Categorii: Diverse

Test – remorcă Qeridoo Jumbo 1Kid

Remorcile pentru bicicletă nu mai sunt așa o noutate nici în România. Deși nu sunt încă folosite de multă lume opțiunile există, iar avantajele utilizării unei remorci de bicicltă pentru copii sunt numeroase. Ultima testată de noi este Qeridoo Jumbo 1 Kid, pentru un singur copil așa cum spune și numele.

Potrivit companiei numele vine de la faptul că remorca este extrem de solid construită făcând-o potrivită pentru drumurile forestiere, chiar și accidentate. Apoi putem considera că jumbo vine și de la faptul că poate transporta și copii mai mari.

De cum deschizi cutia se observă calitatea deosebită, fără doar și poate. Materialele folosite sunt excelente, cusăturile perfecte, potrivirea părților textile pe cele metalice la fel. Prima impresia a fost de nota 10 plus și în continuare a rămas așa. Colțurile remorcii sunt de asemenea protejate, pentru ca rezistența în timp să fie de lungă durată.

Remorca poate transporta un singur copil însă o face într-un mod foarte elegant și spațios, fiind în măsură să transporte și copii mai mari. Am transportat chiar și un copil de 10 ani care, deși puțin înghesuit, a încăput foarte bine. Cât privește greutatea copilului transportat, aceasta poate fi de maximum 44 kg potrivit specificațiilor, cu tot cu alte bagaje depozitate în portbagaj.

Qeridoo Jumbo 1Kid este plină de opțiuni și specificații cât se poate de folositoare pe traseu. În primul rând remorca dispune de suspensie. Este vorba de două lamele din oțel instalate la fiecare roată, a căror tensiune poate fi reglată în funcție de greutatea copilului transportat, de la 9 kg la 36-44 kg.

Dupa care putem vorbi de celălalt mod în care poate fi folosită remorca dacă nu o utilizezi legată la bicicletă, și anume modul alergare sau buggy. Jumbo 1Kid dispune la spate de un mâner rabatabil, iar în față de o a 3a roată ce poate fi detașată.

Astfel poți folosi remorca dacă dorești să faci jogging în parc însă vrei ca și copilul să fie alături de tine. Mânerul de la spate poate fi rabatat atunci când nu îl folosești.

Tot pe acest mâner este instalată și frâna pe care o folosești atunci când remorca este parcată sau nu este susținută fizic de un adult sau de bicicletă.

Dacă o folosești pe post de remorcă atașată la bicicletă după care dorești să continui cu alergare sau vrei să intri în magazin cu tot cu remorcă, pentru cumpărături, transformarea se face ușor instalând roata a 3a față și demontând proțapul de legatură cu bicicleta. Proțapul se stochează în același loc, dar îndreptat spre spate, pe dedesubtul remorcii.

La interior copilul este total protejat de intemperii sau lovituri din exterior. Dispune de centură de siguranță în 5 puncte cât și de tetiera care susține capul copiilor mai mici, să nu balanseze prea mult stânga-dreapta.

Această tetieră poate fi scoasă dacă copilul este mai mare. Cadrul remorcii joacă rolul unui “roll cage” care protejează copilul chair și dacă remorca se rastoarnă.

Pentru intemperii husa remorcii protejează împotriva ploii moderate. Pentru ploaie torențială există o husă specială disponibilă opțional. Pentru vreme caldă există multe aerisiri. Astfel, avem aerisirea ușii principale din față. Aceasta dispune de o deschidere largă protejată cu plasă împotriva insectelor. La rândul ei plasa este protejată de un plastic transparent ce poate fi rulat în sus dacă plouă sau este frig.

În partea laterală dreapta există o mică aerisire suplimentară, protejată cu plasă, ce poate fi deschisă dacă cumva plouă și nu poate fi deschisă aerisirea principală din față.

Apoi mai este o aerisire și în spate, o ușiță ce poate fi rulată în sus pentru ca aerul cald din interior să fie eliminat, dar fără să intre ploaia.

Și împotriva soarelui puternic există numeroase protecții. În primul rand ferestrele laterale cât și cea mare din față, sunt fumurii. Apoi există un parasolar special ce poate fi instalat în partea de sus, parasolar care umbrește exact zona capului copilului.

La interior există un buzunar pe partea dreaptă unde se poate păstra o sticlă de apă sau ceva snackuri pe care copilul să le consume în timpul plimbării.

Capacitatea de transport bagaje a remorcii este destul de mare. În spate există o „ușiță” ce oferă acces la portbagaj. Aici poate fi transportat un rucsac de dimensiuni medii sau direct obiectele pe care dorim să le avem la îndemână pe traseu. În plus, pe partea exterioară din spate a remorcii, mai există două buzunare unde putem transporta obiecte mici.

Pentru vizibilitate optimă, atât în trafic cât și în natură, Jumbo 1Kid dispune de mai multe elemente reflectorizante. Vorbim de 4 catadioptri, 2 albi în față și 2 roșii în spate, dar și inserții reflectorizante atât pe laterale cât și în spatele bicicletei. La acestea se adaugă ochii de pisică galbeni de pe roți.

Plierea remorcii este pe cât de ingenioasă pe atât de simplă. Accesând ușița din spate se trage de două manete, iar plierea este gata dintr-o singură mișcare. De la o înălțime totala de 80 cm (fără roți) remorca ajunge la doar 37 cm.

Având dimensiuni totale destul de mici (trecute în tabelul de la finalul articolului) remorca poate fi transportată fără probleme și într-o mașină de mici dimensiuni. Proțapul se soate deșurubând un robinet, iar roțile se scot ușor apăsând un buton.

Nici greutatea nu este prea mare. Cu tot cu roți și proțap Qeridoo Jumbo 1Kid are 15,54 kg. Deși mai grea decât remorca Qeridoo Speedkid 2, această greutate este justificată de robustețea de care dă dovadă.

Remorca am testat-o folosind biciclete cu roți de 26 și 29 inch. Deși în repaos totul arăta bine, așa cum se vede și din imaginea de mai jos, când am folosit bicicleta 29er, în mers roata spate atingea din când în când remorca.

Nu mi-am putut da seama care ar putea fi problema pentru că atunci când mă opream totul era din nou ok. Totuși, pentru a evita complet această situație poți instala proțapul să fie mai lung. Pentru instalarea sa există două pozitii, una normală și una mai avansată spre înainte, poziție care oferă câțiva centimetri buni de spațiu între roată și remorcă. Așadar pentru utilizarea unei biciclete 29er recomandăm această poziție avansată a proțapului.

În teren remorca s-a simțit foarte bine și ferm legată la bicicletă. Evident că nu a avut rost să fie testată în condiții de teren accidentat extrem. Cu siguranță remorca rezista la cât de robustă este. Totuși copilul este prea solicitat. Am apreciat foarte mult calitatea generală a materialelor și a remorcii, plierea ușoară cât și toate specificațiile pe care le-am găsit uile.

Preț la data publicării articolului: 1.800 lei
Importator: Martin Velo Sport

Specificații
Greutate 15,54 kg
Lățime fără roți 53 cm
Lățime cu roți 80 cm
Lungime 108 cm
Înălțime nepliat cu roți 101 cm
Înălțime nepliat fără roți 80 cm
Înălțime pliat fără roți 37 cm
Lățime banchetă 50 cm
Adâncime banchetă 25 cm
Înălțime spătar 65 cm
Spațiu picioare 30 cm

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

2 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

3 zile in urma

Noul Yeti SB165: acum în format mullet

O delectare pentru priviri acest nou SB165, mai ales în culoarea această albastră. Odată cu adăugarea unei roți de 29…

3 zile in urma