Ridicatul ambelor roti de la sol, te va ajuta spre exemplu ca nu mai opresti la fiecare bordura pentru a o urca, ci pur si simplu sa treci razant peste aceasta. Aceeasi regula se aplica si pentru gropi sau alte pericole existente la orice pas. Acest trick nu se va realiza cu picioarele prinse de pedala, in niciun caz. Te vom invata cum sa-ti coordonezi corpul pentru a ridica ambele roti de la sol. Urmeaza pasii de mai jos si cel mai important : practice, practice, practice. Nimic n-o sa mearga din prima, decat daca esti facut pentru asta.
Pasul 1 – in timp ce pedalezi pozitioneaza-ti picioarele la 180 de grade (unul in fata iar celalalt in spate) si ridica roata de fata. Este un mic exerciticu ce te va pregati pentru pasul urmator. Atentie, dupa ce ridici roata de fata, ai foarte mare grija ca aceasta sa aterizeze pe aceeasi directie a deplasarii. Exista riscul sa misti de ghidon in timp ce ridici bicicleta iar la aterizare sa cazi cu roata intr-o parte. Asta va cauza automat o dezechilibrare si automat va duce la o cadere.
Pasul 2 – dupa ce stapanesti bine ridicatul rotii din fata, trebuie sa inveti sa-ti pozitionezi picioarele pe pedale. In momentul in care ridici de bicicleta, acestea trebuie sa aiba un unghi de aproximativ 45 de grade fata de sol (vezi in prima poza, imaginea mica stanga sus). In momentul in care ridici roata de fata, trebuie sa tragi bicicleta dupa tine si cu picioarele. Asta inseamna ca trebuie sa indoi picioarele cat mai mult, astfel incat bicicleta sa urce cat mai sus. Recomandam pentru acest trick orice tip de pedala cu tinte, astfel incat sa ofere un grip mult mai bun. Atentie, tendinta la acest trick este ca sa-ti ridici picioarele in aer fara ca acestea sa mai fie prinse de pedale, iar la aterizare riscul de a primi o pedala in tibie este foarte mare. Trage de ghidon in sus, apoi incerca sa duci picioarele catre piept (imaginea 2).
Pasul 3 – cand tragi de ghidon, incearca sa aduci toata bicicleta dupa tine, asadar centrul tau de greutate trebuie sa fie plasat cat mai in fata, in niciun caz in spate, astfel incat sa se poata desprinda si roata din spate de la sol. Poti sa incerci in prima faza sa ridici doar roata de spate in timp ce rulezi : lasa-te cu centrul de greutate cat mai pe fata, impinge-te un pic peste ghidon. Daca nu reusesti, incearca sa actionezi un pic frana de fata, ai sa vezi ca roata din spate se va ridica. Dupa un timp incearca sa renunti la frana de fata pentru a ridica roata din spate.
Pasul 4 – odata ce reusesti sa ridici roata de fata separat, iar cea de spate separat, incearca sa combini intr-o singur saritura cele doua trick-uri. Ai sa observi ca bicicleta se va ridica de la sol. Pentru a face sarituri mari, este nevoie de mult exercitiu.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
laurentiu,cand impingi bicicleta in spate cu picioare(la 45º) atunci ea se va ridica singura...dar nu prea mult :(
Nu inteleg cum adica sa tragi bicicleta dupa tine
Insfarsit am reusit sa fac acest trick ms foarte mult freerider .Mai intai exersati ridicatul de spate (te peste ghidon si impingi in picioare , picioarele sa fie la 45 de grade) dupa asta trb sa te pregatesti sa ridici de spate si ridici si ghidonul in acelasi timp. Bafta
Dupa poza 1 mai trebuia,zic eu,o poza intermediara cu bikerul cand flexeaza genunchii si se duce cu fundul cat mai aproape de cadru, spre fata bicicletei...
" In momentul in care ridici roata de fata, trebuie sa tragi bicicleta dupa tine si cu picioarele" ...aici e partea complicata pe care lumea de obicei nu o intelege
sall...eu ridic 1 cm roata de pe spate.....si fac tot ce a ce imi spune acolo...bicicleta cantarind intre 9-10 kg(bmx)
Multumesc foarte mult pentru review, in sfarsit mi-a iesit si mie acest trick.
Cam greu, dar acceptabil pentru ca ma dau cu un bike de XC.