Test – Pantofi mtb și gravel Northwave Hammer Plus

Proaspăt lansații Northwave Hammer Plus au ajuns și la noi la test, iar aproape imediat ce i-am primit, au și fost puși la treabă într-o tură de bicicletă de 7 zile. Northwave Hammer Plus au fost proiectați să fie buni la mtb cross country, fie că vorbim de ture sau concurs, dar și gravel. De fapt, în comunicatul de presă oficial, Northwave prezintă acești pantofi drept ideali mai degrabă pentru gravel. Voi detalia motivele puțin mai jos. Fiind disponibili într-o gamă foarte largă de măsuri, la test noi am luat o măsură mai mică, potrivită pentru copii.

BikeFun, importatorul mărcii Northwave în România, anunță pe site-ul lor că noii Northwave Hammer Plus sunt disponibili în variantele de măsuri de la 36 până la 50, plus măsuri intermediare 39,5 – 45,5 plus varianta „wide” 40-49 pentru cei cu laba piciorului mai lată și plus varianta de damă, cu măsuri 36-43 și măsuri intermediare 39,5 – 42,5. După cifrele astea Northwave Hammer Plus par a fi cei mai universali pantofi pentru ciclism mtb și gravel

Ce iese imediat în evidență la Northwave Hammer Plus este sistemul dual de închidere și strângere. Pe de o parte avem o curelușă velcro în partea de jos, iar pe centru și sus sistemul propriu SLW3, prin care pantofii pot fi strânși sau desfăcuți într-un mod foarte precis, milimetru cu milimetru. Este o tehnică foarte utilă în special la concursuri, când „un milimetru” de confort în plus poate face diferența dintre podium și ratarea podiumului.

Talpa este noua Northwave Jaws EVO, o variantă îmbunătățită și diferită față de modelele anterioare. Talpa arată cu adevărat off-road, în special din lateral, însă „în viața de zi cu zi”, este confortabilă, pantofii fiind ușor de folosit și când te dai jos de pe bicicletă și intri într-un magazin sau te oprești la o terasă pentru masa de prânz. În același timp însă, fiind atât de agresivă, talpa este foarte performantă și când ești nevoit să faci un push-bike, aderența fiind bună.

Ca la orice pantofi de ciclism, în talpă se poate monta plăcuța SPD, poziția acesteia fiind reglabilă față-spate. Cu alte cuvinte, îți poți păstra poziția optimă de apăsare pe pedale, pe care ai găsit-o la vechii pantofi de mtb.

În talpa poate fi instalata și o pereche de crampoane, neincluse. Ce trebuie să faci este să deșurubezi protecțiile existente și să înșurubezi niște crampoane. Pe piață găsești variante și din plastic, dar și metalice. Acestea se pot dovedi utile dacă știi că urmează să parcurgi un traseu de mtb deosebit de dificil, unde o să faci push-bike sau hike-a-bike pe teren abrupt.

În partea din față și spate pantofii sunt galoșați, adică dispun de protecție suplimentară, și din partea tălpii care urcă puțin, dar și pentru că există un material suplimentar care acoperă vârful și călcâiul, cam ca la niște bocanci de munte, dar mai discret, desigur. Protecția asta te asigură că vei putea opri pe bicicletă, iar când pui pantoful jos, cu vârful în pământ, pe stânca sau asfalt, acesta nu se va strica. Desigur se va zgâria, dar cu protecția asta suplimentară, durata de viață a pantofilor va fi mult mai lungă.

Spuneam la început că noii Northwave Hammer Plus par a fi proiectați mai degrabă pentru gravel, iar asta rezultă din specificațiile pantofilor. Dacă în trecut caracteristica principală a unui pantof cu performanțe peste medie, era rigiditatea, la Hammer Plus este acum altfel. Northwave spune că Hammer Plus sunt mai flexibili la vârf în timp ce mijlocul tălpii este rigid. Flexibilitatea la vârf este utilă pentru confort la mers sau push-bike, în timp ce rigiditatea la mijloc este pentru un bun și eficient transfer al puterii de la picior la pedală. Dacă la mână este greu să-ți dai seama de variația rigidității tălpii, în timpul mersului îți dai seama de avantaje, juniorul care i-a testat fiind cel mai adesea încântat că pantofii nu-l rod când are de împins ci dimpotrivă, îi simte ca pe niște pantofi normali, mulându-se pe forma labei piciorului.

Tot legat de talpă și confort, arcul labei piciorului este eficient susținut de talpa pantofului. Caracteristica asta este importantă și la mers și la pedalat, pentru că ai nevoie ca arcul piciorului să se sprijine pe ceva care este și ferm, dar și confortabil în același timp.

Tot la capitolul confort vorbim de ventilația acestor pantofi. Iar cum Northwave Hammer Plus au perforații pe toate părțile este de la sine înțeles că vor fi în regulă chiar și pe caniculă. Specificația asta încă nu am putut-o testa, întrucât în excursia noastră temperaturile nu au fost deosebit de ridicate. Ține cont însă că pentru la vara, pentru a beneficia de ventilația venită prin aceste găurele, trebuie să porți și o pereche de șosete tehnice (din poliester sau lână merino) subțiri și rezistente.

Concluzii Northwave Hammer Plus

După o săptămâna de folosit zilnic, acești pantofi s-au dovedit a fi cât se poate de performanți. Fiind folosiți de testerul junior de la Freerider, dacă nu ar fi fost buni și confortabili în primul rând, juniorul s-ar fi plâns nu doar în fiecare zi că nu-i place ci în fiecare minut al excursiei, fapt care ar fi transformat întreaga tură într-un coșmar. Cum asta nu s-a întâmplat, este destul de clar că cele mai mari șanse sunt ca și la adulți acești pantofi să se potrivească la fel ca o mănușă.

Noii Northwave Hammer Plus par a fi un model de succes și cred că vor fi foarte apreciați de public, din mai multe motive. În primul rând sunt versatili, putând fi folosiți cam peste tot – concursuri, ture, mtb și gravel, sunt confortabili, sunt disponibili într-o varietate foarte mare de măsuri și, foarte important, chiar arată bine, fiind potriviți a fi folosiți în egală măsură la concursuri cât și în excursii.

Northwave Hammer Plus – specificații și preț

Noii Northwave Hammer Plus sunt disponibili în România prin importatorul oficial Bikefun la prețul de 645 lei. Culorile disponibile sunt 4 pentru varianta normală, una pentru varianta „wide” și una pentru varianta de damă.

  • Pentru: mtb și gravel
  • Material: sintetic
  • Talpa: Jaws EVO
  • Inchidere: SLW3 și curelușă velcro
  • Măsuri: 36-50
  • Măsuri intermediare: 39,5 – 45,5
  • Măsuri “wide”: 40-49
  • Măsuri damă: 36-43
  • Măsuri intermediare damă: 39,5 – 42,5
  • Culori: negru/gri, gri/miere, gri deschis/negru, verde/negru
  • Culori “wide”: negru/gri
  • Culori damă: negru/irizant
  • Preț la data publicării recenziei: 645 lei
  • Importator: BikeFun
Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

3 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma