Cască NOW XFlow (2018)

În cazul în care cineva m-ar ruga să-i indic cea mai arătoasă cască de pe piață în acest moment, cu siguranță aș arăta cu degetul direct spre modelul XFlow lansat de curând de NOW. Să fim serioși, cu un design cu linii drepte și cu puțină imaginație și inventivitate, nu prea ai cum să dai greș. Tot de curând au intrat pe piață și cei de la NOW (Nonstop On Wheels) care au venit cu un argument puternic: construiesc cea mai ușoară cască de MTB din lume. Ca de obicei, realitatea ne lovește fără milă și ne arată însă că există și alte căști ceva mai ușoare, e drept, cu câteva grame. Însă asta face ca afirmația americanilor să nu stea în picioare. Există totuși un adevăr aici: dacă judecăm în funcție de raportul gram/$, cu XFlow ieși destul de bine, cu mențiunea că trebuie luată în considerare și construcția (unele căști de buget pot fi mai ușoare de 300 de grame, dar când acestea costă doar 200 de lei, se nasc tot felul de întrebări în ceea ce privește siguranța oferită).

Evident, când porți această cască mai contează și fizionomia. Sunt căști care-ți vin la fix, altele unde trebuie să depășești anumite detalii. Să zicem că-s cât de cât mulțumit din punctul acesta de vedere.

Casca se simte ușoară în momentul în care o pui pe cap și pe bună dreptate, căci cântărește 305 grame (mai puțin cu 5 grame decât valoarea declarată). Se reglează apoi cu ajutorul unei rotițe aflate în spate, prin metida clasică, însă acea rotiță nu este foarte accesibilă dacă porți mănuși: este un pic pres sus poziționată și de dimensiuni mici. Dar se presupune că nu o reglezi zilnic, deci ai putea să treci peste acest aspect. Curelele sunt comode și nu sunt dispuse în poziții care de care mai dubioase, așa cum am mai întâlnit anul acesta în rândul căștilor testate, iar prinderea se face cu o închizătoare clasică: click. Nu are protecție pentru bărbie (burete pe curea), însă nici cureaua nu se freacă atât de puternic încât să devină deranjantă. Ce mai trebuie subliniat este mărimea căștii, care nu acoperă capul până în dreptul urechilor, ci se fixează undeva mai sus: astfel, desing-ul amintește mai degrabă de o cască de XC decât de una de All Mountain/Enduro. Partea din spate însă este mult ieșită în relief și cu siguranță va oferi o protecție bună în cazul în care se întâmplă să cazi. Vizorul este demontabil, dar nimeni nu va vrea să facă asta, iar acesta poate fi așezat în două poziții distincte.

Aici spre exemplu, par mai gras. Casca arată totuși demențial.

Gurile de ventilație, 26 la număr, asigură o trecere a aerului eficientă, iar capul tău va fi în permanență ventilat, nemaivorbind de faptul că aceste guri sunt destul de mari și vor fi mai mult decât binevenite vara, mai puțin pe vreme rece. Nu este prevăzută cu o prindere pentru o cameră video (opțiunea aceasta ar trebui să devină standard pe orice cască), însă cu siguranță te va surprinde atenția pentru detalii și calitatea finisajelor. Nemaovorbind de logo-ul din spate cu aspect metalic, care m-a cucerit definitiv. În fond, n-am vrut să par prea entuziasmat scrrind aceste rânduri, dar vreau să-ți mărturisesc că este una dintre cele mai simpatice căști pe care le-am purtat.

Asta înseamnă să nu faci economie la gurile de ventilație…
… iar asta înseamnă să acorzi atenție maximă la detalii. Imaginează-ți: vei depăși un concurent, razele soarelui vor nimeri direct în acea siglă metalică, concurentul din spate va fi orbit și-l vei pierde rapid în urmă. Bling frate, bling!

Cu un preț de 128$ și indisponibilă momentan în România (cei interesați de distribuție îi pot contacta pe producători pe site), aceasta reprezintă pe moment o ofertă interesantă pentru cei care-și doresc un design aparte, o cască cu o greutate mică și multă exclusivitate. Desigur, casca poate fi comandată și online, însă nu vor fi mulți care vor apela la această variantă. Asta înseamnă că va rămâne rezervată celor dispuși să o cumpere fără să o probeze, recompensați pe măsură de toate avantajele amintite mai sus.

Importator: –
Preț: 128$

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma