Categorii: AccesoriiDiverse

Geantă pentru transportul bicicletei Scicon Travel Plus MTB

Identificarea unei solutii de transport pentru bicicleta poate fi o problema spinoasa, iar mie acest lucru mi-a dat ceva batai de cap atunci cand am calatorit tocmai pana in Spania, pentru La Rioja Bike Race. Mi s-a sugerat chiar o cutie din carton precum cele in care se livreaza bicicletele, dar cine a incercat sa manipuleze una, stie ca, mai ales in cazul unui 29er, marimea 21’, lupta e pierduta din start. De aceea, m-am bucurat nespus atunci cand am primit prin grija FreeRider o geanta SciCon Travel Plus MTB. Nu doar ca am scapat de o grija apasatoare ci si, judecand dupa cat arata, am inceput sa ma simt ca un rider pro plecat in misiune.

Dar va incape ditai bicicleta mea inauntru? A fost prima intrebare pe care mi-am pus-o. Cu dimensiuni de 120/84 cm si o diagonala de 143 cm, geanta este destinata bicicletelor mountain-bike “under 29” specifica producatorul. Mi-am depasit spaima de interventii mecanice, am demontat furca, ghidonul si schimbatorul si iata treaba facuta. Cum geanta vine intr-o alta… geanta, de depozitare, care se poate cara confortabil pe un umar (eu am luat-o acasa pe bicicleta, ca pe o geanta de mesager, care cu ce poarta impaturit inauntru nu e mai grea de 2.5 kg), inauntru am gasit un “fund” din plastic tare. E pliabil, facut din doua bucati de plastic si se foloseste pentru a asigura o baza solida gentii SciCon, baza pe care am asezat furca si ghidonul, bine invelite in plastic cu bule. Apoi a venit cadrul, iar pentru roti, am gasit doua buzunare in lateralele gentii, care, a propos, sunt captusite cu burete, in care cele doua roti de 29 de inchi si-au gasit bine locul, buzunarele securizandu-se cu un arici. Sa nu uitam de tija de sa si de sa, care au intrat tot intr-unul din cele doua buzunare. Ca detaliu interesant, deja pe geanta este imprimat “bicycle inside, handle with care”.

Mai departe, am fost incantat sa descopar ca nu mai aveam nevoie de nici o alta geanta pentru echipament si hainele “civile”, toate acestea avand loc berechet in geanta. Pentru ca am fost avertizat de cat de brutal sunt tratate bagajele in aeroporturi, m-am folosit de haine pentru a le plasa strategic in jurul partilor sensibile ale bicicletei, shiftere, manete de frana, etc. Mai ai la dispozitie si un buzunaras interior in care am ales sa imi pun diverse maruntisiri, tinand cont ca geanta se poate deschide foarte usor cu un fermoar dublu. Mai ramanea doar sa ajung la aeroport.

Pentru momentul in care incui usa casei in urma ta, ai la dispozitie doua barete mai largi dintr-un material textil rezistent, astfel ca geanta poate fi purtata pe umar dar si doua manere pe cele doua laterale pentru a manipula mai usor geanta. Acum urmeaza partea grea, la propriu si la figurat, pentru ca desi cantarul din aeroport mi-a aratat 26 de kilograme (a propos, limita pentru WizzAir e de 32 kilograme), din cauza faptului ca nu purtam un rucsac in spate ci o… sacosa foarte mare, am icnit nitel pana am ajuns la un taxi. Distributia greutatii nu are cum sa te ajute in acest caz, dar, a se nota ca geanta cu 29er inauntru incape pe bancheta spate a unui Logan! Am mai icnit putin si prin aeroport, intrebandu-ma de ce nu i-or fi pus oare si niste roti gentii. Am aflat ulterior ca acest lucru se intampla la modelele din gama superioara. Acestea costa insa dublu, asa ca, am preferat sa ridic de geanta la lunga tranzitie taxi-carucior-banda bagaje-autobuz-hotel-autobuz-autocar-autobus-pensiune, cred ca au fost in total vreo doi kilometri de efort, dar cum un mountain-biker nu se vaita… Merita stiut insa ca Sci Con produce genti si pentru biciclete de triathlon, croite in asa fel sa nu fie necesara demontarea faimosului ghidon sau un hard case ce poate acomoda cadre de pana la 62 cm si care nu cred ca ar avea probleme daca ar trebui sa transporte o bicicleta pe Luna.

Cum mai avem insa pana cand vom trimite biciclete pe Luna, SciCon Travel Plus MTB este o solutie simpla si eleganta de a-ti transporta in siguranta bicicleta la concursuri, iar faptul ca intra foarte bine si in cala autocarelor merita luat in seama si iti largeste optiunile de transport.

Text & foto: Marc Sandu

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma