Însă per ansamblu marca este mult mai mult, iar asta o vezi doar din interior, când ești lângă ei, la press camp-urile organizate. În trecut Merida le ținea iarna în Mallorca. Pentru majoritatea, evenimentul era o gura de aer cald în toiul iernii europene. Astăzi evenimentele se țin în Europa, în locații ideale pentru testarea bicicletelor, de orice tip.
Când participi la aceste evenimente simți că faci parte din familie, iar oamenii nu joacă teatru doar ca să te atragă. Am participat la multe press camp-uri Merida și sentimentul l-am avut de fiecare dată. Ești aproape de ingineri, de designeri, de managerii de produs. Îi asculți, îi întrebi, absorbi informația tehnică, dar simți și pasiunea din vocea lor. Iar asta se traduce pe de o parte printr-un produs final bun, iar pe de altă parte printr-un eveniment reușit, gândit și croit pentru biciclistul pasionat.
Însă ce îmi mai place la evenimentele Merida este faptul că da, discutam tehnic, intrăm în detalii, înțelegem, facem workshopuri, puțin brainstorming, dar doar puțin, iar atmosfera este total informală. Cred că poți veni și doar în indispensabili.
Majoritatea evenimentului se învârte în jurul testării efective a bicicletelor. Ai libertate totală să testezi ce vrei, cât vrei, iar oferta este super bogată. Mai mult, berea este la discreție! Și când ești stimulat de acest lichid miraculos, totul se vede și se simte și mai frumos. Să fie oare o consiprație??
Ultimul press camp organizat de Merida anul acesta a fost în Germania, la Ruhpolding. Un mic sat bavarez care nu anunță nimic deosebit. La fața locului îți dai seama însă că aproape orice din Germania dispune de potențial când vine vorba de biciclete și trasee pentru bicicletă. Merida a pregătit o serie întreagă de trasee special alese pentru testarea bicicletelor disponibile: asfalt pentru cursiere, pietriș pentru gravel, off road pentru MTB și super offroad pentru eMTB.
Cu ceva vreme înainte a fost organizat și press camp-ul dedicat bicicletelor de șosea la care am fost prezenți. Atunci a fost lansată noua Merida Reacto III despre care puteți citi aici.
Apoi puteai alege dacă vrei să te duci singur pe traseu, și să-ți vezi liniștit de test și sesiunea foto după propriile reguli, sau putea alege să participi în cadrul unul grup organizat, cu ghid. Mă gândeam că cu ghid e plictisitor. Trebuie să stai liniștit, să nu ieși din rând, să respecți traseul și așa mai departe. Și dacă da, trebuie să fii mai relaxat când ești cu grupul, testul pentru eMTB la care am participat s-a dovedit a fi excelent. Ghidul ne-a dus pe trasee dificile pe care altfel nu le-am fi găsit singuri. Chiar ne avertiza la început că grupul este „exclusiv” pentru eMTB. Pentru biciclete normale va fi prea greu și se pierde din factorul „fun”.
Nu știu de ce, dar nu am fost surprins să văd că în parcul de unde luai la test bicicleta, aproape toți erau încălecați pe electrice. Sentimentul general e contradictoriu. Lumea nu privește cu ochi buni electricele, dar când le încearcă, toți sunt doar un zâmbet. Cu greu mi-am găsit și eu un mtb electric când am plecat în turul organizat. Am luat o Merida eBig-Trail cu Shimano STEPS, cu care m-am simțit fabulos.
În afara turelor organizate m-am dat și cu o Merida eOne-Sixty. Un tanc. Efectiv o bicicletă mare. Nu sunt obișnuit cu bicicletele de downhill, a căror dimensiune este apreciabilă, ci cu cele de cross country, mai zvelte și mai ușoare. eOne-Sixty este un full pentru enduro, all mountain sau trail. O bicicletă performantă pentru care motorul electric este o adiție bine gândită. Mi-am dat seama că pentru enduro un eMTB pare a fi soluția ideală. Îndulcește „durerea” la deal, iar la vale se comportă foarte asemănător cu un mtb normal în termeni de manevrabilitate.
Nu în ultimul rând am încercat o bicicleta pentru „gravel”, acest nou segment pe care eu personal nu-l apreciez. Aceste cursiere adaptate la offroad. Însă cred că așa au fost la început, „cursiere adaptate”. Cam cum sunt CX-urile care totuși sunt îndreptate spre performanță. Un gravel bike este altceva, iar la prezentarea Merida ne-au explicat deosebirile. Grosul stă în geometria cadrului care este îndreptată spre anduranță, adică tihnă pe termen lung. Merida Silex este o bicicletă cu totul nouă care va fi disponibilă pe piață din 2018. Este un gravel bike / adventure bike cu geometrie relaxată și care îți permite echiparea sa cu tot ce trebuie pentru o tură în sălbăticie – instalarea de coburi de tip bikepacking, aripi, portbagaj, anvelope late.
Însă în afară de biciclete, Merida produce de ceva vreme, și multe accesorii și echipamente pentru bicicletă. De la scule și căști de protecție, la piese pentru cockpit și anvelope. Prețurile sunt în general mai bune pentru că, spre deosebire de mărcile cu tradiție în domeniu care țin prețul sus, Merida nu are pretenția asta. De aproape produsele arată excelent, iar în mână se simt de calitate foarte bună. Imaginați-vă că Merida oferă inclusiv tijă reglabilă de șa. Vom vedea din ce în ce mai des astfel de produse de la Merida în România.
Bikefun, importatorul Merida, are în ofertă cam tot ce oferă la rândul ei Merida. Bicicletele electrice au deja secțiunea lor dedicată, iar piesele și accesoriile 2018 vor fi în curând disponibile la dealerii din țară.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…