Categorii: AnvelopeRotiTeste

Vittoria Rubino IV G+ 700x25c wired (2016)

Recunosc că niciodată nu am simpatizat anvelopele pe sârmă. Mi s-au părut mereu foarte proaste și nu le-am înțeles rostul, fiind de obicei doar cu puțin mai ieftine decât modelele echivalente pliabile. Le-am întâlnit mai mult ca echipări din fabrică la modelele ieftine sau chiar din gama medie de preț, dar ca achiziție le-am văzut sensul doar pentru biciclete de oraș ieftine. Așa că atunci când am primit la test un set de Vittoria Rubino IV 700x25c pe sârmă am zis în sinea mea că iar o să trag de ele și o să mă enervez. De fapt singurul lucru care m-a entuziasmat este că sunt modelul nou, fabricate din cauciucul cu Graphene+, un material revoluționar despre care vorbim imediat.

Prima surpriză am avut-o la montaj, unde nu am rupt niciun levier, ba chiar nu le-am folosit deloc, lucru rar la astfel de anvelope. Mai mult, s-au așezat pe jantă perfect din prima, nu a fost nevoie să le dezumflu și să le rearanjez. M-a bucurat acest lucru, dar când am luat roțile să le montez pe bicicletă și am văzut cât s-au îngreunat mi-a cam dispărut entuziasmul, 365 g este o greutate enormă pentru o anvelopă 25c. Nici structura lor dură nu m-a surprins prea plăcut.

Dar am plecat spre dealurile prahovene cu pantele lor celebre pentru a vedea cum se comportă inovatoarele anvelope atât pe plat cât și pe cățărare și coborâre, pe drum impecabil dar și pe drum foarte prost.

Înainte de orice vreau să spun că acestea sunt primele anvelope pe sârmă pe care odată ajuns acasă nu mi-am dorit să le dau jos și să le tai bucățele cu foarfeca (bineînțeles, cea de tăiat tablă). Ba mai mult, nici măcar nu le-am dat jos ci mi-am dorit să le mai păstrez o perioadă… Să vedem de ce!

În primul rând rulează extraordinar. Accelerarea e bună, rezistența la înaintare e mică. Poți ține o viteză decentă fără probleme. E drept, stau cam prost la partea de confort, chiar dacă sunt de 25, structura internă mai rigidă se simte iar balonajul e ceva mai mic decât la alte modele. Dacă pe cursiera mea alte anvelope de 25 trec cu greu de saboții de frână la montajul roții, acestea au intrat fără probleme. Una peste alta, bicicleta mergea aproape la fel de bine ca și cu preferatele mele, Continental GP 4000s. Am atacat pantele de la Malul Roșu, destul de serioase, unde am scos chiar un record personal pe urcare!

Dar anvelopa rigidă de obicei este alunecoasă, mereu acesta e un compromis care trebuie făcut. Doar modelele de top reușesc să compenseze în ambele direcții, fie prin căi de rulare cu mai multe tipuri de cauciuc, fie cu materiale inovatoare, cum este celebrul Black Chilli Compound de la Continental și acum acest Graphene+ de la Vittoria. Producătorii spun că moleculele folosite sunt ”inteligente”, astfel că materialul este rigid la rularea în linie dreaptă, dar când apar forțe de deformare laterale, respectiv la frânare și la viraje, materialul devine moale și mult mai aderent. Afirmația aceasta este greu de probat în realitate, dar pot să spun că pe coborâre anvelopele mi-au dat încredere mare în viraje și într-adevăr le simțeam foarte ”lipicoase”, comparabil cu alte modele de top. Practic nu mi-au dat nicio emoție, frânarea era promptă și nu am reușit să derapez (evident, în situații normale, fără să forțez nota). Pe zone cu pietriș sau cu gropi aderența rămâne bună, dar confortul e penalizat de structura rigidă. Eu le-am folosit cu o presiune de 7 atm, la limita inferioară precizată de producător.

Nu am avut ocazia să le testez pe ploaie, dar lateralele au un număr mare de caneluri studiate pentru aderență sporită și pentru evacuarea apei. Aderența în viraje ar trebui să fie foarte bună chiar și pe asfalt ud.

Vittoria promite o durată de viață foarte lungă și o protecție bună anti-pană. Nu am avut cum să verific aceste afirmații într-un simplu test, dar nu văd de ce nu ar fi așa. Greutatea anvelopei ne indică faptul că s-a folosit un material destul de gros, inclusiv un strat anti-pană serios, așa că e foarte probabil ca Rubino să fie companionul ideal pentru multe mii de km.

Concluzia finală e că noul Rubino, beneficiind de materialul Graphene+, depășește așteptările de la un model de tipul și din clasa sa, comportându-se comparabil cu modele mult mai scumpe. Este cu siguranță o anvelopă ideală de antrenament sau pentru o bicicletă de oraș mai sportivă. Cât despre noua tehnologie, nu am avut ocazia să testez un model de top echipat cu Graphene+ dar avem unul pentru teste în redacție și abia aștept să aud concluziile colegilor mei. Cu siguranță noua gamă de anvelope Vittoria este printre cele mai performante existente pe piață, o alternativă demnă de luat în seamă pentru oricine își dorește performanță și tehnologie de ultimă oră.

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma