TRIAL : Transfer

Spectaculosul sport numit Biketrial se bazeaza pe cateva tehnici elementare, restul fiind combinatii de doua sau mai multe tehnici, ori executii derivate ale structurilor elementare. Transferul face parte din prima categorie si odata invatat te va ajuta sa exersezi si alte trick-uri mai dificile. Vom incerca sa explicam cat mai exact cum se face acest trick, astfel incat sa poata fi inteles si exersat de oricine.

Asa cum sugereaza si numele, executia acestei tehnici implica un transfer, dar nu de bani, ci de greutate si se foloseste pentru a sari de pe un obstacol pe altul, de regula amplasat mai departe si cel putin la acelasi nivel. Desigur ca nu te opreste nimeni sa te arunci “in cap” la un transfer pe un obstacol aflat mai jos decat cel de pornire, insa ai in vedere ca acest lucru poate solicita furca mai mult decat poate ea sa suporte, iar apoi vei suporta si un transfer de bani pentru achizitionarea uneia noi. Cel din urma e un trick nu tocmai placut, pe care multi nu si-l permit de fiecare data cand se impune.

Asadar, primul pas este sa te asezi cu bicicleta aproape de marginea bordurii, cu fata inspre obstacolul pe care vrei sa ajungi. Apreciaza distantele si vizualizeaza miscarea in minte de cateva ori. Cand te simti pregatit, ridica-te pe roata din spate si apropie-te de marginea bordurii pastrand suficient loc de rulare a rotii in timpul pedal kick-ului.

Pasul doi. Intinde bratele, flexeaza genunchii si muta-ti centrul de greutate cat mai in spate si mai jos, cu sezutul deasupra rotii de spate.

Pasul trei si cel mai important! Din pozitia descrisa mai sus trebuie sa efectuezi un pedal kick puternic in timp ce eliberezi frana de spate si tragi ghidonul inspre zona pelvisului, astfel lansandu-te in aer pe o traiectorie ascendenta. In acest punct frana de fata ar trebui sa fie apasata. Odata ajuns in aer, SCHIMBA centrul de greutate cat mai in fata, cu corpul deasupra ghidonului, pentru a intra intr-un”picaj”. Urmareste cu atentie locul de aterizare si cauta sa asezi roata de fata la cativa centimetri dupa marginea bordurii (pt a evita bail-urile dureroase ce pot aparea ca urmare a intrarilor sub muchia bordurii).

Tine frana de fata ferm apasata pana ce roata de fata face contact cu suprafata obstacolului, apoi elibereaz-o treptat pentru a permite rotii sa ruleze usor inainte pana cand ajunge si roata de spate pe obstacol.

Daca ai indeplinit toate conditiile, vei fi ajuns in siguranta pe celalalt obstacol. E un trick destul de fin care poate fi dificil chiar si pentru cei avansati, in conditiile in care nu l-au mai exersat de multa vreme. Succesul consta in schimbarea centrului de greutate din spate in fata, asa ca incepe de la obstacole mici (poti sa il incerci chiar si pe flatland la inceput).

Freerider TV

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma