Test – pantalon Northwave Lightning

La mijlocul lunii august testam tricoul Northwave Extreme 3, o piesă de echipament care, deși nu este catalogat de producator drept “top”, este însă extrem de performant și util pentru cicliștii cu pretenții. Acum la final de august, a venit rândul și pentru pantalonii Northwave Lightning care, spre deosebire de Extreme, sunt modeul de vârf al italienilor.

Îmbrăcat cu Northwave Lightning primești aceeași senzație ca la Extreme 3, de „pedalat în pialea goală”. Evident că este foarte plăcut, iar motivele sunt pe de o parte, pentru că pantalonul nu-ți restricționează mișcările și pe de altă parte pentru că materialul este foarte subțire. Este adevărat că majoritatea pantalonilor multați de ciclism sunt elastici și oferă libertate, chiar și cei mai ieftini, însă pentru Lightning senzația este deplină. Suprinzător este faptul că deși în partea din spate sunt destul de înalți, semănând cu niște pantaloni de iarnă, vara nu te încălzești deloc în ei.

Fiind construiți din paneluri preformate, sentimentul este iarăși de potrivire perfectă pe corpul tău. Și asta indiferent de poziție, fie că pedalezi pe bicicletă în picioare sau așezat pe șa fie că mergi la pas pe lângă bicicletă. Panelurile preformate sunt „tăiate” folosind tehnologie BioMap inventată de Northwave. Practic materialul se mișcă în perfectă sinergie cu mișcările tale de pedalare. Niciodată nu m-am simțit mai liber și mai „performant” pe bicicletă îmbracat fiind cu altceva.

De asemenea, chiar dacă sentimentul este de libertate totală a mișcării, materialul M.I.T.I. Tech Power Zaffiro din care sunt construite anumite părți din pantalon, ofera susținere excelentă și fermă mușchilor, similar cu echipamentul de compresie. Similar, dar nu la fel pentru că pantalonii strâng picioarele exact atât cât trebuie, pentru a oferi susținere și elesticitate. Mai mult, partea interioară a picioarelor este construita folosind paneluri din alt material. Aici M.I.T.I. Tech Power Sherwood are proprietatea de a nu se scămoșa și de a oferi frecare minimă între picior și șa. Rezistența la uzură este de asemenea foarte ridicată.

Pantalonii prezintă cusături însă nu peste tot. Spre exemplu bazonul este cusut de pantalon însă folosindu-se tehnologia cusăturilor aplatizate care nu incomodează în timpul pedalării. De asemenea bretelele și manșetele sunt tăiate prin tehnologia „raw cut”, deci fără manșete și cusături la capete. Și asta ajută iarăși la îmbunătățirea confortului.

Bazonul de tip K130 3D nu are cusături, iar marginile, fie că vorbim de bretele sau cracul pantalonului, sunt termoformate pentru a fi mai rezistente. Marginile pantalonului dispun de clasica bandă aderentă din silicon, dar și aici avem ceva superior din punct de vedere al calității și performanței. Siliconul este extrem de subțire și aderent. Prima impresie este că nu va rezista mult în timp însă dupa sute de kilometri pe bicicletă o mulțime de cicluri la mașina de spălat folosind programul pentru „delicate”, acest silicon e la fel de lipicios pe picior.

Nu în ultimul rând, există și aici câteva detalii reflectorizante pentru a fi mai vizibil în trafic. E drept însă că sunt destul de mici în comparație cu ce găsim pe tricoul Northwave Extreme 3, dar suficiente pentru a pedala legal noaptea pe drumurile publice neiluminate.

Pe bicicletă m-am simțit excelent folosind acești pantaloni. Sunt elastici, dar și fermi pe picior, susținând atât cât trebuie mușchii. Cu alte cuvinte nu sunt exagerat de strâmți așa cum este echipamentul normal de compresie. Nu pot spune că am transpirat în ei, deși am tras suficient de tare în multe ocazii, spre exemplu pe Transfăgărășan. Sau poate am transpirat puțin însă toată umezeala a ieșit spre exteriorul materialului suficient de repede, unde s-a evaporat. Northwave Lightning sunt într-adevăr „top” și e drept că nici prețul nu este unul accesibil pentru oricine. Însă dacă ești ciclist de performanță, profesionist sau amator, dar cu pretenții mari de la tine, bicicletă și de la echipament, atunci acești pantaloni ar trebui să se afle undeva foarte sus pe lista ta de priorități.

  • Material: 82% nailon, 18% elastan
  • Bazon K130 3D
  • Construcție ergonomică Northwave BioMap
  • Manșete „raw-cut” pentru confort total
  • Elemente reflectorizante pe picioare și spate
  • Greutate: 180g (mărime L)
  • Preț la data testului: 489 Lei
  • Importator: BikeFun
Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma