Sincer, nu mai știu exact unde văzusem brand-ul ăsta, dar când oamenii de la FOOG m-au anunțat despre noua lor colecție o licărire de neuroni m-a anunțat imediat că e vorba despre un o treabă cunoscută. Curios fiind despre ce este vorba mi-am dat acceptul și în scurt timp tricoul Retro, alături pantalonii Just Ride au ajuns pe plaiurile muscelene, acolo unde m-am relocat de mult timp.
Prima impresie: bă, sunt faine! Și am spus asta deoarece mi s-au potrivit foarte bine din prima. Tricoul venea ca turnat, fără să fie mulat (ca orice tricou casual pe care-l port), iar pantalonii în talie la fix. Cu 32 nu dai greș niciodată. Mai mult decât atât, nici nu mi-au lăsat impresia că pantalonii ar fi mai lăbărțați și tricoul mai mulat, situația aceea când arăți ca o ciupercă (mi se întâmplă des când port tricoul de XC cu FreeRider și pantalonii de enduro). Mi-am zis că atâta timp cât treaba asta este coerentă, e numa bine.
Voi începe cu tricoul, Retro, oferit pentru 154 de lei, un preț rezonabil. Acesta mai poartă și denumirea de „tehnic”, adică tricou tehnic, însă n-am înțeles-o prea bine pe asta oricât s-ar fi străduit lumea să-mi argumenteze. În fond, este vorba despre un tricou destul de lejer, în care nu iei foc pe timp de caniculă (căci acestea au fost condițiile de test), lăsându-ți impresia că este destul de bine aerisit fără să vină cu soluții avansate. Adică n-o să vezi pe el vreo gură de aerisire, dar sincer să fiu, nici nu are nevoie. Secretul stă în material. Culoarea sincer să fiu nu e chiar pe placul meu și împreună cu pantalonii m-a dus cu gândul la garda forestieră de prin zonă. Dar cum asta este o chestiune de gust, te las pe tine să decizi singur. Ce mai trebuie să știi despre acesta este că usucă relativ rapid dacă faci o pauză din când în când și nu are buzunare adiționale, deși parcă unul la spate n-ar fi stricat.
Pantalonii la rândul lor par foarte solid croiți. Nu te simți precum ai lua o pereche de downhill pe tine (da, din aceia grei de plumb), ci simți că ești îmbrăcat. Am ținut să precizez asta deoarece majoritatea pantalonilor scurți pe care i-am avut au fost lejeri, însă trebuie să recunosc, nu păreau la fel de rezistenți.
Din fericire nici nu am ajuns să le testez rezistența după o căzătură, dar am remarcat partea dorsală ranforsată (care sunt sigur că ține noroiul departe în zilele mocirloase) și am apreciat la maxim cele două fermoare ale buzunarelor. Chiar nu înțeleg de ce sunt apariție atât de rară aceste fermoare.
Față de alți pantaloni de all-mountain/enduro nu au vreo ranforsare în partea din spate în caz că pici pe spate și nici un buzunar adițional în acea parte, însă au o cârpă practică în buzunar, prinsă frumos ca să n-o pierzi, aceasta fiind de altfel o surpriză pe care n-am mai avut-o de la pantalonii One încoace. Iar aceia erau mult mai scumpi. Închiderea se face cu fermoar și cu capse, iar de vei vrea săi ajustezi, o poți face facil și rapid cu ajutorul a doi arici laterali. Curea de piele nu suportă, deci dacă ai astfel de pretenții s-ar putea să fiu nevoit să-ți recomand niște blugi… ăăăhm, trei-sferturi.
Materialul pare a fi rezistent la apă deși nu este precizat nicăieri, însă faptul că vine în mai multe straturi și că pare foarte durabil vine și cu reversul medaliei la pachet: în zilele călduroase o să te încingi un pic, dar trebuie să fie un fapt asumat pentru toate celelalte pe care le primești ca dotări standard.
Ambele piese sunt potrivite pentru băieții cu full-uri, adică pentru AM și Enduro, însă pot fi folosite și de către cei care se simt jenați să se îmbrace în spandex. Pentru ture lungi și susținute tricoul este perfect din punct de vedere al confortului, cu mențiunea că nu are buzunare adiționale, iar pantalonii sunt aproape de perfecțiune, cu altă mențiune că te vei încinge în ei în zilele călduroase. Poate că un sistem de ventilație ar mai fi compensat, dar foarte posibil să fi crescut și prețul, acela de 410 lei. Comparativ, aceste piese vestimentare nu-s cu mult mai ieftine decât altele mai cunoscute (evident, dacă vom compara cu Mavic sau Castelii atunci FOOG vor părea chiar ieftini), însă par mai rezistenți și mai durabili. Legat de durabilitate însă nu mă pot pronunța decât la nivel de anticipare.
De menționat că cei de la FOOG fac și echipamente personalizate, așadar dacă ești interesat, dă-le un semn. Poate îți vor face o ofertă mai bună decât ceea ce primești de la actualul furnizor.
Importator și distribuitor: FOOG Wear.
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Prologo AGX înseamnă „Aventură, Gravel, Ciclocros”, iar noua serie de produse din această gamă vine cu control al alunecării și…