Ovidiu ne trimite mai multe fotografii ale bicicletelor sale, un DHS Mountec și o Alpina, de oraș. Iată ce ne povestește:
Bicicleta mountain-bike, cea alb cu negru, este un DHS MOUNTEC Alu.Freerider. Povestea ei a inceput acum 4 ani cand am inceput sa imi strang bani pentru o bicicleta cu cadru de aluminiu si cu suspensie doar pe fata. Initial am vrut o bicicleta de oras, dar m-am razgandit si am optat pentru un mountain-bike deoarece prefer plimbarile in natura. Am vandut vechea bicicleta, care era un mountain-bike First-Bike cu suspensie fata-spate, mici afaceri de vanzari-cumparari, si am reusit sa strang suficienti bani ca sa o cumpar. Este o bicicleta destul de buna pentru plimbari in natura, chiar si pe teren cu denivelari. Are cadru de aluminiu, suspensie fata, schimbatoare Shimano, frane Shimano V-brake cu cablu, discuri de frana, scaunul e unul cam rigid si cam incomod (dar poate sa fie inlocuit), roti pe 26″ cu cauciucuri pentru plimbari in natura. Revizia i-am facut-o la fiecare 6 luni, in primii 2 ani si o data la an in urmatorii ani.
In prezent ma folosesc de ea in Cluj-Napoca pentru deplasari rapide sau la ore de varf, adaptand-o pentru conditii urbane: inlocuind cauciucurile cu unele de oras, scaun cu perne de gel si cu suspensie in tija, manere ergonomice si ghidon de trekking, pedale de BMX Jumper.
Cealalta bicicleta, grin inchis, este facuta de la zero, pe un cadru Alpina. Povestea ei a inceput la 1 an dupa ce am cumparat bicicleta mentionata mai sus. Un prieten si-a luat un cadru de bicicleta ca sa o faca de la zero, dar a renuntat in lipsa fondurilor si intr-o zi m-a intrebat daca vreau eu sa il cumpar si am acceptat. Initial era de culoare albastru metalizat, dar fiind destul de vechi avea vopseaua sarita si am decis sa o vospsesc o culoare unica: toate vopselele ramase de la o vopsitorie auto au fost amestecate, iar rezultatul e unul…..nici eu nu stiu, dar predomina culoarea gri la umbra, iar la soare e una gri-verzui-albastru-perlat-metalizat.
Dupa vopsit, au urmat toate piesele care le-am cumparat pe rand, cand mai dispuneam de bani. Angrenajele, pedalierul, schimbatoarele, furca, ghidonul s.a., le-am cumparat de la un magazin de biciclete, iar rotile si camasile de frana de pe piata. Nu mi-au placut culorile de la pipa ghidonului, protectia de la foita pedalierului si cea de la colierul de strangere a tijei scaunului, asa ca le-am vopsit cu un spray de culoare baby-blue, iar rezultatul e ceea ce se vede. Dupa ce am terminat cu totul, am decis sa o fac cadou tatalui meu care locuieste in Cugir, judetul Alba, deoarece si lui ii plac plimbarile in aer liber.
Cand am ocazia sa merg acasa imi duc cu mine si biciclteta sa ne plimbam impreuna pe traseul Raul Mare din Cugir, drum perfect pentru plimbari in natura.
Datele celor două concursuri de mtb-maraton marca BikeXpert au fost recent anunțate. Astfel, primul va fi Maratonul Vinului MARVIN pe…
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Vezi comentarii
gestul tau fata de tatal tau a fost unul deosebit, mai ales prin facptul ca a fost facuta de mana ta, cu piese cumparate din economiile tale, vopsita de tine, ai fi putut foarte bine banii astia sa ii cheltui cu prietenii pe undeva...bravo! esti meticulos, analitic, consecvent, muncitor si altruist! ai toate calitatile de care ai nevoie pt a avea o viata frumoasa! Mult succes in tot ceea ce vei intreprinde!
salut! si eu am o bicicleta Prophete, din 2010, nu am exploatat-o atat cat mi-as fi dorit, stau la bloc si o tin la parinti la curte, mie imi pare ca merge bine, cand am luat-o m-am ghidat dupa faptul ca este fabricata de DHS dar practic pe o linie de fabricatie cumparata de germani, designul bicicletei fiind german. Totodata, atat ca ma pricep eu piesele componente par de calitate , cadru de aluminiu, frane pe disc, suspensie hidraulica pe fata, schimbatoare bune si comode...daca ne raportam la scopul pt care am cumparat-o (plimbari pe campiile satului :) ) nu cred ca am dat gres, daca ne raportam la o bicicleta profesionala sau semiprofesionala...mai mult ca sigur ca lasa de dorit, e posibil insa, daca faceam o cercetare la propriu sa fi gasit o bicicleta cu aceleasi calitati pe care le are aceasta la un pret mai mic, adica pe scurt o bicicleta cu raport calitate / pret mai bun, din categoria de biciclete care se pretau pt scopurile mele ...modeste...plimbari mai dese la camp si mai rare pe la munte. banii i-am dat, de bicicleta sunt multumit dar daca as lua de la capat as fi un pic mai atent.
Shimano e marca si V-brake e modelul de frana, ca si Dacia e marca si Logan e modelul.
Franele sunt mecanice pe disc, V-brake-urile sunt cu saboti actionati pe janta.
@ Horia-Mihai Rusan,da acolo sunt facute pozele.
@ Cristi, ghise.ovidiu@yahoo.com e e-mailul meu.
Salut Ovidiu! Am si eu, la fel ca si tine, un DHS Mountec Prophete ca mtb si vreau sa aflu mai multe detalii despre ea. Cum fac sa iau legatura cu tine?
Toate cele bune, ne auzim!
Banuiesc ca pozele cu bicicletele tale le-ai facut intre sectia de sinterizari si "cur nacajit"
Bine foarte bine, la Cugir in zona Raul Mare si Raul Mic exista foarte multe posibilitati de a munci o bicicleta, pacat ca nu sunt promovate, si eu locuiesc in Cugir de 4 ani si traseele din zona celor doua rauri mi se par foarte frumoase.
Si eu am o Merida modificata cu care ies pe traseu cand am ocazia.