Categorii: Diverse

Test – ochelari sport RUDY Project Kelion

În lumea ochelarilor sport de top cu greu ai putea găsi ceva mai premium decât RUDY Project Kelion, niște ochelari poziționați lejer undeva foarte sus în lanțul trofic al echipamentului sportiv. RUDY Project în sine este o marcă premium, însă nu degeaba. Cu o istorie care începe cu Rudy Barbazza în 1985 în Treviso, Italia, regiunea Veneto, echipamentul Rudy Project nu lasă loc de compromis, chiar și la produsele de nivel mai scăzut, nu doar la cele de top.

Însă ochelarii aici prezenți la test nu sunt deloc „de nivel mai scăzut” ci cât se poate de premium, primul lucru care îi dă de gol fiind prețul. Dar despre preț vom vorbi mai spre final, după ce voi povesti experiența mea cu acești RUDY Project Kelion pe care i-am folosit aproape o săptămâna la evenimentul Veneto Gravel din Italia. Întâmplarea a făcut ca testul ochelarilor să îl fac fix în regiunea de unde sunt și acești ochelari, Veneto. Cu alte cuvinte, i-am adus înapoi acasă…

Veneto Gravel este un eveniment de bike packing, care are loc anual în Italia, în regiunea Veneto. Nu este un concurs ci mai degrabă o provocare proprie, întrucât ai de pedalat peste 700 km într-un timp cât mai scurt posibil. Eu am făcut parte dintr-un grup de opt cicliști care însă nu avea nimic de demonstrat, așa că timpul nostru de parcurgere a distantei a fost de 6 zile. Veneto Gravel este un eveniment pe care îl recomand cu toată căldura posibila, întrucât te duce prin câteva dintre cele mai frumoase și pitoresti regiuni ale Italiei.

RUDY Project Kelion sunt genul de ochelari sport „mari”, special gândiți să protejeze mult, cât mai mult din față, nu doar ochii, însă fără a deveni incomozi sau grei, perechea de față având 33 grame. După mine nu este mult, iar la cât de mult i-am purtat, efectiv toată ziua de la 8 dimineața la 5-6 seara timp de 6 zile, fără să-i simt, pot spune că sunt ușori.

RUDY Project Kelion sunt disponibili în mai multe variante de lentile și rame. La Bella Bike, distribuitorul care ni i-a trimis la test, sunt disponibile trei opțiuni – RUDY Project Kelion Crystal ASH/Multilaser, RUDY Project Kelion Olive / Multilaser și cei pe care i-am testat RUDY Project Kelion Photochromic Laser ImpactX2.

Aceștia din urmă sunt „cei mai tari” fiind opțiunea cu lentilă fotocromatică, cea care se închide la soare și deschide la umbră. Și din start trebuie să spun că funcția asta a mers cum nu se poate mai bine întreaga săptămână. Indiferent de vreme, de lumină, de moment al zilei și al condițiilor meteo, care au fost absolut complet și total variabile, lentilele erau întotdeauna închise sau deschise la culoare la nivelul perfect.

Lentila de la RUDY Project Kelion poate fi schimbată dacă dorești, rama se deschide, iar lentila poate fi scoasă. Pentru modelul cu lentilă fotocromatică nu consider că ar fi nevoie vreodată să o schimbi, este efectiv bună pe orice vreme. Însă dacă ai modelul cu lentilă cenușie, poate vei dori să mai ai una, pentru seară sau vreme închisă, o lentilă de culoare mai deschisă.

Apropo, RUDY Project Kelion se livrează fără lentile de schimb, doar cu un săculeț de transport din microfibră, cu care poți și șterge lentilele și un toc rigid de protecție. Acest toc îl consider exagerat de mare și, sincer, nu-l vad ușor de transportat cu tine pe bicicletă, dacă nu ai și un rucsac. Cu alte cuvinte, săculețul de microfibră ar trebui să fie suficient.

RUDY Project Kelion sunt compatibili și cu lentile cu dioptrii, dacă folosești ochelari de vedere. Pentru asta va trebui să te duci la un centru Rudy Project și să folosești serviciul lor dedicat pentru treaba asta.

Legat de specificațiile lentilelor acestor ochelari, sincer nu le voi enumera. Le găsiți pe orice site care îi vând. Singurul lucru care e de reținut este că sunt fenomenale, cel puțin lentilele fotocromatice pe care le-am testat eu. În specificații se mai vorbește despre faptul că lentilele dispun de o curbură „special” proiectată, care urmărește curbura globului ocular. Acest lucru face ca imaginea să nu aibă nicio distorsiune. Și da, pot confirma că nu mi s-a părut că pământul se apropie de mine când pun ochelarii la ochi, așa cum se mai întâmpla la alți ochelari de soare.

Pentru a sta mai bine pe fața ta, RUDY Project Kelion dispun și de două reglaje fine. Pe de o parte este vorba de brațele ramei, care pot fi ajustate și de pernițele de nas, și acestea ajustabile. Eu n-am simțit nevoie de niciun reglaj, i-am folosit direct, așa cum i-am scos din cutie.

Cum s-au comportat în teren RUDY Project Kelion

În teren RUDY Project Kelion au fost de vis, indiferent de vreme. Nu a fost nicio dată nevoie să îi dau jos, fie că eram pe bicicletă și era soare sau ploaie, fie că mă opream și intram într-un magazin. Puteam sta cu ei pe ochi tot timpul, aproape fără să-mi dau seama că îi mai am.

Și mărturisesc că nu o singură dată, când porneam iarăși pe bicicletă, m-am speriat că i-am uitat undeva pe masă, la cafeneaua unde am făcut pauza de espresso, sau la supermarket. Atât de clară, deschisă, luminoasă și perfectă era imaginea din fața ochilor, chiar și pe vreme înnorată sau ploaie, încât efectiv credeam că nu îi am pe ochi. Remarcabil…

Pe ploaie se udau, desigur, dar stropii de apă nu deranjau. Apoi, erau suficiente doar câteva zeci de minute de vreme bună, iar stropii dispăreau. Evident se evaporau, dar nu lăsau în urma nicio urmă. Din cauza asta nici nu a fost nevoie să îi spăl vreodată seara la cazare, întreaga săptămână cât i-am folosit la Veneto Gravel.

Nu s-au aburit indiferent cât de multă umezeală era în aer din cauza ploii și cât de tare trăgeam pe bicicletă, chiar și când mă opream brusc și mă încingeam foarte tare, din lipsă de ventilație. Ramele și lentilele sunt echipate cu fante de ventilație, Powerflow Extreme Ventilation le spune, iar acestea pur și simplu funcționează.

Am mers în pluton și pe noroi, iar de la bicicletele din față mai săreau stropi. Majoritatea se opreau pe bicicletă și pe pieptul meu, încercând să păstrez distanța, dar câțiva stropi mai ajungeau și pe lentile. Cursa Veneto Gravel fiind destul de în forță și viteză, nu prea aveam timp de „mentenanță” și trebuia să merg zeci de kilometri cu ochelarii murdari. Foarte surprins eram pentru că după câteva ore aceștia deveneau curați. Poate și de la apa de ploaie, dar oricum, la finalul zilei când terminam etapa iarăși, efectiv, nu era nevoie să-i spăl…

Și sub cască au avut loc fără nicio problemă, în ciuda dimensiunilor lor mari. Am mai testat în trecut ochelari de acest tip, mari, și mulți dintre ei se loveau de cască, iar în timp începea să mă doară nasul, din cauza apăsării. Nu s-a întâmplat așa ceva la RUDY Project Kelion.

RUDY Project Kelion, concluzie

În concluzie, sunt absolut remarcabili. Din punct de vedere tehnic, al specificațiilor, confortului și performanțelor nu le pot găsi niciun cusur. RUDY Project Kelion ar putea fi singura ta pereche de ochelari, varianta fotocromatică, pentru că lentilele protejează perfect, iar vederea este perfectă și pe soare orbitor și pe ploaie.

Ok, prețul nu este deloc mic, însă este prețul pe care îl plătești pentru „premium”. E drept că în viață mai găsești și ieftin și bun, însă de cele mai multe ori se dovedește că ce este ieftin nu rămâne și bun pentru mult timp. RUDY Project Kelion i-am folosit doar pentru o săptămână, timp în care au fost absolut perfecți, așa că nu știu cum vor fi peste o lună sau un an. Însă la prestigiul pe care RUDY Project îl are în lume, ma aștept să sa reziste ani buni de zile.

RUDY Project Kelion – specificații și preț

  • Ventilație: Powerflow Extreme
  • Ramă: Rilsan® Clear (material durabil)
  • Lentile înlocuibile
  • Filtrare UV: 100%
  • Pernițe nas: reglabile
  • Brațe: reglabile
  • Compatibili cu rame pentru dioptrii
  • Greutate măsurată: 33 g
  • Accesorii incluse: săculeț microfibră, toc rigid
  • Preț la data publicării recenziei: 1.329 lei (lentile fotocromatice); 1.059 lei (lentile normale)
  • Distribuitor: Bella Bike
Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

6 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

2 săptămâni in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma