Categorii: AccesoriiDiverse

Claxonul BioLogic Blast Airhorn

Mersul pe bicicletă în cele mai aspre condiții de siguranță este venerat de întreaga echipă editorială a FreeRider.ro, însă am simțit că nu facem destul ca să îl încurajăm, mai ales când vine vorba despre frații de arme care se zbat zilnic prin jungla urbană ticsită de mașini și șoferi neatenți. Tocmai de aceea am luat la test claxonul BioLogic Blast Airhorn, deși ar fi mai aproape de adevăr să îl numim goarnă de bicicletă căci plăpândul dispozitiv poate mai mult decât arată.

După câteva zile de stat pe bară și uitat la acesta, am decis să luăm obiectul muncii la o tură prin oraș pentru a-l vedea în situații reale cât de practic/eficient este. Montarea nu a fost cea mai simplă sarcină pe care am avut-o recent, mai ales că Blast Airhorn nu e tocmai cel mai simplu tip de dispozitiv de făcut zgomot pe bicicletă. Sistemul pe care se bazează este format dintr-un recipient, în care se introduce aer cu pompa la o presiune de 5,5 atmosfere, legat printr-un furtun la supapa și trompeta prin care trece aerul astfel încât să facă maximul de zgomot posibil. Toată încrengătura este puțin anevoioasă, pentru că după vreo 30-40 de claxoane scurte trebuie reîncărcată cu aer și pentru că recipientul care ține aerul stă cel mai bine într-un suport de bidon. În orice caz, pentru o bicicletă strict de oraș, inconvenientul se anulează căci puțini cicliști urbani umblă cu bidonul de izotonice după ei, iar lungimea furtunului este astfel gândită încât să nu limiteze mișcările ghidonului.

Odată deprinsă mișcarea de introducere a aerului, lucrurile ar trebui să intre în linie dreaptă, folosirea lui Blast Airhorn devenind floare la ureche, precum în cazul corespondeților mai săraci ca și număr de decibeli generați. Trecând la performanțele propriu-zise ale aparatului, nu există niciun fel de obiecție. Sunetul generat ajunge la orice șofer izolat în mașină și cu radioul rulând la un volum ridicat. Producătorul zice că Blast Airhorn produce până la 115 decibeli. Ca etalon, sirenele unei ambulanțe produc circa 120 de decibeli. Eu zic că producătorul a aproximat bine. Poate Airhorn nu scoate exact 115 decibeli, însă zgomotul este puternic și nimeni aflat la câțiva zeci de metri în calea ta nu are cum să nu te audă.

Pentru a-l acționa ai la dispoziție un buton, destinat unei apăsări scurte, și o clapă mică, pe care o poți ține apăsată cât dorești. Recomand folosirea butonului mai degrabă, nu de alta, dar am constatat că după câteva secunde de apăsat clapa, cu deranjul auditiv aferent, aerul din recipient se consumase.

Producător: BioLogic

Preț: 35$

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

  • Asta e un Airzound rebotezat, nu-i asa? Eu am originalul. Am facut un fel de tuning la el, adicatelea, am laminat un PET de 1l in trei straturi de tesatura de fibra de carbon. Si in loc de maxim 80psi, cum zice producatorul, bag in el, dublu, cu ajutorul compresorului. Si produce cam 120dB, timp de vreo 30s. Adica, de ajuns pentru cei 16km zilnici de trafic intens...

  • Eu am un claxon Hornit (140db). Pana acum se descurca destul de bine. Oricum un claxon nu te scuteste de a fi atent in trafic.

  • Eu am o alarma de masina cu o baterie de 9 Volti.. Zgomot face la fel ca un claxon de masina, dar pt ca nu are voltajul si amperajul necesar nu face ca alarma ci doar ca un claxon clasic..

    Oricum este foarte eficient, mai ales ca stau intr-o zona rurala, rat intens circulata..

  • cineva a zis : hai sa luam ceva simplu si eficient si sa imbunatatitm.
    nu cred ca a reusit.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

13 ore in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

5 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

6 zile in urma