Categorii: Diverse

Test – remorcă Qeridoo Sportrex2, pentru bicicletă

Nici nu a început bine sezonul și deja am ieșit la plimbare cu remorcile de bicicletă. Încercăm să începem cât mai devreme pentru ca familiile active să poată profita de vremea caldă care se anunță. Pentru adulți nu sunt secrete prea mari când vine vremea să iasă la o tură de bicicletă, însă când trebuie să-i ia și pe cei mici în tură, lucrurile se pot complica.

Situația este de cele mai multe ori rezolvată cu o remorcă pentru copii. Ultima testată de noi este Sportrex2 de la Qeridoo. Germanii au lansat acest model special gândit pentru a transporta doi copii. Partea bună este că poate fi ușor adaptată ca la interior să stea și un singur copil, în aceleași condiții de siguranță și confort.

Sportrex2 oferă o calitate foarte bună la un preț bun. Este practic specificul mărcii Qeridoo, de a integra în produsele sale o foarte mare atenție la detaliu, prețul fiind mai mic în comparație cu mărci „prestigioase” de pe piață. Desigur, există și remorci cu prețuri mai mici decât Sportrex2, însă calitatea și finisajele lasă mult de dorit.

Qeridoo Sportrex2 se instalează ușor odată scoasă din cutie. Practic nu trebuie decât să înșurubezi protecțiile de la roți. Aceste protecții sunt necesare pentru a nu lovi roțile în cazul în care treci razant cu remorca pe lângă un copac, stâlp, indicator rutier sau bolard. Roțile dispun de instalare prin quick release și la fel proțapul de fixare pe bicicletă care are acum un design nou, mai robust. Practic în 5 minute remorca este gata de tură.

La interior copii stau extrem de confortabil, aproape ca într-un pat pentru că bancheta se prelungește aproape liniar cu locul pentru picioare. Așadar nu se stă ca pe scaun ci mai degrabă ca într-un fotoliu. Pentru copii mai mici există două tetiere pentru a le susține capul, atunci când pedalezi pe drum forestier. Siguranța este asigurată și de centurile de siguranță în 5 puncte. Dacă o folosești, copilul este super fixat acolo. Dacă însă copilul este mai mare, iar adultul responsabil, cel mic poate sta în remorcă și fără centurile puse.

Sportrex2 este construită să acomodeze doi copii. Însă dacă doar unul va fi transportat, spațiul interior poate fi adaptat în consecință. Cele două centuri de siguranță se transformă într-una singură instalată pe centru, iar tetiera la fel, se prinde cu velcro pe mijlocul spătarului.

Confortul este sporit și de suspensia remorcii. Există două suspensii pe arc, câte una pe fiecare roată. În realitate suspensia funcționează bine, deși celălalt sistem pe care l-am întâlnit, cu suspensii lamelare, este mai eficient și mai senzitiv. Însă și această suspensie poate fi reglata în funcție de greutatea pe care o ai de transportat. Spre exemplu unul sau doi copii, cu sau fără bagaje.

Prinderea de bicicletă se face prin sistemul de fixare pe axul spate QR clasic al bicicletei. Însă la Sportrex2 am văzut un sistem nou al acestui sistem clasic. Dacă sistemul vechi presupunea un arc puternic întărit de un material plastic la interior care permitea mișcarea proțapului bicicletei fără probleme pe cele 3 axe, nuca respectivă din nou sistem permite o mișcare mai limitată, în special pe verticală. Totuși nu am întâlnit probleme pe traseu nici chiar când am făcut întoarceri pe loc sau când am trecut peste hopuri înalte.

Ventilația la interior este și aceasta importantă la o remorcă pentru copii. Cei mici poate nu știu să „protesteze” tot timpul când nu le convine ceva și stau fără să-și dea seama în căldură. Însă Sportrex2 dispune de trei elemente de ventilație. Este în primul rând „ușa” frontală. Pe timp de vară și vreme uscată, poate fi închisă doar partea din plasă pentru a lăsa aerul să circule. În spate, remorca este dotată cu încă o fereastra cu plasă pentru ca aerul să iasă ușor. Această fereastră are rol și de buzunar unde poți depozita rapid o jachetă de ploaie, o sticlă de apă, snack-uri etc.

Dacă plouă sau este frig, plasa din față, cât și spatele, pot fi acoperite cu protecția din plastic transparent. Aceasta apără copii de frig și umezeală. Totuși pentru a exista măcar puțină ventilație, fereastra din partea dreapta este dotată cu o mică deschizătură ce poate fi deschisă, evident. Pe aici poate intra puțin aer pentru a împrospăta atmosfera de la interior.

Legat de ploaie, husa remorcii este construită dintr-un material robust, foarte asemănător cu ce găsim la rucsacurile de munte, un fel de Cordura. Materialul rezistă la ploaie ușoară, însă pentru că nu e impermeabil, la o torențială până la urmă apa va pătrunde la interior. De preferat este ca în cazul în care vedeți că ploaia nu contenește, să vă opriți totuși sub un adăpost.

Sportrex2 poate transporta și bagaje. În partea din spate există un portbagaj cu o capacitate de aproximativ 55 L potrivit specificațiilor oficiale. Noi am reușit să punem acolo doi rucsăcei care conțineau tot, de la haine de schimb, la mâncare și apă pentru o zi și scule pentru bicicletă și remorcă. O mică problemă ar fi faptul că de-a latul portbagajului este o bară care ne cam încurcă la încărcare-descărcare. Ca să eviți situația, trebuie să desfaci complet partea din spate a portbagajului.

La interior confortul copiilor este asigurat în primul rând de poziția întinsă pe care o au. Văzându-l pe juniorul care a testat-o, cât de mult a dormit în timpul turei, îmi închipui că totul a fost bine acolo și nu l-a deranjat nimic. În plus există două buzunare stânga-dreapta, în care pot fi păstrate snack-uri, o sticlă de 0,5 cu apă sau ceva jucării.

Pentru momentele când faci o pauză pe teren denivelat, remorca poate fi asigurată cu frâna de mană. Se întâmplă des, în special când ești pe forestiere la munte, să nu poți opri pe plat perfect. În aceste situații frâna de mană a remorcii este ideală pentru că tot ansamblul remorcă-bicicletă va sta pe loc în timp ce voi faceți o pauză la râu, spre exemplu. Bicicleta poate rămâne „în picioare” fie sprijinită de un brad, fie sprijinită de cricul din dotare.

Ca deobicei, aceste remorci pot fi folosite și la alte activități în afară de bicicletă. Și în cazul lui Sportrex2, remorca poate fi utilizată în oraș dacă mergi la cumpărături cu cei mici. Pentru asta, este suficient să instalezi în partea din față a 3a roată. Astfel, remorca se transformă în cărucior. În aceeași configurație remorca poate fi folosită și pe post de buggy, dacă vrei să ieși la alergare împreună cu cel mic.

Pliabilitatea lui Qeridoo Sportrex2 este bună. Este important și aspectul ăsta întrucât o astfel de remorcă este voluminoasă. Dacă nu o poți plia bine te va încurca destul de mult în casă sau garaj. Din fericire Sportrex2 ajunge la o înălțime de doar 35 cm când este pliată și cu roțile scoase. Plierea se face rapid și ușor trăgând în sus de două mânere amplasate în spate, sub prelată.

De asemenea, când nu o folosești, roțile pot fi depozitate la interior protejate fiind cu o husă pentru a nu murdări căptușeala. De asemenea proțapul poate fi instalat invers în locașul său, tot în poziția de stocare. Nu în ultimul rând stegulețul de siguranță, și acesta se „rupe” în două părți, putând să îl păstrezi la interior. La final totul devine compact și depozitabil într-un singur loc, într-un spațiu suficient de mic. Chiar și sub un pat.

Concluzia noastră este pozitiva. Remorca ne-a plăcut, iar prețul este competitiv pentru calitatea și robustețea pe care o oferă.

Specificații:

Greutate (cu roți, proțap și mâner alergare) 16,16 kg
Înălțime (cu roți) 90 cm
Înălțime (pliat, fără roți) 35 cm
Lățime (cu roți) 83 cm
Lățime (fără roți) 65 cm
Lungime (fără proțap) 95 cm
Înălțime spătar 60 cm
Lățime banchetă 54 cm
Loc picioare 30 cm
Dimensiune roți 20 inch
Preț recomandat 1.980 Lei
Importator Martin Velo Sport

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma