Recunosc că niciodată nu am simpatizat anvelopele pe sârmă. Mi s-au părut mereu foarte proaste și nu le-am înțeles rostul, fiind de obicei doar cu puțin mai ieftine decât modelele echivalente pliabile. Le-am întâlnit mai mult ca echipări din fabrică la modelele ieftine sau chiar din gama medie de preț, dar ca achiziție le-am văzut sensul doar pentru biciclete de oraș ieftine. Așa că atunci când am primit la test un set de Vittoria Rubino IV 700x25c pe sârmă am zis în sinea mea că iar o să trag de ele și o să mă enervez. De fapt singurul lucru care m-a entuziasmat este că sunt modelul nou, fabricate din cauciucul cu Graphene+, un material revoluționar despre care vorbim imediat.
Dar am plecat spre dealurile prahovene cu pantele lor celebre pentru a vedea cum se comportă inovatoarele anvelope atât pe plat cât și pe cățărare și coborâre, pe drum impecabil dar și pe drum foarte prost.
Înainte de orice vreau să spun că acestea sunt primele anvelope pe sârmă pe care odată ajuns acasă nu mi-am dorit să le dau jos și să le tai bucățele cu foarfeca (bineînțeles, cea de tăiat tablă). Ba mai mult, nici măcar nu le-am dat jos ci mi-am dorit să le mai păstrez o perioadă… Să vedem de ce!
Dar anvelopa rigidă de obicei este alunecoasă, mereu acesta e un compromis care trebuie făcut. Doar modelele de top reușesc să compenseze în ambele direcții, fie prin căi de rulare cu mai multe tipuri de cauciuc, fie cu materiale inovatoare, cum este celebrul Black Chilli Compound de la Continental și acum acest Graphene+ de la Vittoria. Producătorii spun că moleculele folosite sunt ”inteligente”, astfel că materialul este rigid la rularea în linie dreaptă, dar când apar forțe de deformare laterale, respectiv la frânare și la viraje, materialul devine moale și mult mai aderent. Afirmația aceasta este greu de probat în realitate, dar pot să spun că pe coborâre anvelopele mi-au dat încredere mare în viraje și într-adevăr le simțeam foarte ”lipicoase”, comparabil cu alte modele de top. Practic nu mi-au dat nicio emoție, frânarea era promptă și nu am reușit să derapez (evident, în situații normale, fără să forțez nota). Pe zone cu pietriș sau cu gropi aderența rămâne bună, dar confortul e penalizat de structura rigidă. Eu le-am folosit cu o presiune de 7 atm, la limita inferioară precizată de producător.
Nu am avut ocazia să le testez pe ploaie, dar lateralele au un număr mare de caneluri studiate pentru aderență sporită și pentru evacuarea apei. Aderența în viraje ar trebui să fie foarte bună chiar și pe asfalt ud.
Concluzia finală e că noul Rubino, beneficiind de materialul Graphene+, depășește așteptările de la un model de tipul și din clasa sa, comportându-se comparabil cu modele mult mai scumpe. Este cu siguranță o anvelopă ideală de antrenament sau pentru o bicicletă de oraș mai sportivă. Cât despre noua tehnologie, nu am avut ocazia să testez un model de top echipat cu Graphene+ dar avem unul pentru teste în redacție și abia aștept să aud concluziile colegilor mei. Cu siguranță noua gamă de anvelope Vittoria este printre cele mai performante existente pe piață, o alternativă demnă de luat în seamă pentru oricine își dorește performanță și tehnologie de ultimă oră.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…