O zi de sâmbătă , 64 km şi 19 biciclişti. Dimineaţa la 6 fără ceva ne întâlnim toţi în Gara de Nord. Destinaţie Buşteni. Ne-am propus să străbatem munţii Baiului din Carbaţii de Curbură. Aceştia se află între Valea Prahovei şi Valea Doftanei. Urcăm prin partea nordică la Buşteni şi coborâm prin cea sudică în zona Comarnic-Secăria. În tren spre munte reparăm prima pană care am făcuto eu chiar când să ajung la Gara de Nord. Frumos început.
Intrăm în pădurea de lângă Buşteni. Urcare aproximativ 5,5 km. Dupa 4 km prin pădure apare primul abandon. Un amic Marian are o defecţiune tehnică la pinioane ( au început să dea în gol). Bine că are coborâre înapoi până la gară. Noi continuăm. Am rămas 18 biciclişti. Ieşim din pădure şi ne oprim pentru aproximativ 30 de minute să mâncăm ceva.
Abia avem 9 km făcuţi de la gară. Singurul loc în care mai vedem urme de civilizaţie este o stână la aproximativ 7 km de Buşteni. Trecem pe lângă ea, câinii ne latră iar noi ne vedem de drum. Urmează încă vreo 4-5 km numai de urcare. Majoritatea mergem pe lângă biciclete. La îndepărtare vedem stâna, pădurea, oraşul Buşteni şi munţii Bucegi. De la 900 m altitudinea din Buşteni ajungem până la aproape 1800 de m.
Urmează zonă de coborâre. Poate fi uşor dar depinde cu ce viteză cobori şi cât de atent eşti. Sunt zone cu pietre si denivelări pe drum. Am fost câţiva care am căzut. Am avut şi eu două la activ. Prima dată aveam viteză şi la apariţia unei denivelări am sărit cam urât cu bicicleta şi m-am dus pe burtă. Cu ocazia asta scot protecţiile din rucsac. 😀 O doua oară am coborât printr-o zona cu iarbă , a fugit bicicleta de spate şi iar am descălecato. Cu ocazia asta sunt prins în poze şi se întâmplă să şi o filmez *live*.
După 23 de km de traseu ne oprim la o poza de grup apoi continuăm coborârea. Undeva între km 26 si 30 trebuie să coborâm cu atenţie pentru că sunt foarte mulţi bolovani.
Ajungem în Secăria după 33 de km. Aici ne despărţim. Unii vor să ajungă mai repede înapoi în Bucureşti iar alţii să continue alt traseu.
Aproape o treime o luăm prin Secăria- Valea Doftanei- Barajul Paltinul- Câmpina. Am venit cu ideea ca cine vrea, să ne oprim la rudele mele de lângă Câmpina iar apoi a doua zi să ne întoarcem pe ruta Câmpina-Brebu-Slănic-Văleni de Munte-Ploieşti-Bucureşti pe biciclete. Dar asta este altă poveste. Să revin unde rămăsesem. Din Secăria avem numai asfalt. Coborâm spre Valea Doftanei. Dupa 36,5 km de traseu , la o curbă un amic alunecă pe nisipul de pe marginea şoselei şi cade. Nimic grav. Jos la Valea Doftanei mai luăm nişte provizii şi continuăm. La 45 km de gara din Buşteni ajungem la barajul Paltinul. Ora era aproximativ 18:30. Încă 19 km până la gara din Câmpina unde alţi doi dintre noi vor lua trenul spre Bucureşti ( Pe la 20:00 se ajunge la gara din Câmpina). Ceilalţi 6 care am mai rămas ajungem pe la 20:30 la destinaţia finală. Un sat la 7 km de Câmpina ( Cocoraşti Caplii). Mâncăm apoi ne odihnim pentru următoarea zi de pedalat.
Distanţa parcursă a traseului general 64 km Buşteni – Munţii Baiului – Câmpina.
Durata 10:00 – 20:00 10 ore ( pauzele au fost mai lungi şi am stat sa ne bucurăm de peisaje)
Un traseu care cu mâna pe inimă îl recomand şi care o sa îl fac şi anul acesta cu prietenii. Recomand antrenament înainte deoarece urcarea este destul de grea mai ales pentru cei care nu sunt obişnuiţi.
Traseul pe bikemap aici: http://www.bikemap.net/route/1487788?133315859528144
Trimis de: Bogdan Munteanu
Descriere fotografii:
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…
Vezi comentarii
Sal,
Eu am fost vara trecuta cu masina pana in Azuga am luat gondola si am urcat cu MTB-ul pana sus.
De acolo am mers pe creasta cu urcare si coborare super pana in Secaria , am facut acolo un popas de papica ( oaie la ceaun, cas , urda, smantana de casa ...etc) ...da stiu cam nesportiv dar trebuie sa imbini natura cu urbanil, iar apoi am ajuns la Oscar un restaurant din Campina de unde am luat inapoi masina spre casa.
Acest traseu l-am facut si cu sotia si cu inca alti 8 prieteni.
In acest weekend voi repeta figura dar numai cu baieti fara fete.
Daca sunt doritori astept mesaje pe slssls33@gmail.com
Sal ieri 30.06 am fost pe acest traseu urcarea pana la iesirea din padure a fost ok dar dupa a urmat infernul urcam pe ea dupa coboram si mergeam pe langa tot asa cateva ore bune
:( Pana la urma am ajuns in varf, la coborare numai pietre si santuri facute de apa, coborarea a fost f grea chiar daca nu ma asteptam sa fie asa .Daca cineva se mai are curaj sa mearga pe acest traseu aveti grija la bicicleta o sa o fortati la maxim si atunci pot aparea surprize.Eu am crezut ca o rup pe a mea, pe drum am pierdut farul si kilometrajul la o cadere urata.Este un traseu f frumos ca peisaj dar ca drum GROAZNIC . Bafta
Eu nu va sfatuiesc sa mergeti pe traseul ala.Baietii care au fost si l-ea placut atat de mult cred ca sunt sado-maso sau ceva de genu....Eu am fost pe drumu ala,ca parea interesant din ce spuneau ai aici.Dar eu nu vad nici o placere sa urci pe langa bicicleta 20 km din 40,vreo 10 pe ea , si 10 sa cobori, sincer.Nu ma calc pe acolo si nu recomand nici altora sa o faca.Pur si simplu te torturezi singur mergand acolo.Si apropo de bolovani si pietre...aia a fost singura distractie din ziua aia.
M-as baga si eu la o tura. ionix_ro e ID-ul meu de mess. Dau o bere pt ceva mai multe informatii referitoare la aceasta iesire.
Deci clar! Trebuie sa ajung in Baiului cu bicicleta inainte de a profana locul cu un drum asfaltat.
La vara o sa se mai faca alta tura. Adaugati-ma pe facebook (Munteanu Bogdan) , imi lasa-ti un pm si cand o sa am date mai exacte va anunt :D
Subscriu la intrebarea lui Petre.
Frumos traseu. Mai cooptati si alti doritori pe viitor? :)
Baiu mi se pare un adevarat rai pentru biciclisti. Am citit undeva cum ca ar vrea sa faca pe acolo un drum asfaltat (Transbaiul).