Încălțăminte Mavic Crossmax Enduro

De un lucru sunt sigur: dintre toate perechile de încălțăminte pe care le-am deținut până în prezent, Mavic Crossmax arată cel mai bine. Deși, trebuie să recunosc, toate celelalte au fost de Cross Country, iar asta poate că schimbă un pic datele problemei. În orice caz, ca regulă generală, o încălțăminte mai robustă arată mai bine decât una care este mulată pe laba piciorului. Dar dacă nu ți-ai propus să participi la vreun concurs de frumusețe, poate că ar trebui să iei în considerare și latura practică a noilor Mavic Crossmax.

În primul rând, se pot încălța extrem de lejer. O limbă se prinde peste șiret și o curea zimțată din plastic reprezintă reglajul fin. Laba piciorului se potrivește de minune în interiorul pantofului, iar faptul că lateralele sunt mai înalte, îți vor ține și glezna mai bine fixată. De fapt, totul este atât de bine fixat, încât dacă strângi șiretul prea tare, s-ar putea să te trezești cu laba piciorului amorțită după primii 10 km de pedalat. Dacă faci aceste reglaje cu simț de răspundere, vei constata că ai în picioare o pereche de încălțăminte care se dovedește a fi extrem de eficientă atunci când pedalezi.

Talpa este de asemenea genială. Dacă încălțămintea de Cross Country are doar câteva crampoane cauciucate, în cazul Crossmax-ului aceasta îți va permite să împingi bicicleta pe orice fel de teren, chit că vorbim de piatră sau pământ. Pur și simplu oferă o aderență excelentă, dar ține cont că asta nu-i transformă într-o pereche de încălțăminte de trekking, căci talpa este totuși rigididă.

Singura problemă cu care m-am confruntat a fost faptul că aceștia s-au clipsat destul de greu în pedală. Pedală de enduro, cu platformă mare. Problema în acest caz a fost plăcuța de pe pantof, destul de adânc montată, care nu ajungea la pedală. De vină au fost țintele montate pe pedală, care depărtau și mai mult talpa, implicit și plăcuța de pedală. După mai mulți kilometri parcurși în care am clipsat și declipsat de mai multe ori, situația s-a mai relaxat, însă nu-ți imagina că procesul este la fel de rapid ca în cazul încălțămintei de XC, ci doar dacă vei folosi pedale clipless cu o platformă foarte mică.

Albina din poză a fost bonus. E și normal să tragă la această culoare, nemaivorbind că materialul de la gleznă are model de fagure.

Sunt bine ventilați dar nu oferă protecție împotriva umidității, iar asta înseamnă că-i poți folosi până ce debutează sezonul rece. Trebuie să menționez și greutatea de 920 de grame, cu care se numără printre cei mai rezonabili din gamă.

Pentru All-mountain sau Enduro sau pur și simplu pentru plimbări montane, Mavic Crossmax reușește să îmbine perfect confortul, cu transferul de putere fără a fi terbil de grei. Talpa mi-a plăcut de asemenea în mod special, pentru aderența incredibilă pe care o oferă atunci când nu stai pe pedale, ci pe lângă. Singurul motiv pentru care n-aș renunța la încălțăminte de XC în favoarea acestora este lejeritatea pe care încălțăminte de top precum Northwave Extreme, Crossmax SL Ultimate, Shimano XC90 sau Sidi Drako o oferă (cântărind cu 40% mai puțin). Dar acestea sunt oferite la un preț cel puțin dublu, pe când candidatul de față, este oferit pentru aproximativ 700 de lei.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma