Categorii: Trasee bicicleta

Europa în 80 de zile

Visele au fost inventate nu doar pentru a fi visate ci pentru a fi puse în practică. Astăzi avem un exemplu perfect pentru o astfel de reuşită mulţumită lui Matei Bogdan, Cornel Buliga şi Adrian Podeanu care, prin ianuarie anul acesta, au visat la un tur al Europei care să reprezinte pentru ei definiţia perfectă a aventurii. Evident, asta până la următoarea tură „şi mai epică” de bicicletă.

Iată mai jos o scurtă istorisire a expediţiei lor de 83 de zile pe bicicletă, mai multe detalii primind dacă aruncaţi o privire pe blogul expediţiei la www.europain80dezile.ro.

Lumea ne zicea că suntem nebuni, de vrem să plecăm în așa călătorie… și poate că nu se înșelau în totalitate. Dar sunt unele experiențe frumoase în viață care nu pot fi împlinite fără o doză de nebunie, iar un tur al Europei pe bicicletă face parte dintre ele, cu siguranță. Ideea a venit dintr-o discuție nu foarte serioasă, dar a găsit teren fertil și s-a materializat într-un plan, iar mai apoi și într-o acțiune.

Deşi călătoria generic numită „Europa în 80 de zile” a avut startul pe data de 6 Iulie 2014, pregătirile au început cu mult înainte întrucât a fost nevoie de strângerea echipamentului și de pregătire fizică. În plus, fără ajutorul unor oameni frumoși care au pus umărul la îndeplinirea acestui vis, totul ne-ar fi luat mult mai mult, iar rezultatele probabil că nu ar fi fost aceleași. Față de planul inițial traseul și excursia în sine au tot suferit modificări, dar frumosul a fost mai mult decât îndestulător, evident. Pentru iubitorii matematicii, iată câteva date:

Distanță totală: 8.700 km;
Durată: 83 de zile;
Distanță medie/zi: 105 km;
Număr de poze: 3500;
Zile de pauză: 7 – Cracovia 1, Amsterdam 1, Paris 2, Atlantic 2, Castellon 1.

Țările prin care am trecut au fost următoarele: Ucraina, Slovacia, Polonia, Cehia, Germania, Olanda, Belgia, Franța, Spania, Elveția, Austria, Slovacia, Ungaria. Traseul inițial implica să ajungem și în Italia, Croația și Serbia, dar nu am mai apucat pentru că, după cum era de așteptat de altfel, socoteala de acasă nu s-a potrivit cu cea din târg. Se pare că, pur și simplu ne-am propus mai multe decât am fost noi în stare să realizăm. Oricum, am apucat să vizităm orașe importante și frumoase cum ar fi: Cracovia, Praga, Berlin, Amsterdam, Bruxelles, Paris, Morella, Castellon, Marseille, Cannes, Geneva, Berna, Linz, Viena, Bratislava, Budapesta și altele. În plus, ne-am bucurat ochii cu peisaje de vis: de la munte la mare, am avut parte cam de toate tipurile de relief și vegetație. Și vremea a fost diversă, am prins de toate, exceptând zăpadă, pe care doar am văzut-o în departare.

Ca un scurt rezumat al traseului: am traversat Transfăgărășanul, ne-am chinuit zilele pe drumurile proaste ale Ucrainei, am mers pe Valea Elbei în Cehia și Germania, iar apoi ne-am bucurat de plat până în Amsterdam. Coborând spre Belgia au reînceput dealurile, iar de la Bruxelles până după ce am trecut în Spania am avut parte de cel puțin o ploaie pe zi și/sau noapte. În Pirinei peisajul ne-a lăsat fără grai, iar pe Coasta de Azur ne-am putut bucura în fiecare zi de apa caldă (sau nu) a Mediteranei. De la Cannes am luat-o pe marginea Alpilor spre Elveția, iar din Germania am intrat pe Dunăre până la Budapesta. De acolo direct spre România, pentru că ne cam ajunsese și nouă, iar timpul ne presa tare din spate.

Și gata, aceasta a fost „Europa în 80 de zile”, un mini tur al bătrânului continent pe două roti! Pot însă să asigur pe toată lumea că de la distanță pare mai ușor și mai puțin provocator decât a fost în realitate. Oricum, pentru cine strânge destul curaj ca să se încumete la așa ceva, asigurarea mea e următoare: MERITĂ din plin! Iar fiecare strop de transpirație și fiecare durere ce-o simți te răsplătește însutit, e cert.

Pentru că nu e ușor să faci rost de timp, resurse și voință și să pleci să vezi lumea de pe bicicletă. Și, deși ceea ce am făcut noi nu reprezintă o nebunie atât de mare, efortul depus nu a fost puțin deloc. Dar, după cum spuneam, merită să îți iei lumea în cap și să dispari din peisaj pentru un timp, ca să explorezi și să te bucuri (și altfel) de viață. Iar pentru a face asta nu e nevoie de un traseu de mii de kilometrii, ci doar de puțină dorință, o bicicletă și o hartă! Lumea e mare și așteaptă să fie explorată, iar frumusețile pe care le oferă sunt nebănuite, trebuie doar să vrei să le descoperi. Ce lipsește din peisaj? Noi, să ne bucurăm de ele!

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Vezi comentarii

  • Foarte tare! Ce biciclete ati folosit? Am auzit ca cele de trekking ar fi mai bune pt tur lung in Europa decat cele de sosea. Ati avut toti ghidon cu coarne? Cat v-a costat mancarea per persoana?

    • Circulatia bicicletelor pe autostrada in Europa este interzisa. In plus, n-ar fi nicio placere sa vajaie pe langa tine tiruri si masini cu 130 la ora.
      Cu bicicleta se merge pe drumuri cat mai mici si linistite.

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma