Categorii: AccesoriiDiverse

Camelbak Kudu 12 2015 cu rezervor de apă, la test

Recent am primit de la Camelbak, noua creație ce poartă denumirea de Kudu. Este un nou rucsac prin care Camelbak ajunge să se bată de la egal la egal cu producători precum POC sau Evoc, în gama high-end. Ghiozdanul, asemenea celor ale concurenților, nu are o capacitate mare, însă vine cu idei ingenioase ce crează spațiu și mai important decât toate, are protecție integrată pentru șirea spinării. Astfel, utilitatea acestui ghizodan își depășește limitele, eu folosind ghiozdane similare de la Evoc, spre exemplu, la concursurile de downhill sau enduro, acolo unde aveam neapărată nevoie de protecție. Fiind integrată, e bine de știu că se află acolo oricând vei avea nevoie de ea.

Dar să vedem în continuare ce oferă construcția lui Kudu. Voi începe cu interiorul, căci am pomenit de protecția de spate, construită din mai multe straturi și care este certificată după norma CE 1621 – nivelul 2. Pe scurt, protecție serioasă. În cazul în care cazi pe spate să presupunem, pe pietre, protecția se va mula pe colțurile pietrelor și va prelua de asemenea din șoc. Nu poate fi străpunsă, deci îl cel mai rău caz te vei alege doar cu câteva vânătăi, în funcție de duritatea impactului. Tot în interior, în buzunarul principal, regăsim și punga de hidratare, cu o capacitate de 3 litri, suficientă atât pentru ture cât și pentru concursuri. Un furtun te ajută să accesezi conținul pungii cu apă din interior, furtun care nu va deranja în timpul pedalatului.

Ce trebuie să recunosc însă este faptul că mirosul de plastic al pungii nu a dispărut nici după 5 utilizări succesive, gustul apei fiind afectat în consecință. Primele experinețe sunt oricum terifiante, de aceea vă sfătuiesc pe toți să scoateți capacul pungii și s-o lăsați la aerisit câteva zile. De asemenea, nu ar strica s-o umpleți cu apă din când în când, chiar dacă nu o utilizați. De menționat este faptul că în caz că nu ai nevoie de protecția de spate, aceasta poate fi scoasă foarte ușor.

Mai există un buzunar mic superior și unul în față, care cuprinde mai multe buzunare, cu plasă sau fără, loc de pompă sau pentru trusa de scule. Buzunarul principal nu se deschide complet, ci doar din dreapta jos până în stânga sus. Accesul la interior este astfel ceva mai restrâns, dar se presupune că în afară de haine de ciclism, care se compactizează foarte ușor, și mâncare nu ai multe de cărat cu acest ghiozdan.

La exterior regăsim un aspect atractiv, așa cum erau obligați să-l făurească de la Camelbak, cu toate acestea reușind s-o facă fără să exagereze cu zeci de nunanțe. O bandă care se leagă în jurul taliei este binevenită pentru a fixa ghidozdanul pe spate, iar în ajutorul acesteia mai vin încă două, amplsate mai sus, în preajma pieptului. Secțiunea din față permite transportul căștii în siguranță, iar în partea inferioară avem o prindere pentru protecții, precum genunchierele sau cotierele. Adevărul este că va trebui să te decizi pe care dintre cele două dorești să le transporți, deoarece nu ai prea mult spațiu la dispoziție.

Porțiunea care vine în contact cu spatele tău este decent aerisită, iar ce m-a impresionat plăcut au fost bretele, aerisite și ele de asemenea. Capacitatea totală a ghizodanului este de 9 litri, o idee mai mică spre exemplu decât concurentul principal de la Evoc (10 litri).

În concluzie, noul Kudu mi-a plăcut, cu mici excepții: protecția destul de solidă răpește un pic din confort, mirosul din punga de apă este înfiorător (dar asta se întâmplă în majoritatea cazurilor) și prețul este ușor piperat, de 700 de lei. Pe de altă parte, îți oferă numeroase spații de stocare, o protecție solidă, aerisire corespunzătoare și o greutate decentă. Este un rucsac pentru cei care aspiră către siguranță și calitate superioară. Și este chiar și mai ieftin decât concurenții principali.

Preț de raft: 700 lei
Importator în România: RomEurotrade

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

3 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

4 zile in urma

Noul Yeti SB165: acum în format mullet

O delectare pentru priviri acest nou SB165, mai ales în culoarea această albastră. Odată cu adăugarea unei roți de 29…

4 zile in urma