Categorii: AccesoriiDiverse

Soluție antipană Joe’s No Flats: am testat Super Sealant și Eco Sealant

Care sunt avantajele clare oferite de o soluție antipană? Pe mine mă interesează să fie eficientă cât mai mult timp, să nu lase urme oribile când sosește momentul înlocuirii și să… fie eficientă. Nu am avut niciodată pretenții absurde, ivindu-mă în diverse sitații cu anvelopa tăiată când lichidul nu mai avea șanse să acopere nicio gaură. Dar pentru situațiile clasice cu spini sau colții babei, cuie de mici dimensiuni sau înțepături de la o sârmă aruncată pe traseu, acolo ar trebui ca soluție să își facă treaba.

În ceea ce privește procedura de test a soluției Joe’s No Flats am fost destul de curajos, zic eu: am folosit-o cu anvelopele Vee Tire, pe care le-am dus în diverse bike park-uri, inclusiv la un concurs de downhill (care se desfășura pe un traseu mai endursitic de fapt), fără a folosi inserții în respectivele anvelope. Dar testul suprem mi s-a părut la Sinaia, acolo unde am dat în pietre ca surdu-n clopot și la noi pe zonă, unde am curățat mai multe trasee prin tăierea de mărăcini. Oricât am fi greblat după, era clar că nu aveam cum să înlăturăm toți spinii rămași pe traseu, ceea ce l-a făcut un loc formidabil pentru a testa această soluție antipană. Iar rezultatele au apărut destul de rapid.

Super Sealant

După cum se poate observa din fotografia de mai sus, acela este genul de spin cu care era presărat traseul. Am luat mai mulți, cu care am rulat ceva până să-i observ. Ceea ce înseamnă că au pătruns mai adânc în carcasa anvelopei. Spinul, având o formă conică, gaura s-a mărit conform unei logici simple. La extracție, soluția a ieșit imediat la iveală și a acoperit eficient gaura. Apoi, pentru siguranță, am rotit anvelopa astfel încât gaura să fie jos ca să prindă cât mai mult lichid. Nu știu dacă a fost neapărat necesar, căci nu a pierdut aer din prima clipă, dar am zis să fiu eu liniștit.

Eco Sealant
Câteva momente mai târziu.

Acum, după o lună de utilizare întreaga soluție se afla în anvelope. Le-am desfăcut, le-am curățat doar pe margini, acolo unde se mai afla ceva lichid întărit de la viraje și loviturile în pietre sau rădăcini, iar înlăturarea a fost foarte rapidă, fără să lase urme, un lucru care sincer m-a bucurat dat fiind faptul că am avut experiențe nu foarte fericite cu lichidul rămas pe interiorul anvelopei și care era greu de curățat. Am mutat apoi lichidul în noile anvelope montate pe acele roți, unde va sta cu siguranță până peste iarnă. La primăvară voi scoate anvelopele de pe jantă ca să vedem ce a mai rămas din lichid, dat fiind faptul că bicicleta va sta mai mult decât normal.

Spini precum acesta au intrat în anvelopă des pe traseul curățat de noi.

Câteva mențiuni și din partea producătorului: acestă soluție antipană astupă găurile foarte rapid – corect, pot confirma. Acestă soluție este CEA MAI rapidă din lume – mai greu de confirmat. Rămâne la fel de eficientă între minus 20 și plus 70 de grade, la o presiune între 15 și 100 PSI – la fel de greu de confirmat. Poate acoperi o gaură de până la 6mm – aici pot confirma pentru găuri de aproximativ 2-3mm. Versiunea ecologică nu conține latex precum cealaltă. Așadar nu sunt riscuri de reacții alergice. Apoi, nu conține nici amoniu și se menționează că este prietenos cu mediul. Asta probabil înseamnă că te poți descotorsi de el pe oriunde și se va evapora în timp. Cred.

Una peste alta, am fost mulțumit de acest lichid, și-a făcut treaba foarte rapid când a fost cazul și este ușor de înlăturat când se întărește pe anvelopă sau jantă. Asta este ceea ce mă interesează. Trebuie menționat că am avut două astfel de soluții la dispoziție, Super Sealant și Eco Sealant, ambele făcându-și treaba conform așteptărilor cu mențiunea că soluția eco este albastră și este ceva mai scumpă. Nu înțeleg în ce măsură este mai ecologică neapărat, dar dacă tot trebuie să comentez ceva pe marginea subiectului pot spune că arată cel mai bine dintre cele două.

Prețuri recomandate: Super Sealant – 101 lei, 1.000ml, Eco Sealant – 81 lei, 500ml.

Pot fi achiziționate și la bidon mare, de 5 litri, în special pentru ateliere.

Importator în România: Gepard.bg

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

3 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma