La test, noua încălțăminte Sidi Dragon 5 SRS (2019)

Trebuie să recunosc că pentru un produs mid-level din gama italienilor de la SiDi, acești Dragon nou-lansați în versiunea 5, arată fantastic. Chiar și pe culoarea roșie, pe care n-o îndrăgesc în mod deosebit, aceștia reușesc să creeze o imagine excelentă, prin contrastul culorilor și prin utilizarea unei suprafețe principale mate. Ca să-ți faci o idee cam pe unde se încadrează Dragonii, te poți orienta în funcție de preț: modelul de bază Sidi Trace este oferit pentru 710 lei, pe când modelul de top, Tiger, pentru 1.737 de lei. Așadar, cu un cost de 1.249 de lei, aceștia stau undeva pe la mijlocul gamei, despărțiți fiind de modelul de top de alte 3 variante. Ca să n-o lungesc prea mult, îți pot spune că pentru MTB, nu vei avea nevoie de mai mult. Iar în continuare o să argumentez.

Italienii se pricep la design atunci când vor, iar Sidi nu fac excepție de la regulă.

Am testat în trecut, mai precis în 2016, și modelul anterior, versiunea 4. Pe lângă aspectul pielii strălucitoare care a rămas ca verdict la latitudinea fiecăruia dintre voi, aceștia mi s-au părut destul de duri, față de alte produse concurente. Îmi imprimau sentimentul acela de racing al modelelor mai scumpe, fără să-i pot numi cu adevărat foarte comozi. Modelul 5 este un progres în materie de confort și mi s-au părut mult mai orientați către clienții care caută produse mid-level. Sunt suficient de lați, au o construcție care nu pune presiune pe picior, deși aici depinde de anatomia fiecăruia în parte și beneficiază de sistemul de închidere Tecno – 3, pe care-l regăsim și pe modelul de top și care permite o strângere foarte facilă a pantofului (la fel de facil se poate și elibera „șiretul”). Sistemul este compus din două rotițe care acționează un șnur, vin cu o curea în partea inferioară și cu o alta, din material plastic și reglabilă, în partea superioară. Partea din mijloc este asigurată doar de șnur. Astfel, ai trei puncte distincte de prindere, toate asigurând o fixare excelentă, cum spuneam mai sus, cu posibilitatea de a fi reglate în așa fel încât să nu te strângă până-ți amorțește piciorul dar nici să se miște în față și-n spate. Eu în mod normal port mărimea 42 la încălțămintea de stradă, însă pentru încălțămintea de ciclism SiDi, măsura 43 mi-a fost întotdeauna cea mai potrivită.

Un fel de Ferrari al pantofilor, dar care nu-s oferiți totuși la un preț proporțional cu prestigiul mărcii. Dacă nu este prea clar ce-am vrut să spun, asta înseamnă că prețul este OK pentru tot ceea ce au de oferit.

Diferența față de modelul cel mai scump din gamă este talpa, dar nu este cazul să fii dezamăgit. Dragonii au de asemenea o talpă din carbon, pe care oricum o vei zgâria pe primul push-bike pe pietre, deci te poți consola cu faptul că aceștia cel puțin sunt mai ieftini. De menționat că în ceea ce privește puterea de transfer, probabil că sunt diferențe, însă nu ceva atât de sesizabil încât să-ți pară rău că ai dat banii pe Dragon. Totodată, crampoanele se pot înlocui facil prin simpla deșurubare a unor șuruburi care le fixează pe talpă și pot fi achiziționate ulterior în cazul în care tragi de acești pantofi mai multe sezoane și ești atât de prieten cu push-bike-ul încât tocești sistematic crampoanele. Să nu uităm totuși că această încălțăminte nu este de mers pe jos, dar în caz că trebuie să o faci, vei avea suport deplin din partea lor.

Contrucția poate fi foarte clar văzută în această fotografie.

Un alt plus este reprezentat de partea frontală cauciucată, cu model de minge de golf, la care trebuie să adaug și aerisirea decentă, prezentă pe lateral și pe partea superioară. Tot în cazul unui push bike serios, este foarte posibil ca partea frontală a pantofului să se zgârie, iar o piele zgâriată nu arată chiar grozav, prin urmarea varianta cu materialul cauciucat este bine venită. Nu este o revoluție în domeniu, însă ne place să știm că primim cât mai multe pentru o sumă care chiar dacă nu este cea mai mare din ierarhie, este totuși măricică. Vei observa de asemenea un design special pentru călcâi, o construcție ranforsată care nu își schimbă forma indiferent dacă este supusă la presiune mare pentru o perioadă mai lungă de timp. Într-adevăr, ceea ce nu au acești pantofi, sunt reglajul pentru partea superioară a călcâiului, care poate fi regăsită pe Tiger, însă ceva mai trebuia păstrat și pentru modelele mai scumpe.

Călcâi ranforsat dar fără reglaj adițional în partea superioară. Doar nu le voiai pe toate, nu?

Din moment ce i-am scos din cutie și mi-am șoptit că mi-e milă să-i bag în off-road, înseamnă că noii Dragoni arată impecabil. Pe porțiunile de push bike am călcat grațios precum o gazelă și am căutat eventualele pietre mai ascuțite cu privirea în loc să mă concentrez pe direcția de mers, căci grija ca să-i aduc înapoi întregi a fost mai mare. Trebuie să am la activ mai multe ieșiri cu ei, să apară prima zgârietură pe pielea din lateral, iar atunci probabil că mă voi simți mai în largul meu. Sunt sigur că mulți dintre voi reacționați la fel cu un produs nou, însă psihologii ne spun că este abolsut în regulă: suntem doar grijulii, nu este un semn că am avut lipsuri în copilărie.

Tot ce vezi aici poate fi înlocuit, mai puțin pământul și balega care pot fi spălate imediat.

Nu o să stau să înșirui aici tehnologiile folosite pentru această pereche de încălțăminte, dar atât cât i-am purtat vă pot spune că sunt foarte comozi – mai comozi decât versiunea anterioară (cu mențiunea că acest subiect este discutabil în funcție de anatomia fiecăruia), au suficiente sisteme de reglaje încât să găsești presiunea ideală și să nu te trezești cu piciorul amorțit, arată spectaculos și nici nu sunt grei cu cele 823 de grame ale sale (nu uita, împarte greutatea la doi). Pe de altă parte, pielea mată este victimă sigură la contactul cu pietrele, dar este ok atâta timp cât n-o să-ți faci din fiecare ieșire pe munte un scop de a-i proteja de prădătorii săi naturali.

Preț de raft: 1.249 lei
Importator: SportGuru
Greutate (dimensiunea 43): 823 grame

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma